تور ارزان یونان: خوشمزه ترین غذاهای یونانی

به گزارش ایران 20 دانلود، معرفی برترین غذاهای یونانی

کشور یونان سال ها تحت سلطه امپراتوری عثمانی بوده و همین موضوع تاثیر زیادی بر فرهنگ و آشپزی این کشور داشته است. غذاهای یونانی تحت تاثیر آشپزی ترکی، عربی و خاورمیانه قرار گرفته و تنوع خوشمزه ای از غذاهای این منطقه ها را می توانید در این کشور مشاهده کنید. غذاهای یونانی کاملا با ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها سازگار است و در سفر به یونان می توانید حسابی شکم گردی کنید و دلی از عزا دربیاورید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا خوشمزه ترین غذاهای یونانی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به یونان را دارید حتما پیشنهاد می کنیم این غذاها را در طول سفرتان امتحان کنید.

تور ارزان یونان: خوشمزه ترین غذاهای یونانی

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

موساکا | Moussaka

موساکا یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای یونانی است. این غذا از ترکیب بادمجان، گوشت چرخکرده و گوجه تهیه می گردد که با سس سفید بشامل ترکیب می شوند و داخل فر پخته می شوند. موساکا به علت حجم زیادی که دارد معمولا به عنوان ناهار و عده اصلی سرو می گردد اما در بعضی رستوران ها می توانید برای وعده شام یا حتی میان وعده هم موساکا را سفارش دهید. ما ایرانی ها به خوبی با طعم لذیذ بادمجان آشنا هستیم و ترکیب بادمجان با گوشت چرخکرده و سس بشامل غذایی بسیار خوشمزه به وجود می آورد که نباید از آن غافل شد.

کوفته یونانی | Keftedes

در آشپزی یونانی مثل ترکیه، گوشت نقش مهمی دارد و غذاهای گوشتی زیادی در آشپزی این کشور وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای یونانی که با گوشت تهیه می گردد کوفته است. کوفته یونانی در مقدار های کوچک تهیه می گردد و معمولا به عنوان پیش غذا و همراه با سس گوجه سرو می گردد. البته گاهی این کوفته ها را با برنج هم می خورند که بسیار خوشمزه است. اگر در پی غذای گوشتی هستید کوفته انتخاب بسیار خوبی است.

دلمه | Dolmades

دلمه برگ مو یکی از غذاهای یونانی است که برای ما ایرانی ها هم کاملا شناخته شده است. طرز تهیه دلمه تقریبا مشابه دلمه خودمان است، با این حال ترکیب سبزیجات داخل آن کمی فرق دارد. داخل برگ های انگور را با ترکیبی از برنج و سبزیجات مختلف پر می نمایند و بعد برگ ها را به شکل های مختلف می پیچند. البته گاهی از گوشت و مرغ هم در تهیه دلمه استفاده می گردد. در یونان دلمه را در کنار غذای اصلی و به عنوان پیش غذا یا به صورت جداگانه و همراه با نوشیدنی سرو می نمایند.

کباب سوولاکی | Souvlaki

اگر در سفر به یونان دلتان کباب خواست گزینه بسیار خوشمزه ای به نام سوولاکی وجود دارد که می توانید آن را سفارش دهید. سوولاکی یکی از محبوب ترین غذاهای یونانی است و علاوه بر رستوران در اغذیه فروشی های سیار و به صورت غذای خیابانی هم فروخته می گردد. گوشت را با ادویه و سبزیجات معطر کاملا مزه دار می نمایند و با سس تزازیکی (ترکیب ماست، خیار و نعنا) سرو می نمایند. در فرهنگ یونانی، کباب سوولاکی را با نان پیتا، سالاد یا برنج می خورند. سوولاکی بسیار خوشمزه است و با گوشت مرغ، بره، گاو و … تهیه می گردد؛ بنابراین حق انتخاب زیادی در خصوص این کباب لذیذ دارید.

پای اسفناج | Spanikopita

یونانی ها عاشق پای هستند و در این کشور انواع مختلف پای را می توانید پیدا کنید که همه شان هم خوشمزه هستند. پای اسفناج که در زبان یونانی اسپانیکوپیتا نامیده می گردد یکی از غذاهای سنتی یونان است و بسیار خوشمزه و لذیذ است. پای اسفناج را در هر موقعی از روز می توانید بخورید: صبحانه، ناهار، شام و میان وعده. لایه های خمیر فیلو را با پنیر فتا، کره و اسفناج ترکیب می نمایند و آنقدر در فر قرار می دهند تا کاملا طلایی و ترد و برشته گردد.

کلفتیکو بره | Lamb Kleftiko

یکی از غذاهای یونانی که ریشه در فرهنگ روستایی این کشور دارد کلفتیکو بره است. برای تهیه این غذا گوشت بره را ابتدا با سیر، روغن زیتون و آب لیموی تازه مزه دار می نمایند و بعد آن را با حرارت کم و به مدت طولانی می پزند تا گوشت کاملا مغزپخت گردد. راز طعم لذیذ این غذا در زمان طولانی پخت گوشت است، گوشت را ساعت ها با حرارت بسیار کم می پزند تا گوشت کاملا نرم و پخته گردد. این غذای گوشتی یکی از لذیذترین غذاهای یونانی است و گوشت که ساعت ها پخته به محض قرارگرفتن در دهان آب می گردد. در یونان کلفتیکو بره را معمولا داخل کاغذ و همراه با سبزیجات و سس سرو می گردد.

جیرو | Gyro

اگر باز هم در پی یک غذای گوشتی و کبابی می گشت جیرو را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای یونانی یک کباب خوش طعم به نام جیرو است. جیرو تقریبا مشابه دنر کباب ترکی است و از کباب کردن گوشت مرغ، بره یا گاو روی سیخ های بزرگ و عمودی تهیه می گردد. کباب ها را پس از آماده شدن به مقدار دلخواه می برند و با پیاز، سالاد و انواع سس و نان پیتا سرو می نمایند. جیرو بسیار خوشمزه است و در کنار یک نوشیدنی خنک و دلچسب ناهاری فوق العاده عالی برای شما خواهد بود.

تریپوتا | Tiropita

تریپوتا که به نام پای پنیر یونانی هم شناخته می گردد یکی از محبوب ترین غذاهای یونانی است و در سرتاسر این کشور تهیه می گردد. تریپوتا بسیار خوشمزه است و به عنوان پیش غذا یا میان وعده و اسنک هم خورده می گردد. تریپوتا به شکل های مختلفی تهیه می گردد و ممکن آن را به صورت یک کیک پای بزرگ و گرد یا لقمه های کوچک و یک نفره ببینید. اما روش سنتی تهیه این غذا به صورت مثلث های کوچک و یک نفره است و به همین علت هم نام تریپوتا (سه گوش) را به آن داده اند. در تهیه این غذای خوشمزه از انواع پنیر (اغلب پنیر فتا) استفاده می گردد و وقتی غذا آماده شد روی آن کره آب شده و روغن زیتون می ریزند تا طعمی لذیذتر پیدا کند.

منبع: savoredjourneys.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2023

به "تور ارزان یونان: خوشمزه ترین غذاهای یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: خوشمزه ترین غذاهای یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید