بلژیک کشوری سلطنتی در غرب اروپا

به گزارش ایران 20 دانلود، بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است.به لحاظ تاریخی، بلژیک قسمتی از کشورهای فروبوم بوده که شامل هلند و لوکزامبورگ نیز بوده است.

بلژیک کشوری سلطنتی در غرب اروپا

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

بلژیک از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است.

خط جدایی فرهنگی ژرمن ها و رومی زبانان از میانه های کشور بلژیک می گذرد.

در بلژیک به زبانهای هلندی وفرانسوی صحبت مینمایند. کمتر از 1٪ مردم بلژیک آلمانی زبان اند و در شرق کشور زندگی می نمایند. این گوناگونی زبانی تا به امروز باعث تنش های سیاسی بسیاری در کشور بلژیک بوده و در دوره هایی همچنان یکپارچگی این کشور را تهدید می نماید.

نام بلژیک از نام لاتین که برای بیشتر بخش های شمالی منطقه گُل نشین استفاده می شد یعنی گاولیا بلژیکا گرفته شده است. این نام لاتین خود برگرفته از گروهی از قبایل سلت است که قبیله بلژها نام داشتند.

بلژیک از اواخر قرن میانی تا قرن هفدهم، کانون بازرگانی و فرهنگی پر رونقی به شمار می رفته است. از قرن شانزدهم تا انقلاب بلژیک در سال 1830 و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ های بسیاری بین قدرت های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان میدان جنگ اروپا لقب گذاری شده بود. اخیراً بلژیک عضو برجسته ای از اتحادیه اروپا به شمار می رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان های بین المللی از جمله ناتو است.

شهرهای مهم بلژیک آردن,آنتورپن,لیئژ,گنت,شارلروی,مالین,کورترای,نامور,بروگه و ... می باشند.

متروی بروکسل از سال 1976 شروع به کار نموده است. شبکه اتوبوسرانی و تراموا نیز تمامی شهر را تحت پوشش قرار داده اند. لنگرگاه بروکسل نیز بر روی کانال ویل بروک در قسمت شمال غربی شهر قرار گرفته است. چهار شرکت، مدیریت حمل و نقل عمومی داخل بروکسل را بر عهده دارند:

MIVB/STIFB (مترو، اتوبوس، تراموا، سرویس منطقه ای بروکسل)

SNCB/NMBS (قطار، برنامه ریزی شده برای کل بلژیک)

De lijn (ایستگاه های اتوبوس فلاندرز)

TEC (حمل و نقل) (اتوبوس های والونیا)

در روز 15 اوت جشن به معراج رفتن مریم مقدس در میدان اصلی شهرها برگزار می گردد .

منبع: سفرگو
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 624

به "بلژیک کشوری سلطنتی در غرب اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلژیک کشوری سلطنتی در غرب اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید