چگونه با خشک کردن میوه درآمدزایی کنیم؟

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران- افراد می توانند با خرید دستگاه میوه خشک کن، درآمد نیز کسب نمایند؛ به این صورت که با فراوری میوه های خشک، آن ها را به فروش رسانده و کسب درآمد نمایند. از دیگر قابلیت ها و امکاناتی که با خرید دستگاه میوه خشک کن، می توان از آن بهره مند شد این است که می توانید انواع محصولاتی که دارای رطوبت هستند، نظیر انواع سبزی، آجیل، گوشت،زعفران و … را با استفاده از آن خشک نمایید.

چگونه با خشک کردن میوه درآمدزایی کنیم؟

انواع میوه خشک به دلیل طعم بی نظیری که دارند، توجه افراد را به خود جلب کرده اند، اما از آنجایی که قیمت میوه های خشک، زیاد است، خرید آن ها از بازار، چندان به صرفه و مالی نیست.

کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن، چرا و چگونه؟

به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای خرید میوه خشک، دستگاه میوه خشک کن را خریداری کرده و خودشان در منزل، انواع میوه ها را خشک نمایند که توجیه مالی داشته باشد.

دستگاه میوه خشک کن برقی

انواع دستگاه میوه خشک کن برقی در اشکال مختلفی اعم از بیضی، مستطیلی، گرد و … فراوری می شوند. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه های میوه خشک کن، ابعاد کوچک آن هاست، همین امر هم سبب شده تا المنت کوچکتری در دستگاه قرار گیرد و میزان برق مصرفی آن ها تا حد زیادی، کاهش یابد.

میوه خشک آریا تجهیزات

دستگاه میوه خشک کن گازی

یکی از انواع دستگاه های میوه خشک کن، میوه خشک کن های گازی هستند که انرژی مورد احتیاج آن ها به وسیله گاز، تأمین می گردد. یکی از ویژگی های شاخص دستگاه های میوه خشک کن گازی، مصرف سوخت پایین در ابعاد عظیم است که در کسب و کار خانگی و کارگاهی کاملا مقرون به صرفه می باشد.

نکته قابل توجه در مورد انواع دستگاه میوه خشک کن گازی و برقی این است که از هر دو می توان به عنوان میوه خشک کن خانگی استفاده نمود. همچنین به دلیل اینکه منبع گرمایش در هر دومدل برقی و گازی با قسمتی که محصول قرار می گیرد جداگانه می باشد کیفیت محصول خشک شده در هر دو مدل یکسان می باشد.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

اگر با هدف کسب درآمد با میوه خشک کن، قصد خرید آن را دارید باید بگوییم که بهترین گزینه برای شما، دستگاه میوه خشک کن صنعتی است. با استفاده از دستگاه میوه خشک کن صنعتی، شما قادر خواهید بود حجم زیادی از میوه و سبزیجات خشک، فراوری نمایید.

قیمت دستگاه میوه خشک کن

قیمت انواع دستگاه میوه خشک کن، بسته به عوامل مختلف، متفاوت است. به طور کلی انواع دستگاه های میوه خشک کن در یکی از دو دسته جریان افقی و جریان عمودی، قرار می گیرند که هر کدام از آن ها، عملکرد و همچنین قیمت متفاوتی با دیگری دارند. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت میوه خشک کن می توان به توزیع و گردش گرما، گنجایش، کاربری آسان، صدای دستگاه، توان مصرفی و گستره دمایی، اشاره کرد./انتخاب از اقتصاد آنلاین

خشک کردن میوه در آفتاب

معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می دهند.

مراحل خشک کردن میوه در آفتاب

برای خشک کردن میوه یک روز گرم آفتابی را که رطوبت هوا زیر 60 درصد و هوا هم آفتابی و گرم باشد ، انتخاب نمایید.این کار چند روز طول می کشد بنابراین ضروری است که هوا برای چند روز متوالی صاف و خوب باشد.

میوه ها را روی سینی توری استیل ضدزنگ، پلاستیکی یا فایبرگلاس با روکش تفلون قرار دهید و با کمی فاصله روی توری بچینید.

سینی میوه را روی دو عدد آجر قرار دهید تا از زمین فاصله بگیرد و بر روی آن یک توری نازک بیاندازید و زیر نور آفتاب قرار دهید.قرار دادن سینی روی آجر سبب بهتر جریان یافتن هوا و سریع تر خشک کردن میوه می گردد.

برای سرعت بخشیدن به فرایند خشک شدن میوه ها، در زیر سینی یک ورق آلومینیوم یا قلع قرار دهید. هوای خنک شب می تواند میوه را دوباره مرطوب کند. پس سینی را در شب در جای سرپوشیده قرار دهید.

هر روز چند بار به میوه ها سر بزنید و میوه ها چروکیده و جویدنی (ترد) را جمع آوری کنید./نمناک

شما میتوانید بازدن پیج در اینستاگرام یا کانال در تلگرم میوه های خشک را بفروش برسانید، با یک سرچ کوچ در اینستا با هشتک میوه خشک ، پیج هایی که در این زمینه فعال هستند را پیدا میکنید، با تبلیغات میتوانید پیج خود را گسترش دهید ومیوه های خشک خود را به شهر های عظیم نیز ارسال کیند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1627

به "چگونه با خشک کردن میوه درآمدزایی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با خشک کردن میوه درآمدزایی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید