10 توصیه مهم استنلی کوبریک بزرگ درباره فیلمسازی

به گزارش ایران 20 دانلود، استنلی کوبریک احتمالا سنجیده ترین فیلمساز تمام دوران بود. این مرد روش های بخصوصی برای انجام کارهایش داشت، و آن ها را بارها و بارها انجام می داد تا زمانی که دقیقا به همان شکلی اتفاق بیافتد که در ذهنش نقش بسته بود. حتی با تماشا فیلم های این کارگردان فقید می توان بسیار آموخت، با این حال در این مطلب به 10 توصیه مهم و کاربردی درباره فیلمسازی از او اشاره کردیم.

10 توصیه مهم استنلی کوبریک بزرگ درباره فیلمسازی

از کوبریک به عنوان یکی از بزرگ ترین فیلمسازان تاریخ سینما یاد می گردد. فیلم های او طیف گسترده ای از ژانرها را پوشش می دهند و به خاطر واقع گرایی، طنز سیاه، فیلم برداری منحصربه فرد، طراحی های گسترده صحنه و استفاده خاطره انگیز از موسیقی مورد توجه قرار می گیرند. فیلم شناسی او شامل آثار کلاسیکی مانند پرتقال کوکی (A Clockwork Orange) (1971)، بری لیندون (Barry Lyndon) (1975)، درخشش (The Shining) (1980)، غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket) (1987)، و چشمان کاملا بسته (Eyes Wide Shut) (1999) است. در ادامه توصیه های او را درباره فیلمسازی خواهید خواند.

1. چالش برانگیزترین بخش کارگردانی یک فیلم، شجاعت انجام آن است

این یکی از معروف ترین نقل قول های کوبریک است که می گوید: چالش برانگیزترین بخش کارگردانی، خارج شدن از ماشین است! این از شجاعت روح شما و ساختن یک فیلم صحبت می نماید. اگر به جلو می روید، و می خواهید یک کارگردان پیروز باشید، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که برای چنین چالشی آمادگی دارید و برای نشان دادن توانایی ها و به زبان آوردن آنچه در فکرتان می گذرد اینجا ایستاده اید.

2. اجازه دهید فیلمتان خودش حرف بزند

در انتها هر پروژه ای می توانید با مطبوعات صحبت کنید و به مردم بگویید که منظور و هدفتان از ساخت فیلم چیست و هر قسمت فیلم چه پیغام پنهان و پیدایی دارد، اما به خاطر داشته باشید که محصول نهایی باید خودش صحبت کند. بیش از حد شرح ندهید، اجازه دهید کارتان نشان دهد که چه کسی هستید و چه چیزی را باور دارید.

3. فیلم شما باید وارد محدوده هایی گردد که مردم غالبا از آن چشم پوشی می نمایند

شاید این حرف خیلی به ذائقه تان خوش نیاید اما باید محرک باشید، به جاهایی قدم بگذارید که مردم از آن می ترسند و جنبه هایی از انسانیت را که دیگران نادیده گرفته اند بیرون بکشید. این وظیفه شما به عنوان یک فیلمساز است که حقیقت را بگویید، بنابراین از صحبت در خصوص چیزهایی که دیگران می خواهند بر آن ها سرپوش بگذارند و برای همواره در گنجینه مدفون نگه دارند نترسید. با این کار می توانید برترین ارتباط را با مخاطب ایجاد کنید.

4. در انتخاب داستان، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اما در نهایت مانند عاشق شدن، به یک احساس انتزاعی و غیر قابل توصیف تکیه کنید

من همواره این را به مردم می گویم: تا زمانی که از انتها یک داستان مطمئن نشدید، نوشتن آن را آغاز نکنید. برای اینکه واقعا عاشق یک پروژه شوید، باید بتوانید آن را ببینید و نحوه حرکت آن را درک کنید. وقتی این کار را کردید، درنگ نکنید. آن را بنویسید و طوری بسازید که عشق شما را روی صفحه ببینیم.

5. نبوغ 90 درصد کوشش است

افرادی مانند کوبریک که ما به عنوان سمبل پیروزیت از آن ها یاد می کنیم، همگی با نبوغ و استعداد ذاتی متولد نشده اند. آن ها سخت کار و کوشش کردند تا به اینجا رسیدند. شما هم باید همینطور باشید.

کوشش کنید. انتظار نداشته باشید همه چیز به صورت یک معجزه به شما الهام گردد، هرچه بیشتر کار کنید، بیشتر بدست می آورید. (نابرده رنج، گنج میسر نمی گردد!)

6. مسائل فیلمسازی مانند تمام مسائلی است که ممکن است برایتان پیش بیاید. هنگام نوشتن و کارگردانی یک رویکرد کلی برای حل مسائل خود خلق کنید

همواره پروژه تان را با یک استراتژی پیش ببرید. ژانر، شخصیت ها و قسمت های مهم را که می دانید باید وجود داشته باشند، شناسایی کنید. در حین حرکت با موضوعاتی مانند موضوع و داستان درگیر شوید. به ساختن و کار بر روی پروژه تان علاقه مند باشید. درس هایی که در هر پروژه می آموزید را می توانید در پروژه بعدی نیز به کار ببرید. فیلمسازی مشکل گشا است. هرچه پیش بروید راه هموارتر می گردد.

7. سعی کنید پتانسیل فیلم ها را درک کنید و باور کنید که سینما حد و مرزی ندارد

سینما یک زبان دنیای است. ایده های کوبریک برای مردم سراسر دنیا قابل لمس بوده و همه ما را به هم نزدیک تر نموده است. وقتی می دانید که با یک مخاطب دنیای روبرو هستید، چیزهایی خلق کنید که می تواند برای همه قابل درک باشد. طرح های دنیای می توانند ایده های شما را در دسترس تر نمایند و به شما در خلق زندگی حرفه ای مناسبتان یاری کند.

8. با منابعی که در اختیار دارید فیلم بسازید، سپس از اشتباهات خود درس بگیرید و در پروژه های بعدی آن ها را اصلاح کنید

از تمرکز بر چیزهایی که ندارید دست بردارید و سپس به کارهایی که می توانید انجام دهید تکیه کنید. شما می توانید با هر دوربینی فیلم بسازید. کافی است داستان را به درستی درک کنید، بعد از آن بودجه و چیزهای دیگر درست خواهند شد. آنچه را که می دانید، می بینید و می توانید در محیط اطراف بهره ببرید، بنویسید. به جای برداشتن قدم های بلند، قدم به قدم و اندک اندک به سوی هدف گام بردارید تا پایه و اساس کارتان به خوبی شکل بگیرد.

9. چشم و قلب را راهنمایی کنید

کوبریک اغلب درباره عکس ها و ایده هایش صحبت می کرد. این صحبت ها تنها به ظاهر کارهایش مربوط نمی شد، بلکه احساسات را نیز در بر داشت. او نماها و مضامین را در کنار هم انتخاب می کرد، زیرا می دانست که آن ها مخاطب را به جهات خاصی سوق می دهند. هم روی قلب و هم بر فکر مخاطب تمرکز کنید. به این فکر کنید که با چه کسی و درباره چه چیزی صحبت می کنید.

10. قبل از نوشتن و ساختن فیلم، تمام سوالات سخت درباره فیلمتان را از خود بپرسید

سخت کار کنید تا ایده را قبل از ساختن آن آماده کنید. روی جزئیات تمرکز کنید و بلوک هایی از دانشتان را روی هم بگذارید که می توانند پایه ای محکم برای پیروزیت شما بوجود آورند.

منبع: no film school

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2051

به "10 توصیه مهم استنلی کوبریک بزرگ درباره فیلمسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 توصیه مهم استنلی کوبریک بزرگ درباره فیلمسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید