فواید بی نظیر آب نیشکر

به گزارش ایران 20 دانلود، آب نیشکر برای کاهش سرعت فرآیند پیری، افزایش وزن، تنظیم میزان قند خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس، حمایت از سلامت قلب و عروق، مبارزه با سنگ کلیه، حمایت از سلامت دندان و بهبود هضم است.

فواید بی نظیر آب نیشکر

به گزارش خبرنگاران به نقل از دلگرم ،آب نیشکر برای کاهش سرعت فرآیند پیری، افزایش وزن، تنظیم میزان قند خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس، حمایت از سلامت قلب و عروق، مبارزه با سنگ کلیه، حمایت از سلامت دندان و بهبود هضم است.

فواید آب نیشکر برای سلامتی

آب نیشکر برای کاهش سرعت فرآیند پیری، افزایش وزن، تنظیم میزان قند خون، تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس، حمایت از سلامت قلب و عروق، مبارزه با سنگ کلیه، حمایت از سلامت دندان و بهبود هضم است.

نیشکر یکی از عظیمترین محصولات فراوری شده در دنیا است. آب نیشکر می تواند یک نوشیدنی مغذی باشد که نه تنها تشنگی شما را خنثی می نماید بلکه شما را احیا می نماید.

جدول ارزش غذایی نیشکر :

خصوصیت ارزش مواد غذایی

در هر 100 گرم نیشکر

کالری 269

سدیم 58 میلی گرم

پتاسیم 63 میلی گرم

کربوهیدرات 73 گرم

شکر 73 گرم

کلسیم 1%

آهن 19%

منیزیم 2%

درصد بر اساس 2000 رژیم غذایی کالری

تهیه عصاره نیشکر در خانه

برای دریافت عصاره نیشکر انتهای ساقه آن را فشار دهید .ابتدا ساقه آن را پوست کنده و سپس آن را فشار دهید.

خواص آب نیشکر

1. نیشکر فاکتورهای ضد پیری دارد :

این عامل ضد اکسید نماینده است که غنی از فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است. تمام این مواد می تواند به حفظ پوست شما یاری کند.نیشکر به عنوان روشن نماینده برای پوست شما محسوب می گردد، زیرا باعث می گردد که بقیه بدن شما نیز سالم باشد. همچنین پوست را مرطوب می نماید و به شما یاری می نماید تا آن را نرم نگه دارید و هیدراته نگه دارید.

2. کاهش وزن :

آب نیشکر حاوی فیبر های محلول است. همچنین حاوی قندهای طبیعی است که در کاهش وزن یاری می نماید. این ماده قلیایی است که به سوختن چربی ها در بدن یاری می نماید که سطوح اسیدی دارد. علاوه برای تامین انرژی زیاد در سوختن کالری ها یاری می نماید.

3. تنظیم مقادیر قند خون :

بسیاری از پزشکان توصیه می نمایند که آب گوجه فرنگی را به بیماران خود بدهند زیرا دارای شاخص گلیسمی کم است. این می تواند در جلوگیری از دیابت در هنگام استفاده از نوشابه های قلیایی یاری کند، زیرا حاوی قندهای طبیعی است که سطح قند خون را افزایش نمی دهند و به آرامی به بدن آزاد می شوند. افرادی که مبتلا به دیابت نوع دو میباشند قبل از افزودن آب نیشکر به رژیم خود باید با پزشک خود مشورت نمایند.

4. سیستم ایمنی را تقویت می نماید :

سیستم ایمنی بدن شما ممکن است مهمترین عملکرد بدن شما باشد زیرا آن را از دیگر سیستم ها و ارگان های محافظت می نماید. شما باید مطمئن شوید که می توانید بسیاری از بیماری ها و حتی برخی از انواع سرطان را کنار بگذارد.نیشکر باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن ما شده و به این ترتیب کمتر به بیماری دچار می شویم. همچنین با حذف سموم مضر در سم زدایی بدن یاری می نماید.

5. استرس را از بین می برد

سلامت روان یک مسئله رو به رشد نسل ما است. بسیاری از مردم از فشار و اضطراب به دلیل دنیاییکه در آن زندگی می نمایند رنج می برند. اگر بخواهید یک بدن سالم را داشته باشید مهم است که سطح استرس خود را حفظ کنید، زیرا ذهن آشفته سلامت جسمی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این می تواند با بر هم زدن سطح هورمون های شما کاهش استرس یاری کند.نیشکر همچنین در مدیریت چرخه خواب و مقابله با بی خوابی یاری می نماید. با توجه به محتوای تریپتوفان و منیزیم، همراه با اسید آمینه خاص، سطوح تنش را مدیریت می نماید.

6. مفید برای سلامت قلب و عروق :

با توجه به محتوای پتاسیم آب نیشکر، می تواند باعث کاهش فشار خون در قلب شما شده و باعث کاهش تنش در عروق خونی و شریان ها گردد. این کار با کاهش فشار خون انجام میگردد. در نتیجه، آنها را از سکته مغزی و حملات قلبی همراه با آترواسکلروز در امان می دارد.

7. مفید برای سنگ کلیه :

آب نیشکر یک راه عالی برای جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری است. این به شما یاری می نماید که توابع کلی کلیه را به درستی به دلیل ماهیت دیورتیک آن حفظ کنید. به همین دلیل است که در درمان سنگهای کلیوی نیز مفید است.

8. مفید برای دندان ها :

عصاره نیشکر فقط از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری نمی نماید بلکه در از بین بردن نفس بدنی نیز یاری می نماید. این آب غنی از مواد معدنی است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید که باعث بوجود آمدن بوی بد می گردد. شربت عصاره نیشکر همچنین حاوی کلسیم و فسفر است که مینای دندان را تقویت می نماید.

9. بهبود هضم :

PH نیشکر می تواند تعادل بدن را حفظ کند. این باعث می گردد که مقدار آب بدن را تنظیم کند و هضم غذا را آسان کند.

10. تقویت انرژی بدن :

آب نیشکر یک روش بسیار موثر برای مقابله با کم آبی است. همچنین می توانید انرژی فوری را در بدن خود ایجاد کنید، در حالی که احساس خنکی می کنید. از آنجا که قند نان حاوی ساکارز به عنوان قندهای ساده است، بدن شما این قندها را به راحتی جذب می نماید و به میزان کم شکر یاری می نماید.

11. درمان بسیاری بیماری ها با نیشکر :

آب نیشکر یک معجزه جادویی است. با تقویت سیستم ایمنی از بیماری ها جلوگیری کنید. این می تواند به درمان دیسوری ، که یک حالت بسیار تحریک نماینده بوده و باعث سوزش در اندام تناسلی در هنگام ادرار می گردد یاری کند. با این حال، افرادی که این شرایط را دارند، قبل از مصرف آب نیشکر، باید با دکتر خود مشورت نمایند.

همچنین به شما یاری می نماید تا با پروستاتیت و سنگ کلیه مبارزه کنید. هنگامی که آب مصرف می گردد، می تواند به خلاص شدن از STD های مختلف یاری کند این نیز یک راه خوب برای مقابله با پروستات عظیم همراه با نفریت، کیستیت، گونوره و حتی درمان اسیدیته بالا است.

عصاره نیشکر یک منبع محبوب انرژی در بسیاری از نقاط دنیا است. و قیمت آن بسیار ارزان است. این یک راه عالی برای مقابله با گرمای تابستان بوده و مواد مغذی از دست رفته را در بدن تجدید می نماید. علاوه بر تأثیر سطح قند خون به روش مثبت، باعث تضمیت سیستم ایمنی بدن می گردد به طوری که در برابر ویروس ها و عفونت های متعدد محافظت می گردد.

در برخی افراد ممکن است با خوردن نیشکر حالت تهوع، سرگیجه، ناراحتی معده و بدتر شدن یک اختلال خونریزی ایجاد گردد. علاوه بر این، اگر شما دیابت نوع II دارید، ممکن است برای شما زیاد مفید نباشدقبل از اضافه کردن این ماده غذایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1358

به "فواید بی نظیر آب نیشکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بی نظیر آب نیشکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید