تاکید بر همکاری های نیروگاهی ایران و چین به ویژه درباره آب سنگین اراک

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس مجلس شورای اسلامی بر همکاری های نیروگاهی مخصوصا در خصوص آب سنگین اراک تاکید نمود.

تاکید بر همکاری های نیروگاهی ایران و چین به ویژه درباره آب سنگین اراک

با هزینه سفر به چین چقدر است سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه مجلسی خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ملاقات شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین با تشکر از همکاری این کشور در شرایط گوناگون با جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط در شرایط کنونی تاکید نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیش از 30 سال است که با استقرار نظام مردمی در ایران فشارهای زیادی از طرف بعضی قدرت های غربی به جمهوری اسلامی ایران وارد شده، اما مقاومت مردم ایران تمامی آنها را خنثی نموده و امروز قدرت های جهانی پذیرفته اند که باید با ایران همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر گسترش روابط مالی در زمینه های نفت و گاز، راه آهن و انتقال دانش و تکنولوژی های روز و نوین همچون نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و تکنولوژی فضایی به ایران، توضیح داد: گسترش روابط در همه زمینه ها با کشور چین برای ایران حائز اهمیت است و باعث روابط عمیق تر بین دو کشور خواهد شد.

لاریجانی بر همکاری های نیروگاهی مخصوصا در خصوص آب سنگین اراک تاکید نمود و گفت: این نوع همکاری قطعا مورد حمایت مجلس در ایران خواهد بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه شرایط امنیتی منطقه وخیم شده است، اضافه نمود: متاسفانه بعضی قدرت های غربی با حضور خود شرایط منطقه را در حد انفجار رسانده اند، اما غافل از اینکه با اشغال و سرکوب مشکل تروریسم در منطقه حل نمی گردد و باعث ناامنی و بی ثباتی بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور خلق چین نیز در این ملاقات ضمن یادآوری ملاقات موثر خود با دکتر لاریجانی در سال 91، بر داشتن روابط جامع و راهبردی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

شی جین پینگ اضافه نمود: ما می خواهیم دو طرف با افزایش اعتماد سیاسی و حمایت قاطع از یکدیگر شریک غم و شادی یکدیگر باشند.

وی با بیان اینکه چین تمایل دارد در توسعه ایران نقش موثرتری داشته باشد، گفت: در حوزه فاینانس باید کار را گسترش داده و در ایجاد کمربند مشترک جاده ابریشم، منابع آب و انرژی و نیروگاه هسته ای تعاملات سازنده تری داشته باشیم.

رئیس جمهور خلق چین ادامه داد: باید درباره منافع و دیدگاه های مشترک دو کشور در سازمان ملل، سازمان شانگ های و در موضوعاتی همچون عراق، یمن و سوریه همفکری کنیم.

وی اجرای برجام را فرصت مناسبی برای همکاری بیشتر عنوان و گفت: مجلس ایران در حاصل شدن برجام و اجرای آن و حل مسئله هسته ای ایران نقش برجسته ای داشته است.

شی جین پینگ با بیان اینکه مذاکرات 1+5 و ایران یک تجربه پیروز بود، اضافه نمود: از این تجربه می توان برای ثبات در منطقه و حل و فصل مسائل جهانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خاورمیانه بسیار ناآرام است و متاسفانه فعالیت گروه های تروریستی گسترش یافته، گفت: ما آماده همکاری با ایران در زمینه مسائل منطقه ای و مبارزه با تروریسم هستیم.

رئیس جمهور خلق چین اظهار داشت: روابط مجالس دو کشور بسیار مهم و نقش به سزایی در روابط دوجانبه دارد، لذا از گسترش روابط مجلسی بین دو کشور حمایت می کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 660

به "تاکید بر همکاری های نیروگاهی ایران و چین به ویژه درباره آب سنگین اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر همکاری های نیروگاهی ایران و چین به ویژه درباره آب سنگین اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید