کامواهای بانوی 88 ساله آمریکایی در دنیای هنر غوغا کردند

به گزارش ایران 20 دانلود، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، کامواهای بانوی 88 ساله آمریکایی در دنیای هنر غوغا کردند.

کامواهای بانوی 88 ساله آمریکایی در دنیای هنر غوغا کردند

شیلا هیکس (Sheila Hicks) یک هنرمند 88 ساله آمریکایی است که فعالیت در حوزه هنر را در دوران دانشجویی در مدرسه هنر ییل و در دهه 50 میلادی شروع کرد. هیکس در این مدرسه هنر تحت تعلیم جوزف آلبرس استاد هنر با کاربرد و اهمیت رنگ آشنا شد و در نتیجه آشنایی با جورج کوبلر محقق هنر پیشا کلمبی به فرهنگ های باستانی علاقمند شد.

هیکس در دورانی که هنر پارچه را تجربه میکرد با انی آلبرس همسر جوزف آلبرس آشنا شد. انی یک بافنده بود که تجربه فعالیت در کارگاه پارچه مدرسه هنر کاربردی باوهاوس را داشت. در نتیجه انی آلبرس نقش مهمی را در یادگیری این هنرمند ایفا کرد؛ چرا که دنیای بزرگ حوزه پارچه و حتی الیاف و سایر مواد اولیه را به او نشان داد.

هیکس در پی یک سال تحصیل در شیلی در رشته پارچه های پیشا کلمبی به مکزیک مهاجرت کرد و پنج سال در آنجا ساکن شد. او در این زمان علاوه بر تدریس در دانشگاه با معماران مطرح برای طراحی داخلی همکاری کرد. در سال 1964، این هنرمند به پاریس مهاجرت کرد و تا به امروز در همان شهر به فعالیت ادامه داده است.

شیلا هیکس در دوران فعالیت هنری ، مرزهای هنر پارچه را بارها به چالش کشیده است. او مجسمه های بزرگ و کوچک، پرده های نگارین و آثار هنری چیدمانی را خلق نموده و در عین حال با معماری و طراحی داخلی نیز تعامل داشته است. مهارت او در استفاده از رنگ، نقش پررنگی در خلق آثار هنری او داشته است. آثار هنری هیکس به نحوی دعوتنامه ای برای لمس الیاف، حس کردن تفاوت بافت ها و توجه به قدرت طیف رنگ ها است.

ستون جستار

این چیدمان بزرگ یکی از آثار هنری هیکس بشمار می رود و ستون جستار نام دارد. در این اثر هنری می توانیم طناب های بلند رنگارنگ را ببینیم که از سقف بیرون آمده اند.

مینیمال ها

همانطور که هیکس میگوید، او همواره در حال فعالیت است، حتی زمانی که سفارشی در دست ندارد و قرار نیست نمایشگاهی برگزار کند. در نتیجه او نوع مشخصی از آثار هنری که در دوران زندگی اش خلق می نماید را مینیمال ها نامیده است. این آثار هنری کوچک را هیکس با استفاده از دستگاه های بافندگی کوچک خلق و مواد اولیه نو و ایده های مختلف را تجربه می نماید. این مجموعه آثار را میتوان در قالب یک کتاب خاطرات یا کتاب طراحی توصیف کرد.

دوسالانه ونیز 2017

دوسالانه ونیز 2017 ماندگارترین نمایشگاه هنری است که شیلا هیکس در آن شرکت نموده است. صعود بر فراز سرزمین رنگ ها یک اثر هنری چیدمان بزرگ بود که او در این رویداد هنری به نمایش گذاشت. این اثر هنری دیوارهای بزرگ متشکل از توپ هایی بزرگ پشمالو پارچه ای است که در رنگ های مختلف خلق شده اند و از کف تا سقف روی هم قرار گرفته اند. مسئولان بینال ونیز از بازدید کنندگان خواسته بودند روی این توپ های پشمالو نپرند و چرت نزنند.

هیکس از همان دوران ابتدایی فعالیت هنری اش، در نقاط مختلف دنیا نمایشگاه هایی را برگزار نموده است. بعضی از آثار او در مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو به نمایش درآمده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2160

به "کامواهای بانوی 88 ساله آمریکایی در دنیای هنر غوغا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامواهای بانوی 88 ساله آمریکایی در دنیای هنر غوغا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید