تحرکات جدید نظامی چین در خاورمیانه و اقیانوس آرام، عکس

به گزارش ایران 20 دانلود، ایسنا نوشت: یک نشریه آمریکایی از تشدید فعالیت نیروی دریایی ارتش چین در حوزه اقیانوس آرام و خاورمیانه اطلاع داد.

تحرکات جدید نظامی چین در خاورمیانه و اقیانوس آرام، عکس

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پایگاه فوربس گزارش کرد، نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین (PLAN) در حوزه اقیانوس هند و خاورمیانه فعالتر شده اما اهمیت زیادی برای یک پایگاه دریایی خارجی خود در جیبوتی در حوزه شاخ آفریقا در راستای گسترش نفوذش قائل است.

یک سری تصاویر ماهواره ای جدید نشان می دهند که چین به تقویت پایگاه پشتیبانی خود در آنجا ادامه می دهد. این تصاویر حاکی از تکمیل اساسی یک اسکله و راه اندازی قریب القوقوع آن است. یک تحلیلگر اطلاعاتی به اصطلاح منبع باز در توئیتر یک تصویر متعلق به ماه مارس امسال میلادی را منتشر کرد که نشان دهنده فعالیت یک لودر در حال کار به روی یک تکه زمین مصنوعی ایجاد شده در ساحل است که پیامهای زیادی دارد. تحلیلها حاکی از این است که این تلاشی برای ایجاد دومین اسکله عظیم به منظور افزایش چشمگیر ظرفیت این پایگاه است.

این پایگاه در جیبوتی اولین پایگاه نظامی خارجی چین است که در سال 2017 افتتاح شد اما اسکله های آن همچنان در دست احداث هستند. این پایگاه در ظاهر چشمگیر و دارای فضای داخلی منظم و محوطه ای عظیم برای هلیکوپترها است. نشانه ای از ایجاد تونلهای محافظ برای کشتیها در آنجا بر خلاف بعضی پایگاه های داخل چین دیده نمی گردد اما بی تردید در این پایگاه امکانات دفاعی تعبیه شده است. دیوار محیط پیرامونی این پایگاه همچون یک قلعه در دوران مدرن احداث شده است.

به نظر می رسد که عمده ساخت وساز مربوط به اسکله ای 341 متری در پایگاه اواخر سال گذشته میلادی انتها یافته است. این اسکله به حدی درازا دارد که بتواند پذیرای ناو هواپیمابر جدید چین و دیگر کشتی های جنگی این کشور باشد.

همچنین این ناو می تواند به آسانی پذیرای چهار زیردریایی هسته ای چین در صورت لزوم باشد. با این حال این اسکله همچنان دارای محدودیتهای نسبی بوده و این طبیعی است که چین به دنبال افزایش اسکله ها باشد. فعالیتهای جدید حاکی از ساخت یک اسکله دوم در آنجا در نزدیکی اسکله اولی است.

جیبوتی یک بندر راهبردی در دهانه دریای سرخ همراه با دسترسی آسان به دریای عربی، خلیج فارس و اقیانوس هند است. بسیاری از کشتی هایی که ماموریت مقابله با دزدی دریایی و محافظت از تانکرها را دارند در آنجا توقف می نمایند. خود چین کشوری است که در چنین عملیاتهایی دخیل بوده است.

یک مساله نگران نماینده برای ارتش های غربی، نزدیکی پایگاه های چین به تاسیسات آنها است. پایگاه مذکور تنها حدود هفت مایل با یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا موسوم به کمپ لمونیه فاصله دارد. این پایگاه در سال 2001 احداث شد و تنها پایگاه دائمی ارتش آمریکا در آفریقا محسوب می گردد. همچنین پایگاه چین کمتر از پنج مایل با بندر اصلی کشور جیبوتی که مکررا از سوی کشتی های جنگی اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد فاصله دارد.

ماه مه 2018 وزارت دفاع آمریکا رسما به دولت چین از بابت لیزر انداختن از محل پایگاه آنها به سمت یک هواپیمای این کشور که باعث آسیب جسمی به دو تن از خدمه شد شکایت کرد.

باید منتظر ماند و دید که چین چطور از این پایگاه جدید برای پشتیبانی از نیروی دریایی خود استفاده می نماید اما سرمایه گذاری های چشمگیری روی آن داشته است. این بعید است که چین این پایگاه را تنها برای استفاده در پاره ای از موقعیت ها و اوقات در نظر گرفته باشد. از سوی دیگر تحلیل شده که چین به کشورهای پاکستان یا میانمار به عنوان حوزه های مناسب برای ساخت دیگر پایگاه هایش چشم دارد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1014

به "تحرکات جدید نظامی چین در خاورمیانه و اقیانوس آرام، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات جدید نظامی چین در خاورمیانه و اقیانوس آرام، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید