ابرهشتگ های زنان بلاگر ایرانی چیست؟

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران گفت:صفحات 100بلاگر زن تحلیل شد.

ابرهشتگ های زنان بلاگر ایرانی چیست؟

به گزارش از ، محمدتقی جلیلی صفت،رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران درگفت و گویی اظهار کرد: طی آنالیز آماری ـ تحلیلی که به وسیله سامانه رهنما (رصدگر هوشمند شبکه های اجتماعی) صورت پذیرفت، بولتنی با اسم تأثیر بلاگر های زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی منتشر و در دسترس علاقه مندان و فعالان فضای مجازی نهاده شد.

جلیل صفت گفت: با توسعه اینترنت و فضای مجازی و ظهور پلتفرم های نو از جمله شبکه های اجتماعی، بلاگری که با پیدایش وبلاگ به اسم یکی از کار های محبوب و پرطرفدار در اینترنت پا به عرصه فضای مجازی گذاشته بود، وارد فضایی شد که اکنون به یکی از محبوب ترین و پرعایدیترین شغل های مرتبط با فضای مجازی تبدیل شده است و هر روز به دایره فعالین این حوزه اضافه کرده می گردد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که بلاگر ها کسانی هستند که از راه فراوری محتوا و انتشار آن در فضای مجازی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می نمایند، ادامه داد: این ارتباط پس از جذب تعداد قابل توجهی از دنبال نمایندگان، به معرفی و فروش محصول، جذب تبلیغات و عایدیزایی منتهی می گردد.

او اسم کرد: با توجه به نوع فعالیت در این حوزه که معمولا به سرمایه و ادوات و دفتر کار و امکانات خاصی احتیاج ندارد، اکنون افراد قابل توجهی به اسم بلاگر در فضای مجازی و مشخصا شبکه اینستاگرام مشغول فعالیت هستند که بخش قابل توجهی از این افراد را خانم ها تشکیل می دهند؛ خانم هایی که از همان خانه و محل زندگیشان به وسیله بلاگری و فراوری محتوا کسب عایدی می نمایند.

آقای جلیلی صفت با بیان این که با توسعه این امر در جامعه، اثرات و نتایج آن بر سبک زندگی و رفتار های اجتماعی مردم را مخصوصا در فضای مجازی می توان به وضوح مشاهده کرد، گفت: نظر به اهمیت موضوع و نقش پررنگ و تأثیرگذار خانم ها در حوزه بلاگری، سامانه رهنما بولتن این شماره خود را به آنالیز تأثیر خانم های بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی اختصاص داده است.

او بیان داشت: برای آنالیز مسئله تأثیر خانم های بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی، صفحات صد نفر از بهترین بلاگر های اینستاگرام شناسایی و محتوای فراوریی ایشان رصد و مورد تحلیل و ارزیابی نهاده شده است که مجموع تأثیر ها شامل تعامل های اجرا شده پیرامون پست های فراوریی شامل تعداد لایک، تعداد کامنت و تعداد بازنشر است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که این روز ها بلاگری به جهت موضوع دایره وسیعی دارد، اما، اما چند شاخه بلاگری به جهت دایره شمول، اصلی هستند، اضافه کرد: این شاخه ها شامل فشن بلاگر، فودبلاگر (بلاگر غذا)، بیوتی بلاگر و بلاگر طنز می شوند.

او ادامه داد: گرایش به بلاگری در سال 99 رشد چشمگیری داشته است و علت توسعه این حرفه در بین افراد جامعه مخصوصا جوانان، علاوه بر توسعه فضای مجازی و کسب و کار های اینترنتی، بلای عالم گیر کرونا و تغییر رفتار کاربران و مردمان جامعه در تهیه مایحتاج زندگی و تغییر شیوه خرید از حضوری به آنلاین بوده است.

آقای جلیلی با اشاره به زمینه فعالیت بلاگر های خانم اعلام کرد: با آنالیز حوزه فعالیت صد بلاگر خانم پرمخاطب ایرانی، زمینه فعالیت آن ها در 8 حوزه مختلف مورد توجه نهاده شد که این حوزه ها عبارت از سبک زندگی با 39 درصد، آشپزی 16 درصد، مدلینگ 12 درصد، متفرقه 9 درصد، زیبایی 9 درصد، سفر 8 درصد، پوشاک 5 درصد و ورزشی 2 درصد هستند.

او مد و فشن، شیک پوشی و زندگی لاکچری را از ابرهشتگ های زنان بلاگر برشمرد و اظهار کرد: انگیزه کسب عایدی و ثروت بیشتر، نارضایتی از زندگی واقعی و احساس آزادی در فضای مجازی، مسائل زناشویی، افسردگی در زندگی واقعی، وابستگی به فضای مجازی، کسب معروفیت و معروف شدن در فضای مجازی و کوشش برای کسب اعتبار اجتماعی را از دلایل ورود خانم ها به فضای بلاگری است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در این بولتن تحلیل رفتاری بلاگر های زن در اینستاگرام هم مورد آنالیز نهاده شده است، گفت: به تصویر کشیدن زندگی لاکچری، ترویج فرهنگ مصرف گرایی، ایجاد حرص و ولع در کاربران مخصوصا جوانان و نوجوانان در رسیدن به پول و زندگی لاکچری و به نمایش گذاشتن نقاط رنگی، جذابیت ها و خوشی های زندگی، بدون حتی یک نقطه تاریک و حتی خاکستری بعضی از این رفتار ها است.

او عدم پایبندی به چارچوب ها و هنجار های جمهوری اسلامی ایران در مورد پوشش، توسعه بلاگری به سوی شغل های تخصصی مثل پزشکی، روانپزشکی و ...، عدم توجه به مقوله های سیاسی و حتی مباحث اعتقادی و مذهبی و فراهم کردن زمینه تقلید و الگوبرداری مخاطبان به وسیله ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی با آنها، با نمایش جزئیات سبک زندگی خود را از دیگر رفتار های بلاگر های زن در اینستاگرام اسم کرد.

آقای جلیلی بیان داشت: شیوه تغذیه، نوع پوشاک و پیروی از مد (خودآرایی)، نوع صحبت کردن و ادبیات گفتاری، دکوراسیون، معماری و اثاثیه، نوع مسکن، نوع وسیله نقلیه شخصی، شیوه های گذران اوقات فراغت، سبک مسافرت، اطفار (ژست های نو و رفتار های حاکی از نجیب زادگی یا دست و دل بازی و...) و سبک تعاملات اجتماعی از مصادیق تأثیرگذاری بلاگر ها در زندگی افراد است.

او انگیزه های گرایش مادران به بلاگری را مسائل مالی، مسائل خانوادگی، مسائل فرهنگی ـ اجتماعی، کوشش برای کسب اعتبار اجتماعی، کوشش برای کسب موفقیت های مالی، سرگرم شدن و لذّت بردن فرزند از فضای مجازی و کوشش برای طرح فرزند در فضای مجازی اسم کرد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که بعضی از مادران بلاگر در فضای مجازی از بچه ها خود جهت کسب عایدی سوءاستفاده می نمایند، گفت: ژانری تحت اسم مادران اینستاگرامی وجود دارد که هویت خود را در اینستاگرام با کودکشان تعریف می نمایند، کودکی که به مرور تبدیل به منبع کسب عایدی مادر می گردد.

او ادامه داد: در این فرآیند، بچه ها دیگر نه یک کودک، بلکه تبدیل به یک بازیگر یا مدل تبلیغاتی شده اند تا با لباس ها و ژست های مختلف عکس بگیرند و برای جذب تبلیغات بیشتر و عایدیزایی مؤثر واقع شوند.

آقای جلیلی اضافه کرد: در این زمینه بعضی از مادران جوان در پی معروف شدن و رسیدن به معروفیت در فضای مجازی هستند و بعضی دیگر می خواهند یک صفحه پرطرفدار داشته باشند و از این راه کسب عایدی نمایند.

آقای جلیلی در خاتمه با اشاره به این که بلاگر ها تأثیر زیادی بر فراوری فرهنگ و تغییر سبک زندگی مخصوصا در میان خانم ها دارند، اسم کرد: به علت جذابیت ها و عایدی بالای بلاگری، در سال های اخیر اقبال زیادی به این موضوع مخصوصا در میان خانم ها و زوج های جوان مشاهده می گردد.

لازم به ذکر است، سامانه رهنما، با هدف رصد شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام و با موضوع آنالیز مسائل حوزه زن و خانواده از سوی مرکز فناوری اطلات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران طراحی و فراوری شده و روزانه هزاران کاربر را رصد و پیغام های آن ها را ذخیره سازی می نماید.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1765

به "ابرهشتگ های زنان بلاگر ایرانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرهشتگ های زنان بلاگر ایرانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید