خرید دامنه ارزان در صبا هاست

به گزارش ایران 20 دانلود، دامنه یا Domain یا دامین در واقع همان اسم وب سایت شما است ، مثلاًcom دامنه یا اسم وب سایت شرکت گوگل است. انتخاب اسم دامنه با توجه به سلیقه و سیاست های داخلی و فروش هر شرکت یا یا هر شخص در انتخاب این نام اثرگزار است

خرید دامنه ارزان در صبا هاست

سازمانی در جهان وجود دارد که همه دامنه ها را ساماندهی می نماید و همه دامنه های جهان توسط این سازمان بین المللی ثبت می گردد .این مرجع به نام سازمان ICANN است .

آیا خرید دامنه ارزان کار درستی است؟

چرا قیمت دامنه در شرکت های مختلف متفاوت از هم است؟

چرا برخی از شرکت ها دامنه را گران می دهند؟

در این مطلب جواب این سوالات داده می گردد و شما می توانید برای خرید هاست بهترین تصمیم را بگیرید.

دامنه یا Domainیا دامین در واقع همان اسم وب سایت شما است ، مثلاً google.com دامنه یا اسم وب سایت شرکت گوگل است. انتخاب اسم دامنه با توجه به سلیقه و سیاست های داخلی و فروش هر شرکت یا یا هر شخص در انتخاب این نام اثرگزار است .

ممکن است اسم دامنه یا با اسم شرکت متفاوت باشد و این بستگی به سیاست های آن شرکت دارد.

در ابتدا باید گفته گردد که سازمانی در جهان وجود دارد که همه دامنه ها را ساماندهی می نماید و همه دامنه های جهان توسط این سازمان بین المللی ثبت می گردد .این مرجع به نام سازمان ICANN است .

یک مرحله از سازمان ICANN پایین تر شرکت هایی وجود دارند که دامنه ها را ثبت می نمایند که به آن ها رجیسترار (Registrar) یا همان ثبت نماینده گفته می گردد. در واقع رجیسترارها حق ثبت دامنه را از سازمان جهانی ICANN می گیرند و اجازه ثبت دامنه رادارند و واسط بین کاربران یعنی افرادی مثل ما و این سازمان هستند.

در حقیقت وقتی شما می خواهید دامنه ای برای خود یا سایت خود ثبت کنید باید به وسیله یکی از همین رجیسترارها اقدام کنید.

از آنجایی که کشور ایران توسط بسیاری از این شرکت های رجیسترار در سرتاسر جهان تحریم است و ما ایرانی ها دسترسی به پرداخت های ارزی را به صورت مستقیم نداریم نمی توانیم مستقیماً از این رجیسترارها اقدام به خرید دامنه کنیم. پس راه حل چیست؟

در ایران شرکت های هاستینگ هستند یک مرحله دیگر واسطه یا رابط بین رجسترار ها و ما می شوند . شرکت های هاستینگ دقیقاً واسط بین شما و رجیسترارها هستند و پرداخت ارزی را برای شما انجام می دهند.

نکته ای که این بین وجود دارد این است که شرکت های هاستینگ ایرانی با رجیسترارهای مختلفی کار می نمایند و هر رجستراری قیمتی که برای پسوند های مختلف دامنه اعلام می نماید متفاوت است .

به عنوان مثال شما برای خرید دامنه وقتی وارد سایت این شرکت ها می شوید ممکن است یک رجسترار پسوند.com را 10 دلار بدهد یا شرکت دیگری 11 دلار و یا یک رجیسترار دیگر همان دامنه دات کام را 9 دلار ارائه بدهد.

یکی از علت هایی که قیمت دامنه در شرکت های مختلف با یکدیگر فرق دارد این مسئله است. مسئله دوم تاثیرگذار در قیمت دامنه این است که هر چه شرکت هاستینگ دامنه های بیشتری در رجیسترار ثبت کند تخفیف بیشتری می گیرد و قیمت دامنه با پسوند های مختلف برای شرکت هاستینگ ارزان تر تمام می گردد.

با توجه به این موضوع شرکت هاستینگ می تواند دامنه را ارزان تر بدهد یا اینکه می تواند این کار را نکند و برای خود حاشیه سود بیشتری در نظر بگیرد و دامنه را با همان قیمت قبلی ارائه بدهد.

در ایران سازمانی وجود ندارد که قیمت های دامنه ها را یکسان سازی کند و به همین دلیل شرکتهای هاستینگ هر چقدر هم که قیمت دامنه برایشان ارزان تر تمام گردد دلیلی نمی بیند دامنه را ارزان تر بدهد و تصمیمشان معمولاً سود بیشتر است و طبیعتاً نیز منطقی به نظر می رسد.

مسئله بعدی نیز که همان طور در بالا ذکر شد به دلیل عدم وجود سازمان قیمت گذاری، شرکت ها با توجه به سیاست داخلی خود برای دامنه ها قیمت معین می نمایند. یعنی یک شرکت سود بیشتری در نظر می گیرد و طبیعتاً دامنه برای شما که مصرف نماینده محسوب می شوید گران تر می گردد و یک شرکت سود کمتری برای خود در نظر می گیرد که در این حالت دامنه ارزان تر خواهد بود .

تمام مواردی که در بالا اعلام شد مربوط به دامنه های بین المللی بوداما . منظور از دامنه های بین المللی چیست ؟

همه دامنه ها به غیر پسوند.ir را بین المللی می گویند که برای خرید دامنه احتیاج به پرداخت ارزی یا دلاری دارند. دامنه های با پسوند.ir که اصطلاحاً به آن ها دامین ملی هم گفته می گردد توسط سازمان دولتی سازماندهی می شوند. مرکز ثبت دامنه های ملی که به آن ایرنیک گفته می گردد با آدرس اینترنتی www.nic.ir است که برای ثبت دامنه های با پسوند.ir یا.co.ir یا.ac.ir یا ... باید ابتدا در این سایت ثبت نام کنید و شناسه ثبت دامین دریافت کنید.

بدون داشتن شناسه ایرنیک شما نمی توانید دامنه.ir ثبت کنید. نکته قابل توجه برای این پسوند این است که بعد از پرداخت و ثبت این پسوند باید منتظر باشید تا ایرنیک دامنه شما را تایید کند.

ممکن است ایرنیک برای تایید دامنه از شما درخواست ارسال مدارک کند و اگر طی 10 روز پس از ثبت سفارش مدارک را ارسال نکنید دامنه تایید نمی گردد و آزاد می گردد که در این صورت هر شخص دیگری می تواند آن دامنه را ثبت کند.

البته نگران پولی که پرداخت کردید و دامنه برایتان ثبت نشده نباشید، چون شما می توانید از جایی که دامنه را خریده اید درخواست کنید تا هزینه آن دامنه را به شما برگردانند.

مسئله ای که برای هزینه دامنه.ir وجود دارد این است که ایرنیک نیز به شرکت های هاستینگ نمایندگی ثبت دامنه ارائه می دهد؛ این یعنی دامنه را به قیمت بسیار پایین با نمایندگان حساب می نماید و شرکت های هاستینگ هم بر اساس سیاست های خود قیمت گذاری می نمایند.

نکته ای که هنگام خرید دامنه باید در نظر داشته باشید این است که حتماً دامنه را از شرکتی معتبر خریداری کنید چرا که اگر اینطور نباشد و یک از سایتی که پشت آن وب سایت یک شخص است دامنه بخرید ممکن است دچار مشکل شوید .

اما مشکل چیست ؟ مشکل اینجاست که شما وقتی دامنه می خرید و سایت راه اندازی می کنید و سایت شما معروف می گردد و کلی هزینه و زمان صرف نموده اید تا سایت به این مرحله برسد اما اگر زمان تمدید دامنه فرا برسد و آن سایت دیگر به فعالیت خودش ادامه ندهد و وجود نداشته باشد و شما به پنل اصلی رجیسترار دسترسی نداشته باشید نمی توانید دامنه را تمدید کنید.

اینجاست که تمامی زحمات شما یک دفعه به باد می رود و دیگر باید منتظر باشید تا دامنه منقضی و سپس آزاد گردد و اگر کسی آن را دامنه زودتر از شما ثبت ننموده باشد ، آن شما می توانید دامنه را دوباره ثبت کنید .

توجه داشته باشید آزاد شدن دامنه های بین المللی 75 الی 90 روز طول می کشد .

در حال حاضر در ایران ارزان ترین قیمت دامنه را شرکت صبا هاست ارائه می دهد و صبا هاست یکی از بزرگترین مراکز ثبت دامنه در ایران است .

برای خرید دامنه از صبا هاست از لینک https://saba.host/domain-price می توانید بهره ببرید. .

صبا هاست کار تمدید دامنه و انتقال دامنه هم انجام می دهد . یعنی شما می توانید دامنه ای که از شرکت دیگری خریداری نموده اید را به این شرکت با قیمت کمتر منتقل کنید .

با توجه مواردی که در بالا گفته شد تنها موردی که باید هنگام خرید دامنه توجه داشته باشید این است که اولاً دامنه را از یک سایتی بخرید که ای نماد داشته باشد. مورد دوم اینکه دامنه را از شرکت بخرید نه از سایت هایی که پشت آن ها یک شخص است. مورد سوم این است که از شرکت معتبر خریداری کنید نه شرکتی که تازه یک تا شش ماه است که تاسیس شده است.

این نکته هم مدنظر داشته باشید که شرکت هر چه شناخته شده تر باشد بهتر است و شرکت باید به نام شما دامنه را ثبت کند و هر زمان که احتیاج داشته باشید به شما کد انتقال دامنه را بدهد تا شما بتوانید دامنه را به شرکت های دیگر منتقل کنید.

اگر هنگام خرید دامنه این موارد را در نظر داشته باشید می توانید دامنه را هرچقدر هم ارزان بود بدون شک خریداری کنید .

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 980

به "خرید دامنه ارزان در صبا هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید دامنه ارزان در صبا هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید