هیدروژن پراکسید برای درمان آکنه

به گزارش ایران 20 دانلود، آکنه یک بیماری التهاب پوستی بوده که به واسطه بعضی عفونت های باکتریایی رخ می دهد. این بیماری عمدتا بر روی پوست صورت یافت می گردد. پروپیونی باکتریوم آکنه یکی از رایج ترین شکل باکتریایی بوده که مسئول ایجاد

هیدروژن پراکسید برای درمان آکنه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

هیدروژن پراکسید یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های درمان آکنه می باشد.

آکنه یک بیماری التهاب پوستی بوده که به واسطه بعضی عفونت های باکتریایی رخ می دهد. این بیماری عمدتا بر روی پوست صورت یافت می شود. پروپیونی باکتریوم آکنه یکی از رایج ترین شکل باکتریایی بوده که مسئول ایجاد آکنه، جوش و دانه های سرسیاه می باشد. این باکتری در سبوم آزاد شده از غده های سبابه درون منافذ پوست رشد می نماید. به واسطه عفونت، فوران جوش قرمز روی صورت ایجاد می شود. افراد از هر گروه سنی می توانند به آکنه مبتلا شوند، با این حال، نوجوانان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. روش های درمانی مختلفی برای آکنه وجود دارد. در میان این روش ها، استفاده از هیدروژن پراکسید به اسم یکی از برترین روش های درمانی در نظر گرفته شده است.

چگونه هیدروژن پراکسید برای آکنه کاربرد دارد؟

هنگامی که منافذ پوست به وسیله سبوم مسدود می شوند، آکنه تشکیل می شود. خاک و چربی باکتری ها را حمل نموده و درون منافذ پوست به دام انداخته و باعث عفونت می شود. باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شوند، اسید پروپونیک فراوری می نمایند. هنگامی که هیدروژن پراکسید در تماس با پوست عفونت دیده قرار می گیرد، به منظور فراوری اکسیژن و آب با اسید پروپونیک واکنش می دهد. بنابراین اکسیژن آزاد عمیقا به داخل منافذ پوست نفوذ نموده و منبع آکنه ایجاد می شود. در نتیجه، باکتری ها کشته می شوند، چون آن ها نمی توانند در حضور اکسیژن زنده بمانند. از طرف دیگر، آب به باز شدن منافذ مسدود شده یاری می نماید.

چگونه هیدروژن پراکسید برای درمان آکنه به کار می رود؟

هیدروژن پراکسید دارای خواص ضدعفونی نمایندگی بسیار عالی بوده و چندین سال است که به اسم یک ماده ضد عفونی نماینده استفاده می شود. قبل از آغاز درمان، شما صورت خود را با یک صابون پاکسازی نماینده غیر ساینده و آب تمیز کنید. این کار به حذف خاک، چربی و مواد آرایشی موجود در سطح پوست یاری می نماید. بعلاوه، پس از آن دست های خود را هم به طور کامل بشویید. مقداری محلول هیدروژن پراکسید را در یک کاسه قرار دهید. یک سواب پنبه را در محلول غوطه ور نموده و این سواب را بر روی پوست آلوده قرار دهید. این کار باعث ضدعفونی کردن آکنه و پیشگیری از توسعه آن به بخش های دیگر می شود. با این حال، این ماده را بر روی بخش های عاری از آکنه پوست استفاده نکنید.

اگر آکنه ناحیه گسترده ای از پوست شما را فرا گرفته، در این صورت باید یک پنبه را از محلول هیدروژن پراکسید اشباع کنید . آن را به آرامی بر روی کل صورت قرار دهید. در این روش، آکنه موجود درمان شده و در به طور همزمان، شیوع بیشتر بیماری آکنه کنترل می شود. در حالی که محلول اعمال می شود، باید مراقب بود که این محلول با چشم ها و پوست اطراف آن تماس پیدا نکند، چون باعث سوزش شدید چشم می شود. بعلاوه، نباید این ماده به خطور مو و ابرو تماس پیدا نمایند چون می تواند باعث روشن شدن رنگ طبیعی مو شود. بعد از درمان، آکنه خشک شده و تورم و التهاب کاهش می یابد. این اثر خشک شدن محلول پوست صورت شما را هم خشک می نماید. بنابراین، به منظور حفظ سلامت و آبدار بودن پوست، باید یک مرطوب نماینده عاری از روغن با کیفیت خوب را بر روی صورت خود بهره ببرید.

هیدروژن پراکسید نه تنها باکتری های موجود بر سطح پوست را از بین می برد، بلکه بعلاوه مانع رشد باکتری های تازه داخل منافذ هم می شود. بنابراین، هیدروژن پراکسید به طور کامل مشکل را از ریشه از بین می برد. این محلول نمی تواند برای حذف جای آکنه به کار روی، چون سلول های تازه را تخریب نموده و بر مکاهمم ترمیم طبیعی تاثیر می گذارند. با این حال، شما باید در مراحل اولیه استفاده از هیدروژن پراکسید برای درمان آکنه از تشکیل جای آکنه جلوگیری کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1820

به "هیدروژن پراکسید برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدروژن پراکسید برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید