کوشش رسانه های غربی برای پوشاندن هویت آمریکا

به گزارش ایران 20 دانلود، تحلیلگر بین الملل گفت: امروز ترامپ نمادی از آمریکای واقعی است؛ در حالیکه رسانه های این کشور تا کنون کوشش کردند هویت واقعی آمریکا را بپوشانند.

کوشش رسانه های غربی برای پوشاندن هویت آمریکا

به گزارش بین الملل خبرنگاران، مهدی خانعلی زاده با اشاره به اینکه واکنش رسانه ای مقامات کاخ سفید به اعتراضات امریکا تعجب آور است، به رادیو گفت وگو گفت: لغو برده داری هیچگاه در آمریکا رخ نداد؛ بلکه کاربری برده ها تغییر نموده است. چنانچه رسانه های این کشور زمانی روایتگر این قضیه بودند که ایالات جنوبی امریکا نیازمند برده و ایالات شمالی خواستار کارگر بودند و لذا آبراهام لینکلن نحوه استفاده از برده را در آمریکا تغییر داد.

وی اضافه نمود: امروز دونالد ترامپ نمادی از دیرینه خواستار آمریکایی است و لذا در سانه های این کشور ادعا نموده است در صورت روبروه با سیاه پوستان، با سگ های وحشی یا اسلحه استقبال می نماید و چنین شخصی، نمادی از آمریکای واقعی است؛ در حالیکه رسانه های این کشور تا کنون کوشش کردند هویت واقعی آمریکا را بپوشانند.

این تحلیلگر حوزه بین الملل یادآور شد: در تاریخ آمریکا قانونی مصوب شد که اجازه داد سیاه پوستان وارد دانشگاه شوند و بعد از آن رئیس یکی از دانشگاه ها در ایالت مرکزی در های دانشگاه خود را با کاهگل پوشاند و این قضیه را به راحتی رسانه ای کرد. در بدنه داخلی آمریکا، اما این اتفاق نیفتاد و درست بر همین اساس فیلم رویای نژاد پرستی در آمریکا جایزه دریافت نموده است.

وی با بیان اینکه رسانه های این کشور عقاید نژاد پرستانه را می پوشانند، گفت: با روی کار آمدن ترامپ، مشکل و ضعف آمریکا را ناظر بر شهروندان درجه دو -سیاهان- دانستند و این ها فقط با اقلیت هایی نظیر مکزیکی ها، ایرانی ها، اسپانیایی تبار ها و سیاهان مشکل دارند.

خانعلی زاده گفت: پس از قتل جورج فلوید همه کشور ها اظهار داشتند دولت آمریکا نژاد پرست است که گامی رو به جلو برای تضعیف قدرت نرم و جنگ رسانه ای امریکاست؛ بنابراین اگر فردا آمریکایی ها بیانیه ای در حوزه نژاد پرستی توئیت کند، با علامت های سوال بسیاری روبرو می گردد.

وی یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا در 7 دهه گذشته رسما اعلام نموده بود خاتمه دموکراسی در آمریکا را اعلام می کنیم و تأکید کرد دموکراسی برای تأمین منافع این کشور امکان پذیر نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا سال ها فاقد دموکراسی است و مسئولان این کشور نیز به این مسأله اذعان و ادعا دارند این سیستم کارآمد بوده و مورد تأیید مردم است، اما قضایای اخیر نشان می دهد نه تنها این سیستم کارآمد نبوده بلکه مورد تأیید هم نیست.

وی بیان نمود: امروز بعضی رسانه های آمریکایی آب و تاب این قضیه را افزایش می دهند؛ چراکه می خواهند بر آتش دعوا های سیاسی در آمریکا بدمند. رسانه های دموکرات تأثیر بیشتری در مدیریت سیاسی این کشور دارند، اما در حال حاضر رسانه های منتسب به طیف دموکرات این جریان را برای جمع کردن رأی انتخاباتی آب و تاب می دهند.

خانعلی زاده به واکنش توئیتری وزیر خارجه کشورمان به دروغ پردازی مسئولان آمریکایی در رسانه های معاند این کشور اشاره نمود و گفت: روز گذشته زمانی که ظریف توئیتی درباره ماجرای آمریکا منتشر کرد، یکی از سرشناسان آمریکایی اظهار داشت این مسئله مختص کشور ماست و ربطی به شما ندارد؛ بنابراین مشاهده می کنید که بعضی از مسئولان آمریکایی سعی دارند با ورود به جریان رسانه ای بر خشم مردم دامن زده و در مقابل رقبای انتخاباتی بایستند.

وی اظهار داشت: مراسم اسکار سال گذشته به یکی از بازیگران سیاه پوست هالیوود اشاره داشت، اما این کار چه تأثیری داشت؟ باز هم در آمریکا شاهد بودیم یک سیاه پوست کتک می خورد و به قتل می رسد؛ بنابراین این قبیل اقدامات رسانه ای هیچ فایده ای برای سیاه پوستان ندارد؛ چون این قضیه نهادینه شده است.

این تحلیلگر حوزه روابط بین الملل در خاتمه برنامه رویداد اظهار داشت: امروز دموکرات ها با سوء استفاده از جریان رسانه ای از شرایط وخیم ترامپ پرده برداری می نمایند، اما تجربه های قبلی نشان داده جمهوری خواستار نژاد پرستانی هستند که به راحتی این قضیه را رسانه ای می نمایند، اما دموکرات ها این مسأله را کتمان می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1028

به "کوشش رسانه های غربی برای پوشاندن هویت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش رسانه های غربی برای پوشاندن هویت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید