تسلا؛ فراوری باتری قدرتمند برای خودروهای برقی

به گزارش ایران 20 دانلود، ماسک تسلا را اولین شرکت آمریکایی توصیف کرد که با مدت کوتاهی فعالیت در قرن بیست و یکم به سرعت به سودآوری رسیده و این امر بر خلاف دیگر خودروسازان دنیا با گذشت سال های طولانی رخ نداده است.

تسلا؛ فراوری باتری قدرتمند برای خودروهای برقی

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار گردید، از دستاورد های تسلا در زمینه فراوری باتری اطلاع داد. وی همچنین وعده داد که تسلا در آینده خودرو های برقی ارزان تری فراوری کند. ماسک تصاویری از کارخانه جدید تسلا در شانگ های را نیز به حضار نشان داد که فراوری انبوه خودرو های برقی را از مارس سال 2020 شروع نموده است.

ماسک تسلا را اولین شرکت آمریکایی توصیف کرد که با مدت کوتاهی فعالیت در قرن بیست و یکم به سرعت به سودآوری رسیده و این امر بر خلاف دیگر خودروسازان دنیا با گذشت سال های طولانی رخ نداده است.

وی از همکاری تسلا و پاناسونیک برای فراوری باتری های لیتیومی جدیدی اطلاع داد که سلول های آن ها به شکلی جدید در کنار یکدیگر قرار می گیرند و این چینش جدید میزان فراوری انرژی را افزایش و فضای اشغال شده توسط باتری را کاهش می دهد. ماسک وعده داد که این باتری جدید به سرعت داغ نمی گردد و لذا استفاده از آن امنیت خودرو های برقی را نیز بیشتر می نماید.

باتری جدید که باتری جدولی نام گرفته مانند یک تکه موکت باریک تا شده است و اگر چه هزینه فراوری کمتری دارد، اما 6 برابر قدرتمندتر بوده، 5 برابر پرانرژی تر بیشتری دارد و برد آن نیز تا 16 درصد بیشتر است. ماسک اظهار امیدواری نموده که استفاده از باتری های جدید قیمت خودرو های برقی تسلا را تا 25 هزار دلار کاهش دهد. وی همچنین تاکید نموده تسلا خودرو های برقی خود را در آینده نزدیک به طور کامل خودران خواهد نمود.

به گفته ماسک مدل جدیدی از خودروی مدل اس به نام پلید فراوری خواهد شد که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 321 کیلومتر در ساعت می رسد. قدرت موتور این خودرو 1100 اسب بخار و برد آن با یک بار شارژ برابر با 836 کیلومتر خواهد بود. این خودرو در اواخر سال 2021 به قیمت 139990 دلار عرضه می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1216

به "تسلا؛ فراوری باتری قدرتمند برای خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا؛ فراوری باتری قدرتمند برای خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید