اولین خودروی ساخت ویتنام، با تکنولوژی های غیرمنتظره

به گزارش ایران 20 دانلود، مجله دیجی کالا - آراد فلاح: نخستین محصول خودروسازی ویتنام، موسوم به وین فست، چندی پیش به صورت رسمی در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2018 رونمایی شد. حال و پس از تزریق سرمایه، این شرکت میخواهد وارد بازار خودرو آمریکا گردد. وین فست نخستین خودروساز ویتنامی است که محصولاتش را با سیستم فراوری انبوه، به بازار عرضه می نماید.

اولین خودروی ساخت ویتنام، با تکنولوژی های غیرمنتظره

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

نمایش عمومی نخستین محصولات وین فست در پاریس، بسیار خیره کننده بود، که البته چنین انتظاری نیز از برخورد با محصولات وین فست داشتیم، چرا که این خودرو توسط استودیو مشهور پنین فارینا طراحی شده است. نخستین محصولات وین فست، یک سدان و یک شاسی بلند هستند. با توجه به طراحی خیره کننده این دو محصول، حتی اگر از نظر قوای فنی، حرفی برای گفتن نداشته باشند، بازهم به واسطه طراحی فوق العاده، در سطح دنیا مورد توجه خواهند بود.

Pham Nhat Vuong، فردی است که 49 درصد از سهام شرکت وین فست را در اختیار دارد. تمامی پیشرفت های حاصل شده شرکت وین فست در مدت اخیر، مدیون کوشش و جاه طلبی های وی هستند. اما گویا تمایل او به انجام ریسک های بزرگ، تمامی ندارد. به تازگی وی در یک مصاحبه خاطرنشان کرد خودرو های وین فست، از سال 2021 وارد بازار ایالات متحده خواهند شد.

برای عملی کردن این تصمیم جسورانه، ضروری است تا اقای وونگ، دو میلیارد دلار از سرمایه شخصی خود را در اختیار وین فست قرار دهد. به گفته وی، هدف نهایی شرکت وین فست، تبدیل شدن به یک برند بین المللی است. قدم گذاشتن در این راه، بسیار سخت و سخت خواهد بود، اما تنها راه برای حفظ موجودیت در بازار خودرو، تبدیل شدن به یک برند دنیای است.

به گفته وونگ، بازار خودرو ویتنام بسیار محدود است و خریداران کمی دارد؛ بنابراین اگر وین فست تمرکز خود را بر بازار داخلی بگذارد، سودآوری چندانی در انتظار این شرکت نخواهد بود. ضروری است تا با ورود به بازار های بین المللی و انجام ریسک های حساب شده، سودآوری شرکت افزایش یابد. اگرچه علاقمندی وونگ برای ورود به بازار ایالات متحده، قابل درک است، اما او برای عملی کردن این هدف، با چالش های مختلفی روبرو خواهد شد. یکی از مهم ترین مسایل پیش رو، شناخت برند وین فست به مشتریان است.

در حال حاضر، مصرف کنندگان آمریکایی، هیچ درکی از برند ویتنامی وین فست ندارند. دیگر مشکل پیش رو، تمایل شدید مشتریان آمریکایی به خرید خودرو های برقی است. هنوز نخستین وین فست الکتریکی از خط فراوری کارخانه خارج نشده، و شرکت تعهد داده این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد.

منبع: MOTOR1

منبع: برترین ها
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 521

به "اولین خودروی ساخت ویتنام، با تکنولوژی های غیرمنتظره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خودروی ساخت ویتنام، با تکنولوژی های غیرمنتظره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید