سرانجام کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی

به گزارش ایران 20 دانلود، کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قانون اجرای طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری برای کالا ها در خراسان رضوی عملیاتی شد.

سرانجام کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی

مهدی مقدسی کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: قاچاق اقدامی پیشگیرانه است و این روز ها به سمت حذف شدن می رود به گونه ای که این فرایند با طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا ها قابل اجرا است.

او توضیح داد: طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا ها به مرحله اجرا رسیده و ساز و کار آن به این شکل است که چه لوازم خانگی ای که به صورت وارداتی از گمرک وارد می شوند و چه آن هایی که فراوری داخلی اند باید نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اجرای این طرح قاچاق کالا ها نمی تواند ادامه دار گردد و تقلبی بودن و قاچاق بودن کالا ها برای عموم مردم قابل درک است.

مقدسی اضافه نمود: در گذشته برای شناسایی کالا های قاچاق آن کالا هایی را که مضمون به قاچاق بودند را ثبت و ضبط نموده و بعد به دنبال مراحل بعدی می رفتند که این امر فاصله زمانی طولانی ای داشت، اما امروزه با اجرای طرح شناسه دار کردن و کد رهگیری کالا ها تمییز دادن کالا های قاچاق از غیر قاچاق امری قابل شناسایی است.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این طرح در مرحله مقدماتی و اجرایی است که به تمام اصناف اطلاع رسانی شده و از تاریخ 15 دی جمع آوری کالا های قاچاق عملیاتی می گردد.

او ادامه داد: واحد های صنفی ای که کالا های قاچاق را به بازار عرضه نموده باشند شناسایی و در صورتی که کالا های آن ها فاقد شناسه باشند جمع آوری می شوند.

/ی. ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 673

به "سرانجام کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام کار قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید