هنرمندان صنایع دستی و راهنمای گردشگران بیمه می شوند

به گزارش ایران 20 دانلود، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از آنالیز تبصره های ارجاعی بودجه 99 کشور در کمیسیون متبوع خود اطلاع داد و گفت: در این جلسه پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با تأیید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصویب شد.

هنرمندان صنایع دستی و راهنمای گردشگران بیمه می شوند

بهترین تجربه سفر را با https://bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

فاطمه ذوالقدر از افزایش 10 درصدی هزینه صدور و تمدید ویزا به کشورمان اطلاع داد و گفت: درآمد حاصل از این مبلغ صرف توسعه زیرساخت های گردشگری می گردد.

وی در تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی در نشست امروز تبصره های ارجاعی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور به کمیسیون را آنالیز نموده و پیشنهادات خود را جهت ارائه به تلفیق مطرح کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از پیشنهاداتی که در نشست امروز تصویب شد، پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با تأیید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

وی اضافه نمود: همچنین پیشنهاد شد که مبلغ 50 میلیارد ریال از محل ردیف اعتبارات ریاست جمهوری کسر و به مؤسسات، مراکز، کانون ها، تشکل های صنفی وابسته به خانه تئاتر اضافه گردد. در غیر این صورت از اعتبار فصل 5 وزارت فرهنگ کسر و این ردیف اضافه گردد که این پیشنهاد هم به تصویب اعضا رسید.

ذوالقدر یادآور شد: پیشنهاد دیگری که در کمیسیون فرهنگی به تصویب نمایندگان رسید، افزایش 10 درصدی هزینه صدور و تمدید ویزا به کشور و اختصاص رقم 1200 میلیارد ریال از این محل برای توسعه زیرساخت های مرتبط با بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به وزارتخانه مربوطه بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام نمود: همچنین در نشست امروز پیشنهاد شد که به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه داده گردد برای ساخت، بهسازی و بازسازی، حفاظت و مرمت، ایمن سازی تأسیسات و تجهیزات موزه ها و مجموعه های فرهنگی و تاریخی و گردشگری نسبت به دریافت یاری بلاعوض تا مبلغ 30 میلیون دلار از مؤسسات، سازمان های خارجی بین المللی و اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی اقدام کند.

منبع: چمدان
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 628

به "هنرمندان صنایع دستی و راهنمای گردشگران بیمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان صنایع دستی و راهنمای گردشگران بیمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید