جزئیات جلسه تامین واکسن کرونا به ریاست جهانگیری

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران : جلسه تامین واکسن کرونای مورد احتیاج کشور ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید.

جزئیات جلسه تامین واکسن کرونا به ریاست جهانگیری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ظهر چهارشنبه در جلسه تامین واکسن کرونای مورد احتیاج کشور با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های کشور در مقطع کنونی تامین واکسن کرونا از شرکت های معتبر بین المللی است، گفت: با وجود فشارها و تحریم های ظالمانه آمریکا، دولت تمام ظرفیت ها و امکانات موجود را برای برطرف احتیاجهای مردم به کار گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از فداکاری و زحمات مدیران، پزشکان و کادر درمانی کشور که از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد تا در سریعترین زمان ممکن و با موضوع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونای مورد احتیاج کشور تأمین و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امورخارجه را موظف کرد تا با موضوع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع اقتصادی و نیز رایزنی های لازم برای تأمین واکسن کرونا اقدامات مقتضی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به توان داخلی شرکت ها و دانشمندان کشور در فراوری دارو و واکسن، گفت: صنعت دارو در ایران یکی از پیروز ترین رشته های صنعتی است که می تواند علاوه بر برطرف احتیاجهای داخلی، ارزآوری قابل توجهی نیز برای کشور داشته باشد.

جهانگیری با بیان اینکه توان شرکت های داروسازی کشور در منطقه بی نظیر و قابل رقابت با بعضی از کشورهای پیشرفته است، بر حمایت از شرکت های دارویی و حفظ بازارهای صادراتی منطقه تاکید نمود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به مذاکرات اجرا شده با شرکت های معتبر فراوری کننده واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر به دنبال تهیه واکسن برای جمعیت هدف در کشور هستیم.

وی با ابراز تاسف از سیاست های دولت آمریکا در جلوگیری از انتقال منابع اقتصادی برای خرید واکسن، توضیح داد: خوشبختانه شرکت های داروسازی داخلی توانسته اند گام های موثری که مورد تائید سازمان بهداشت جهانی نیز واقع شده در بخش فراوری واکسن کرونا بردارند و بسیار امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با واردات و فراوری داخلی واکسن کرونا، احتیاجهای کشور را تامین کنیم.

در این جلسه که معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز حضور داشت پس از بحث و گفتگو پیرامون راهکارهای تأمین واکسن کرونا، مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه با موضوع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای تأمین منابع ریالی و ارزی و عقد قرارداد با شرکت های معتبر بین المللی سازنده واکسن کرونا انجام داده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به تأمین آن اقدام کنند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1359

به "جزئیات جلسه تامین واکسن کرونا به ریاست جهانگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جلسه تامین واکسن کرونا به ریاست جهانگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید