دبیر شورای عالی فضای مجازی: مهمترین وظیفه مرکز افتا ایجاد امنیت شبکه محور است

به گزارش ایران 20 دانلود، فیروزآبادی: امنیت شبکه محور از مهم ترین وظایف مرکز مدیریت راهبردی افتاست و همه دستگاه ها و سازمان ها باید برای ایجاد این امنیت در کشور همکاری نمایند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: مهمترین وظیفه مرکز افتا ایجاد امنیت شبکه محور است

به گزارش ، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در جمع مدیران و کارکنان مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: جهان در حال تغییر است و دیگر هیچ فاصله ای بین فضای حقیقی و فضای مجازی وجود ندارد و این دو فضا کاملا یکپارچه شده اند و گریزی از آن وجود ندارد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: امنیت در فضای مجازی بحثی اساسی، مهم و استراتژیک است چه به وسیله نفی تهدید ها و رفع کردن آن ها با شناسایی آسیب ها و مهاجمان و چه به وسیله حفاظت از دارایی ها تامین گردد.

فیروزآبادی با اشاره به سه رکن تکنولوژیکی، اجتماعی و مالی فضای مجازی گفت: امنیت در تمامی این ارکان مشترک است و ضروری است در کنار امنیت فناوری به امنیت مالی و اجتماعی فضای مجازی نیز توجه گردد.

وی با اشاره به حضور و فعالیت 5 میلیارد نفر از جمعیت جهان در فضای مجازی و گسترش روزافزون اینترنت اشیا یادآور شد: هدف اصلی طراحان پلتفرم ها و ارکان سه گانه فضای مجازی حذف دولت ها و ملت هاست و اینترنت برای رسیدن به این هدف، به راحتی با آرایش شبکه ای خود مرز ها را درنوردیده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: باید کار و فعالیت مرکز افتا توسعه و گسترش یابد و علاوه بر حفظ امنیت امروز فضای فراوری و تبادل اطلاعات، به امنیت آینده نیز نگاه زیربنایی و استراتژیک داشته باشیم.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال سیطره جهانی بر جهان هستند گفت: در جهانی جدید، کاربران فضای مجازی به کارگران تبدیل می شوند و هم اکنون نیز جهانی سلطه، کاربران رسانه را مصرف کننده می داند.

در جریان بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی و هیئت همراه از مرکز افتا، رضا جواهری رئیس این مرکز از اقدامات صورت گرفته در افتا گزارشی را اعلام کرد.

تدوین طرح های مدیریت ملی حوادث فضای مجازی، امن سازی زیرساخت های حیاتی در قبال حملات الکترونیکی، آموزش و فرهنگ سازی فضای سایبری، توسعه بازار صنعت افتا با مشارکت بخش خصوصی از جمله مهمترین اقدامات مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری عنوان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 121

به "دبیر شورای عالی فضای مجازی: مهمترین وظیفه مرکز افتا ایجاد امنیت شبکه محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر شورای عالی فضای مجازی: مهمترین وظیفه مرکز افتا ایجاد امنیت شبکه محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید