جنگ فرسایشی آلمان و صندوق بین المللی پول بر سر مسئله یونان

به گزارش ایران 20 دانلود، یک روزنامه آلمانی با استناد به یک پروتکل محرمانه صندوق بین المللی پول از اختلاف نظر آلمان و صندوق بین المللی پول بر سر مسئله یونان که می تواند این کشور بدهکار را در بحران عمیق تری فرو ببرد اطلاع داد.

جنگ فرسایشی آلمان و صندوق بین المللی پول بر سر مسئله یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه هندلز بلات آلمان در مطلبی نوشت: چانه زنی ها بر سر این مسئله (یونان) همچنان ادامه دارد. به زودی دولت یونان باید با وام دهندگان بین المللی در این باره مذاکره کند که آیا به وعده های اصلاحی خود پایبند بوده است و این پیش شرطی برای ارائه بسته یاری اقتصادی سوم به آتن است.

البته در بین وام دهندگان بین المللی اختلافاتی به وجود آمده است که می تواند این کشور با بدهی های بالا را در بحران عمیق تری فرو ببرد. صندوق بین المللی پول ارائه یاری های اقتصادی بیشتر به یونان را منوط به موافقت برلین با طرح کاهش بدهی های این کشور دانسته است. این مسئله به چالشی برای مرکل تبدیل شده است. یک پروتکل داخلی صندوق بین المللی پول به این اختلاف نظرها اشاره نموده است.

اینکه آیا این پروتکل معتبر است را در حال حاضر نمی توان آنالیز کرد. اما اگر درست باشد نشان می دهد که مذاکرات در این باره در هفته های آینده تا چه اندازه حساس و بحرانی خواهد بود. بر این اساس وام دهندگان بین المللی ظاهرا دچار اختلاف نظر شده اند. به این ترتیب صدر اعظم آلمان در آستانه بحث های داغی قرار گرفته مبنی بر اینکه آیا باید با تجدید ساختار بدهی های یونان و طرح کاهش بدهی های این کشور موافقت کند.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق یونان یک جنگ فرسایشی بین صندوق بین المللی پول و آلمان بر سر این مسئله را پیش بینی نموده است.

یونان تحت فشارهای وام دهندگان بین المللی با این مسئله موافقت نموده است که اموال دولتی را خصوصی نموده و در سیستم اجتماعی خود محدودیت های قابل توجهی را اعمال کند. در مقابل اعتبارهایی را دریافت کند.

دولت یونان با تروئیکای سابق اروپایی شامل بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره مذاکره می نماید.

مفاد پروتکل داخلی صندوق بین المللی پول بخصوص بی اعتمادی این سازمان به آتن و بروکسل را آشکار می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 955

به "جنگ فرسایشی آلمان و صندوق بین المللی پول بر سر مسئله یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ فرسایشی آلمان و صندوق بین المللی پول بر سر مسئله یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید