گلیسیرین چیست و برای پوست چه فوایدی دارد؟

به گزارش ایران 20 دانلود، گلیسیرین یا گلیسرول یک ماده گیاهی است که حتما در ترکیبات مرطوب نماینده ها، کرم ها یا لوسیون ها آن را دیده اید. فایده اصلی گلیسیرین جذب و حفظ رطوبت بیشتر پوست است. هنگامی که گلیسیرین را به پوست خود می زنید، هیدراته می گردد و ظاهر پوست شما را احیا می نماید و به آن احساس نرمی و لطافت می دهد. گلیسیرین در بیشتر کرم های مراقبتی و آرایشی وجود دارد. گلیسیرین خالص بافتی شفاف و چسبناک دارد و ممکن است بر روی پوست شما لیز و چرب باشد. به علت فواید گلیسیرین مانند آبرسانی عمیق قرار دادن آن در روتین پوستی می تواند فواید زیادی برای پوست شما داشته باشد. به طور کلی گلیسیرین برای احیای پوست مؤثر است و حتی حساس ترین افراد نیز می توانند از آن استفاده نمایند.

گلیسیرین چیست و برای پوست چه فوایدی دارد؟

منابع گلیسیرین

گلیسیرین معمولاً از منابع طبیعی مانند روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی به دست می آید و با استفاده از یک روغن گیاهی طبیعی هیدروژنه می گردد تا اسید های چرب و تری گلیسیرید ایجاد کند. سپس گلیسیرین استخراج و خالص می گردد تا محصول نهایی فراوری گردد. گلیسیرین در صنایع مختلف از جمله لوازم آرایشی، بهداشتی، مراقبتی، مواد غذایی، نوشیدنی ها و داروسازی استفاده می گردد. گلیسیرین را می توان به صورت مصنوعی فراوری کرد، اما بیشتر محصولات مراقبتی و پوست معمولاً گلیسیرین خود را به طور طبیعی تأمین می نمایند.

فواید گلیسیرین در مراقبت از پوست

گلیسیرین ماده ای است که در محصولات پوستی مانند مرطوب نماینده ها، ماسک ها، پاک نماینده ها و سرم ها وجود دارد. به پنج علت گلیسیرین برای پوست مفید است و می تواند در روتین پوستی شما قرار بگیرد.

1. آبرسان و مرطوب نماینده

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب نماینده، رطوبت را از هوا می گیرد و به پوست منتقل می نماید. بنابراین به حفظ رطوبت و سلامت پوست یاری می نماید. از دیگر فواید گلیسیرین اثر نرم نمایندگی و سفت نمایندگی پوست است.

2. تسکین دهنده پوست

گلیسیرین تسکین دهنده و تقویت نماینده پوست است. این ماده التهاب و قرمزی پوست را سریع کاهش می دهد و برای انواع پوست های حساس نیز مناسب است.

3. پاکسازی

گلیسیرین در بیشتر پاک نماینده ها وجود دارد و به آرامی آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی های طبیعی پوست پاک می نماید و به پوست احساس طراوت و شادابی می دهد.

4. تقویت سد دفاعی پوست

گلیسیرین با جذب و قفل کردن رطوبت به افزایش عملکرد سد طبیعی پوست و محافظت از آن در برابر عوامل استرس زای محیطی و آلاینده ها یاری می نماید.

5. بهبود بافت پوست

از دیگر فواید گلیسیرین می توان به آبرسانی قوی، صاف کردن خطوط صورت و بهبود بافت کلی پوست اشاره نمود.

آیا گلیسیرین برای انواع پوست مفید است؟

گلیسیرین ملایم و غیرسمی است و به طور مؤثر هر نوع پوستی از جمله پوست های حساس را آبرسانی و تغذیه می نماید. اما اینکه گلیسیرین برای پوست شما مناسب است یا خیر، بستگی به مسائل پوستی و روتین شما دارد. گلیسیرین خالص یا غلظت بالای گلیسیرین می تواند روی پوست احساس سنگینی و چسبندگی ایجاد کند. اما هنگامی که با سایر مواد استفاده گردد، احساس سبکی و چربی کمتری ایجاد می نماید. همه چیز به فرمول مواد بستگی دارد.

پوست خشک

یکی از فواید گلیسیرین خاصیت مرطوب نمایندگی آن است، بنابراین برای افرادی که پوست خشک دارند عالی است. این ماده رطوبت را از هوا می گیرد و آن را به پوست منتقل می نماید. در این صورت پوست نرم، لطیف و تغذیه می گردد. گلیسیرین با تقویت سد طبیعی پوست به محافظت از پوست در برابر آلودگی ها نیز یاری می نماید و باعث کاهش خشکی، پوسته پوسته شدن و پیری پوست می گردد. استفاده مداوم از گلیسیرین منجر به درخشندگی و جوانی پوست می گردد.

پوست چرب

گلیسیرین حتی با وجود حس چسبناک و چرب خود، جوش زا نیست و منافذ پوست را مسدود نمی نماید. بنابراین برای پوست های چرب نیز مناسب است. گلیسیرین به علت خواص آبرسانی که دارد می تواند به تعادل چربی طبیعی پوست نیز یاری کند. این ماده طبیعی در غلظت های سبک تر می تواند به آبرسانی پوست شما یاری کند و آن را شاداب و متعادل نگه دارد. بسته به احتیاج پوستی خود بهتر است از غلظت سبک بهره ببرید تا حس چربی روی پوست را تجربه نکنید.

پوست مختلط

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب نماینده، فواید بسیار زیادی برای پوست مختلط دارد. پوست مختلط ترکیبی از پوست چرب و خشک است. گلیسیرین رطوبت را در پوست جذب و حفظ می نماید، در نتیجه به آبرسانی و برطرف بخش های خشک پوست یاری می نماید. از طرفی جوش زا نیست و منافذ پوست را مسدود نمی نماید. در نتیجه برای بخش چرب پوست نیز مناسب است. اضافه کردن گلیسیرین به روتین پوستی می تواند به تسکین، آبرسانی، تعادل و تغذیه پوست مختلط یاری کند و پوستی سالم، یکنواخت و درخشانی را ایجاد کند.

پوست حساس

گلیسیرین سمی و تحریک نماینده نیست، بنابراین برای پوست های حساس نیز مناسب است. این ماده به آبرسانی، تسکین و تغذیه پوست های حساس یاری می نماید و باعث حساسیت نمی گردد. بعلاوه از دیگر فواید گلیسیرین می توان به کاهش التهاب و قرمزی پوست اشاره نمود. اما از آنجایی که پوست هر فردی منحصر به فرد است و واکنش متفاوتی به انواع مواد دارد، قبل از استفاده از گلیسیرین آن را روی پوست خود تست کنید.

نحوه استفاده از گلیسیرین

از گلیسیرین گیاهی خالص می توانید روی پوست خود بهره ببرید یا از فرمولاسیون های حاوی گلیسیرین (مانند مرطوب نماینده ها) در غلظت های مختلف بهره ببرید. از آنجایی که گلیسیرین حالتی چسبناک دارد، ممکن است کمی احساس چربی ایجاد کند. نحوه استفاده از این ماده به ترجیح شما بستگی دارد. گلیسیرین وزن مولکولی کمتری نسبت به سایر مرطوب نماینده های قوی مانند اسید هیالورونیک دارد. بنابراین برای مرطوب کردن پوست فوق العاده است. همان طور که گفته شد از فواید گلیسیرین خاصیت آبرسانی و مرطوب نمایندگی بالای آن است.

عوارض جانبی گلیسیرین برای پوست

فواید گلیسیرین خیلی بیشتر از عوارض آن است و به عنوان یک محصول ملایم و غیرسمی، عموماً هیچ عارضه جانبی روی پوست ندارد. با این حال پوست هر فردی فرق دارد و واکنش آلرژیک ممکن است اتفاق بیفتد. قبل از استفاده از هر محصولی آن را تست کنید. بعد از تست با میزان کمی آغاز به بهره ببرید و بعد میزان آن را افزایش دهید. در صورت بروز هر گونه واکنش استفاده از آن را متوقف کنید و با یک متخصص پوست مشورت کنید.

کلام آخر

گلیسیرین یک ماده مرطوب نماینده همه کاره و ضروری برای پوست است. از فواید گلیسیرین می توان به اثر آبرسانی، مرطوب نمایندگی و متعادل کردن چربی طبیعی پوست اشاره نمود. اگر در پی یک آبرسان قوی برای روتین پوستی خود هستید، از گلیسیرین در کنار سایر کرم های آبرسان بهره ببرید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: annmariegianni

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2259

به "گلیسیرین چیست و برای پوست چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلیسیرین چیست و برای پوست چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید