تماس های بیروت با مقامات ریاض درباره هنرمند بازداشت شده لبنانی

به گزارش ایران 20 دانلود، یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان گفت که بیروت پرونده سمیر صفیر، هنرمند لبنانی بازداشت شده در عربستان را پیگیری می کند.

تماس های بیروت با مقامات ریاض درباره هنرمند بازداشت شده لبنانی

این منبع که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه بدون تایید یا تکذیب خبر بازداشت این هنرمند لبنانی گفت: شربل وهبه، وزیر خارجه لبنان تماس هایی را در رابطه با سمیر صفیر با طرف سعودی آغاز کرده و میشل عون، رئیس جمهور لبنان را در جریان نتایج آن قرار داد.

این آهنگساز لبنانی 59 ساله با موضعگیری هایش در حمایت از عون و جریان آزاد ملی شناخته می شود.

رسانه های لبنانی روز دوشنبه اعلام کردند که مقامات سعودی بر اساس خواست یکی از مسؤولان ریاض، صفیر را پس از ورود به خاک عربستان بازداشت کردند.

برخی منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان گفتند: وزارت خارجه لبنان رایزنی هایی با سفارت عربستان انجام داد که در نتیجه آن به همسر صفیر اجازه ملاقات داده شد اما پس از سفر او به ریاض، باز هم اجازه ملاقات به او داده نشد.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: مقامات عربستانی تا عصر دوشنبه به درخواست های لبنان پاسخ نداده و هیچگونه اطلاعاتی در خصوص بازداشت صفیر ارائه نکردند.

در ادامه نیز فعالان شبکه اجتماعی توییتر با راه اندازی هشتگ هایی آزادی صفیر و بازگشت او به لبنان را خواستار شدند.

همچنین طبق نوشته روزنامه عاجل چاپ عربستان، عون در تماسی تلفنی با محمد فهمی، وزیر کشور لبنان در کابینه موقت به بررسی نتایج تحقیقات جاری در پفراینده ممنوع شدن واردات سبزی به عربستان و فرایند اقدامات در پیش گرفته شده در نشست عصر دوشنبه کاخ بعبدا پرداخت.

به نوشته این روزنامه، دو طرف درباره نتایج گفتگوی تلفنی وزیر کشور لبنان با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پرداخته و تاکید کردند که لبنان قاچاق مواد مخدر و هر اقدامی را که به امنیت و ثبات عربستان و سلامت مردم آن ضربه بزند، محکوم می کند.

به نوشته روزنامه عاجل، وزیر کشور لبنان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه عربستان او را در جریان اقداماتی که کشورش در این زمینه در پیش گرفته، قرار داد.

اخیرا عربستان واردات سبزیجات و میوه از لبنان را ممنوع کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1604

به "تماس های بیروت با مقامات ریاض درباره هنرمند بازداشت شده لبنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس های بیروت با مقامات ریاض درباره هنرمند بازداشت شده لبنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید