دانشگاه علوم پزشکی در مقطع ارشد پرستاری اورژانس دانشجو می پذیرد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل عباس زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در پی رای صادره از دویست و شصت و هشتمین جلسه از این شورا و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سال تحصیلی پیش رو می تواند در رشته پرستاری اورژانس در مقطع ارشد و به تعداد چهار نفر پذیرش دانشجو داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی در مقطع ارشد پرستاری اورژانس دانشجو می پذیرد

تعداد رشته های مقطع ارشد علوم پزشکی لرستان به 14 مورد رسید

وی عنوان نمود: طی آمایش های اجرا شده این رشته از رشته های ضروری برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر در حوزه درمان استان به شمار می رود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: با اضافه شدن رشته پرستاری اورژانس تعداد رشته های تخصصی پرستاری در مقطع ارشد به عدد پنج مورد رسید.

عباس زاده، تأکید کرد: با این حساب رشته های پرستاری که در مقطع ارشد پذیرش می کنیم شامل پرستاری داخلی جراحی، مراقبت های ویژه، سالمندی، اطفال و اورژانس است.

وی، بیان داشت: تربیت دانشجو در این رشته ها علاوه بر یاری به ارائه خدمات درمانی به مردم، در تربیت دانشجویان مقطع کارشناسی نیز می تواند موثر باشد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه، گفت: با دریافت مجوز پذیرش دانشجو در رشته پرستاری اورژانس شمار رشته های مقطع ارشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان به 14 رشته رسید.

عباس زاده، افزایش رشته های کارشناسی ارشد به این تعداد را دستاوردی مهم برای حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان قلمداد کرد و گفت: طی پنج سال اخیر با پیگیری های مستمر و حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توانستیم تعداد رشته های ارشد را از سه به 14 رشته برسانیم.

پذیرش بیش از 3300 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

وی در مورد برنامه های در دست اجرای این معاونت، عنوان داشت: رشته های مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، میکروب شناسی و مامایی در مقطع ارشد نیز در دست پیگیری است که در صورت دریافت موافقت های لازم از مقام وزارتی برای سال آینده به مجموعه رشته های ارشد افزوده خواهند شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت های پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی(phD) برخی رشته ها مانند پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان وجود دارد که در حال پیگیری آن نیز هستیم.

عباس زاده همچنین در خصوص برنامه های توسعه استانی آموزش، گفت: در سال تحصیلی آینده دانشکده علوم پزشکی الیگودرز در رشته های علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی و اتاق عمل پذیرش خواهد داشت.

وی ادامه داد: این دانشکده تا کنون فقط در رشته پرستاری پذیرش دانشجو داشت.

معاون آموزش دانشگاه با عنوان این مطلب که در سال تحصیلی جدید سه هزار و 365 دانشجوی ثابت و 104 دانشجو به صورت مهمان را پذیرش خواهیم کرد، گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همواره ثابت نموده اند که در برنامه های علمی و تحقیقاتی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

عباس زاده ادامه داد: موفقیت های گذشته و اخیر دانشجویان ما در المپیادهای علمی کشور این ادعا را ثابت می نماید.

وی آموزش و تحقیقات را دو حلقه ناگسستنی دانشگاه ها دانست و بیان داشت: ما همواره آمادگی لازم خود را برای تعامل و همکاری با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در راستای پیشبرد برنامه های پژوهشی اعلام کردیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: بدون تردید با توجه بیشتر به این دو مقوله مهم درهای رشد و توسعه کشور بیش از پیش باز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 37

به "دانشگاه علوم پزشکی در مقطع ارشد پرستاری اورژانس دانشجو می پذیرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشگاه علوم پزشکی در مقطع ارشد پرستاری اورژانس دانشجو می پذیرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی در مقطع ارشد پرستاری اورژانس دانشجو می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید