حالا سیمون اند شوستر اند پنگوئن، مجوز دولت بریتانیا با ادغام غولهای چاپ کتاب

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودایریدر، ناظر حقوقی بازارها و رقابت دولت بریتانیا با خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن و ادغام آنها موافقت نموده است. طبق قانون بریتانیا ناشران باید برای چنین کارهایی موافقت رسمی دولت را کسب نمایند. شرکت پنگوئن رندوم هاوس که بزرگترین ناشر آمریکاست، مجموعه سیمون اند شوستر را به قیمت 2 میلیارد و 170 میلیون دلار از شرکت رسانه ای ویاکام سی بی اس خریداری نموده است که در رسانه ها جنجال بسیاری برانگیخته بود.

حالا سیمون اند شوستر اند پنگوئن، مجوز دولت بریتانیا با ادغام غولهای چاپ کتاب

با ادغام انتشارات سایمون اند شوستر در مجموعه پنگوئن رندوم هاوس، این گروه که چهره های مشهوری چون استفان کینگ، هیلاری کلینتون و جان آیروینگ را در جمع نویسندگان خود داشت، از فهرست پنج غول عظیم صنعت نشر آمریکا شامل انتشارات هابرپرکالینز، هچت و مک میلان خارج می گردد.

پیش از این ناظر حقوقی بازار کتاب و رقابت بریتانیا اعلام نموده بود که در حال آنالیز و تحقیق درباره معامله جنجالی خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن است. بسیاری از ناشران و نویسندگان در انگلیس و آمریکا با این معامله مخالفت نموده و اعتقاد دارند پنگوئن درصدد تسلط بر بازار کتاب در انگلیس و آمریکاست.

انتشارات سایمون اند شوستر در سال 1924 توسط ریچارد سایمون و مکس شوستر در نیویورک تاسیس شد. این گروه در کنار انتشاراتی چون انتشارات هارپر کالینز، گروه پنگوئن و راندوم هاوس از عظیمترین انتشارات زبان انگلیسی بود که سالانه در 35 چاپخانه خود بیش از 2000 اثر چاپ می کرد.

انجمن صنفی نویسندگان آمریکا (AG) که سابق بر این با نام اتحادیه نویسندگان این کشور فعالیت می کرد در نامه ای خطاب به مقامات دولتی این کشور خواهان جلوگیری از خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن شده است. انجمن نویسندگان در نامه خود که به وزارت دادگستری آمریکا ارسال شده است، این درخواست را مطرح کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1689

به "حالا سیمون اند شوستر اند پنگوئن، مجوز دولت بریتانیا با ادغام غولهای چاپ کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالا سیمون اند شوستر اند پنگوئن، مجوز دولت بریتانیا با ادغام غولهای چاپ کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید