تبلیغاتی کذب برای صاف کردن مو بدون عوارض جانبی

به گزارش ایران 20 دانلود، صاف کردن نیمه دائمی مو ها عوارضی برای سلامت دارد بنابراین باید از این روش ها با احتیاط استفاده کرد.

تبلیغاتی کذب برای صاف کردن مو بدون عوارض جانبی

محمد رضوانی فوق تخصص پوست، مو و زیبایی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه کراتینه کردن یکی از روش های رایج صاف کردن مو محسوب می شود؛ بیان نمود: در این روش، کراتین پروتئین اصلی مو، ناخن و دندان به شمار می رود و سرشار از پیوند های دی سولفیدی است.

او ادامه داد: در افرادی که مو های وز دارند طرز قرار دریافت این رشته های پروتئینی به نحوی است که حالت صاف و لخت را ندارد؛ بنابراین در روش کراتینه کردن مو از موادی استفاده می کنند که باعث شکسته شدن پیوند های دی سولفیدی می شود.

او اضافه کرد: در تبلیغات آرایشگاه ها کراتینه کردن مو یک روش بدون ضرر محسوب می شود، اما در واقعیت بیشتر این مواد که معروف ترین آن ها هم ماده کراتینه کننده برزیلی است، خطرات بسیار جبران ناپذیری را به دنبال دارد. از مهمترین خطرات در مرحله اول، می توان به سرطان اشاره کرد؛ زیرا فرمالدئید که ماده اصلی کراتین محسوب می شود بسیار سمی و سرطانزا شناخته شده است.

رضوانی گفت: فرمالدئید، هم از طریق جذب پوستی ضرر دارد و هم هنگام اتو و سشوار داغ، بخاری که از مو ها بلند می شود مورد استنشاق قرار می گیرد و در ریه افراد موجب بروز حساسیت و سرطانزایی می شود.

  • استفاده زیاد از رنگ مو چه عوارضی دارد؟

این متخصص پوست، مو و زیبایی مطرح کرد: از دیگر عوارض کراتینه کردن می توان به ریزش مو اشاره کرد، افرادی که این کار را انجام می دهند بعد از اولین شستشو ریزش مو را مشاهده می کنند و در ماه اول و دوم کراتینه، ریزش مو به اوج خود خواهد رسید همچنین نازک شدن مو های کراتینه شده را هم در بیشتر افراد مشاهده می کنیم.

رضوانی بیان نمود: مراجعه کنندگان زیادی داریم که برای صاف ، لخت شدن و براق شدن موها، ساختار مو های خود را با خطر جدی رو به رو کرده اند و بعد از گذشت 3 هفته مو ها به طور کامل خشک، شکننده و خرد خواهند شد همچنین واکنش های حساسیتی مانند خارش و بروز دانه های قرمز در سطح پوست را شاهد خواهیم بود.

فوق تخصص پوست، مو و زیبایی در پایان شرح داد: مراجعه کنندگانی داریم که به شدت اعلام پشیمانی می کنند، اما متاسفانه باید عوارض این کار را تا چندین سال همراه خود داشته باشند؛ چرا که مو وقتی از پوست خارج می شود دیگر زنده نیست و آسیبی که به واسطه این مواد شیمیایی وارد شده است جایگزینی نخواهد داشت؛ بنابراین توصیه ما این است که کراتینه کردن مو را تحت هیچ شرایطی انجام ندهید و فریب این تبلیغات را نخورید.

  • ویروس کرونا از طریق پوست و مو هم منتقل می شود؟
  • ریزش مو از عوارض ابتلا به کرونا
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1132

به "تبلیغاتی کذب برای صاف کردن مو بدون عوارض جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغاتی کذب برای صاف کردن مو بدون عوارض جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید