تأکید لندرکینگ بر لزوم بازگشت دولت منصور هادی به عدن

به گزارش ایران 20 دانلود، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن در ملاقات با مسئولان سعودی و دولت مستعفی یمن در ریاض بر لزوم بازگشت دولت منصور هادی به عدن تأکید کرد.

تأکید لندرکینگ بر لزوم بازگشت دولت منصور هادی به عدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا به یمن دیروز با مسئولان سعودی و دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی مستقر در ریاض ملاقات و درباره آخرین تحولات یمن گفت وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که لندرکینگ در سفر به عربستان با تعدادی از مسئولان سعودی و دولت هادی و فرستاده سازمان ملل به یمن ملاقات کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده اضافه نمود: لندرکینگ در این ملاقات بر ضرورت بازگشت دولت هادی به عدن (مرکز جنوب یمن) و پیشرفت اجرای توافق ریاض تأکید کرد.

نماینده آمریکا در امور یمن روز چهارشنبه برای ملاقات با مسئولان دولت مستعفی یمن و سعودی وارد ریاض شد و با آنها درباره تلاشهای صورت گرفته برای آتش بس در یمن رایزنی کرد.

در تاریخ 26 مارس 2015 برابر با 6 فروردین 1394 ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان با یک حمله هوایی موسوم به عملیات طوفان قاطعیت شروعگر جنگ ویرانگر یمن بود که این تجاوز اکنون بیش از شش سال است ادامه دارد.

این عملیات در ابتدا به منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن که از نزدیکان دولت سعودی است و البته علیه ملت و جنبش انصارالله و کمیته های مردمی یمن شروع شد. همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان به همراه مغرب٬ مصر٬ اردن و سودان در حمله عربستان به یمن مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1697

به "تأکید لندرکینگ بر لزوم بازگشت دولت منصور هادی به عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید لندرکینگ بر لزوم بازگشت دولت منصور هادی به عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید