استان قزوین برای جذب سرمایه گذاری خارجی بستر سازی شده است

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، سید محمد علی قاسمی ظهر دوشنبه در نشست استاندار قزوین با استاندار کیونجی کره جنوبی که در استانداری برگزار گردید گفت: با راه اندازی مرکز سرمایه گذاری خارجی در استان رویکرد نماینده عالی دولت و مسئولان استانی در بسترسازی و تسهیل در جذب سرمایه گذاری معین شده و با جدیت کوشش می کنیم همراهی لازم در این زمینه صورت گیرد.

استان قزوین برای جذب سرمایه گذاری خارجی بستر سازی شده است

قاسمی بیان نمود: در این مرکز که ریاست آن را استاندار برعهده دارد ابزارهای تشوییق لازم را برای حضور سرمایه گذاران اعمال می کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود با سرمایه گذاری مشترک به رونق مالی استان یاری کنیم.

وی توضیح داد: ظرفیت ها و توانمندی های استان قزوین در چهار بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و زیربنایی و شهری معین شده که با اولویت بندی بخش های مختلف این موارد را در بسته توانمندی ها به هیئت های خارجی ارائه می کنیم تا بر اساس علاقمندی خود در این بخشها سرمایه گذاری نمایند.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان قزوین یادآورشد: رویکرد دولت و نماینده عالی آن در استان نسبت به گذشته تفاوت نموده و ما هم امیدواریم این جلسات از حالت تشریفاتی خارج شده و دنبال راه حل عملی باشیم تا در صورت رسیدن به توافق بعضی طرح ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

موسی خانی: آماده تبادل دانسجو و استاد با کره جنوبی هستیم

در ادامه مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هم در این جلسه گفت: در این دانشگاه ساخت خودروهای خورشیدی، برقی و ربات های انسان نما، امدادگر، خانگی، پرنده، با قابلیت های بالایی انجام شده و آمادگی داریم از سرمایه گذاری و ایده های کره جنوبی هم در تداوم کار استفاده کنیم.

وی بیان نمود: بزودی خودروی برقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین وارد بازار خواهد شد و در این زمینه نیز استان کیونجی کره جنوبی می تواند در صورت علاقمندی وارد کار مشترک گردد.

موسی خانی توضیح داد: با همکاری مشترکی که با دانشگاههای مطرح دنیا داریم تاکنون تفاهم نامه هایی با دانشگاههای نیویورک، آلبانی، کانادا و کره جنوبی امضاء شده که برای تبادل دانشجو و استاد هم آماده همکاری با کره جنوبی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین یاداورشد: در حال حاضر 25 هزار دانشجو در 120 رشته تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می نمایند و برای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان با هنکاری کره جنوبی آماده همکاری هستیم.

مسعود نصرتی شهردار قزوین هم گفت: در شهریورماه سال اینده نشست بین المللی جاده ابریشم با حضور شهرداران و مسئولان 200 شهر دنیا در قزوین برگزار خواهد شد که از استاندار کیونجی دعوت می کنیم در این همایش شرکت نمایند.

شهردار قزوین بیان نمود: بزرگترین کاروان سرای درون شهری خاور میانه در استان قزوین است که ضمن دعوت برای بازدید از آن امیدوارم این مکان بتواند ظرفیت های قزوین برای توسعه گردشگری با یاری کره جنوبی را نشان دهد.

نصرتی از استاندار کیونجی کره جنوبی خواست در صورت علاقمندی در همایش جاده ابریشم مشارکت بیشتری داشته باشد.

علی پر زحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گفت: با وجود بیش از 3000 واحد صنعتی و 200 معدن فعال 65 درصد مواد شوینده ولوازم بهداشتی کشور، 100 درصد شیشه دارویی، در استان فراوری می گردد و صندلی صنایع فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، شیمیایی، قابل توجه است که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.

پرزحمت بیان نمود: در حال حاضر 70 کارخانه استان مواد اولیه خود را از کره جنوبی وارد می نمایند و شرکتهای بزرگی از کشور شما در استان نیز سرمایه گذاری نموده اند که می توان این تعداد را افزایش داد.

وی گفت: آماده سرمایه گذاری مشترک صنعتی با کره جنوبی در استان قزوین هستیم.

علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم از اعلام آمادگی تجار استان برای سرمایه گذاری مشترک با بازرگانان کره جنوبی خبرداد و اظهارداشت: در نشست های تخصصی با تجار امیدواریم بتوانیم کارهای مشترکی را عملیاتی کنیم و مناسبات تجاری و بازرگانی قزوین و استان کیونجی را توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 454

به "استان قزوین برای جذب سرمایه گذاری خارجی بستر سازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان قزوین برای جذب سرمایه گذاری خارجی بستر سازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید