دانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند

به گزارش ایران 20 دانلود، گروهی از محققان آلمانی ارتباط بین واکسن های شرکت های فراوری آسترازنکا و جانسون اند جانسون بعلاوه تشکیل لخته های خون را پیدا نموده اند.

دانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند

به گزارش به نقل از اسپوتنیک، پروفسور رولف مارشالک گفت: ترومبوز با ناقلین آدنو ویروسی ارتباط دارد و هر دو واکسن ناشی از آن برای انتقال پروتئین سنبله ویروس Sars-Cov-2 به بدن انسان تزریق می گردد.

به گفته او، پروتئین سنبله به مایع سیتوزولی سلول سالم راهنمایی نمی گردد (این جایی است که ویروس کرونا معمولاً پروتئین فراوری می نماید)، بلکه به هسته می رود. پس از آن، قسمت هایی از پروتئین سنبله شکافته شده و جهش هایی ایجاد می نماید که نمی توانند به غشای سلول متصل شده و باعث ایمن سازی شوند. در عوض، نسخه های جهش یافته این پروتئین باعث تشکیل لخته های خون در حدود یک نفر از صد هزار نفر می شوند.

پیش از این گزارش داخلی شرکت دارویی سوئد-انگلیس آسترازنکا در رسانه ها منتشر شده بود. در این مقاله آمده است که تعداد مرگ و میر ها پس از استفاده از واکسن فایزر در 6 کشور اروپایی به طور قابل توجهی بیشتر از واکسن آسترازنکا است.

در ماه آوریل، چندین کشور اروپایی واکسیناسیون با آسترازنکا را به علت تشخیص ترومبوز در بیماران واکسینه شده به حالت تعلیق درآوردند. در عین حال سازندگان واکسن بر ایمنی آن اصرار دارند. این شرکت گفت که مطالعه دقیق شرایط سلامت بیش از 17 میلیون نفر پس از واکسیناسیون، هیچ داده ای در خصوص افزایش خطر ابتلا به آمبولی ریوی، ترومبوز ورید عمقی یا ترومبوسیتوپنی نشان نداده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1764

به "دانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان ارتباط بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید