اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا

به گزارش ایران 20 دانلود، برای سفر به کانادا یا انگلیس که از مقاصد محبوب سفرهای کاری، توریستی یا تجاری هستند، احتیاج به وقت سفارت دارید که به دو روش حضوری و آنلاین انجام می گردد.

اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا

اگر علاقمند به دریافت برترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

انجام سفرهای خارجی به بخش مهمی در زندگی مدرن امروز تبدیل شده است و افراد مجبورند به دلایل مختلف اعم از توریستی، مهاجرت یا کاری به سفر بفرایند. در چند سال گذشته دو کشور انگلیس و کانادا محبوبیت بیشتری در بین مردم جهان به ویژه ایرانیان پیدا نموده است. سفر به انگلیس و کانادا مستلزم اخذ وقت سفارت است که به دو روش حضوری و آنلاین دریافت می گردد. براساس گزارشات آژانس مسافرتی سالیان سفر به علت تسریع در انجام کار، جهانگردان ترجیح می دهند که مراحل اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا را به صورت آنلاین انجام دهند.

در روش آنلاین پیش از هرچیزی باید در سایت سفارت یک حساب کاربری ایجاد کنید و با ورود به اکانت خود، تمامی فرم های موجود را تکمیل کنید؛ بعد از آن نوبت به پرداخت آنلاین می رسد. شما باید تمامی فرم های تکمیل شده را به همراه رسید پرداخت خود در روز مصاحبه ارائه کنید. شایان ذکر است که گذراندن تمامی این مراحل به وسیله کارشناسان خبره سالیان سفر صورت می گیرد.

بعلاوه به علت نبود کنسولگری کانادا در تهران، متقاضیانی که ترجیح می دهند به صورت حضوری مراحل اخذ وقت سفارت را انجام دهند باید به یکی از شهرهای دبی، استانبول یا آنکارا مراجعه نمایند. کشور کانادا به نسبت کشورهای اروپایی، سخت گیری کمتری در مورد صدور ویزاهای توریستی دارد؛ اما لازم به تأکید دوباره است که این موضوع علت مناسبی برای اهمال - حتی کوچک - در راستا اخذ ویزای کانادا یا وقت سفارت کانادا نیست.

بهتر است جهانگردان با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دریافت ویزای کانادا، راستا هموارتری را بپیمایند. بعلاوه بهتر است به این نکته توجه کنید که دولت کانادا، به مانند کشورهای اروپایی، اهمیت زیادی برای گردش مالی مناسب و برخورداری از بیزینس شخصی قائل است و علاقه مند به پذیرش جهانگردانی است که قصد دارند بدون حضور همسر یا فرزند به این کشور سفر نمایند. شرایط سیاسی و مالی کشور جهانگرد هم از دیگر عواملی است که در دریافت ویزای کانادا به شدت تأثیرگذار است؛ اما برخلاف سال های گذشته که شرایط نامناسب ایران، سفر به کانادا را برای ایرانیان به نوعی ناممکن نموده بود، چند سالی است که دولت کانادا دوباره شرایط را برای حضور ایرانیان مهیا دیده است تا جهانگردان ایرانی بتوانند از این کشور پهناور تماشا نمایند یا به ملاقات عزیزانشان بفرایند. انواع ویزای کانادا برای مسافرت های توریستی به توضیح زیر است:

  • ویزای simple entry کانادا که به منظور یک بار ورود و خروج به این کشور صادر می گردد.
  • ویزای multiple entry کانادا که به منظور چند بار ورود و خروج به این کشور صادر می گردد.
  • Super visa که 5 سال اعتبار دارد.

بهتر است که پیش از پر کردن فرم ها و اقدام به هر کاری، با متخصصان این امر مشورت کنید؛ چرا که انگلیسی ها به شدت موشکاف هستند و تغییر یا عذرخواهی بابت اشتباهی را نمی پذیرند؛ بنابراین تغییر فرم پرشده به هیچ وجه امکان پذیر نیست. ویزای انگلیس همچون سایر کشورها در سه بخش توریستی، تحصیلی و تجاری صادر می گردد و به شکل های زیر قابل دسته بندی است:

  • ویزای توریستی 6 ماهه انگلیس
  • ویزای توریستی دو ساله انگلیس
  • ویزای دوره زبان انگلیس
  • ویزای short term study یا تحصیل موقت انگلیس
  • ویزای دانشجویی انگلیس موسوم به Tier4
  • ویزای توریستی پنج ساله انگلیس
  • ویزای توریستی ده ساله انگلیس

اخذ حضوری وقت سفارت کانادا

از آن جایی که کشور کانادا کنسولگری در ایران ندارد، از این جهت اخذ وقت سفارت کانادا به صورت حضوری در کشورهای اطراف ایران از جمله ترکیه، امارات و ارمنستان صورت می پذیرد. در این میان اخذ حضوری وقت سفارت کانادا در شهر استانبول از محبوبیت بیشتری نسبت به اسیرین برخوردار است. یکی از ویژگی های شاخص اخذ وقت سفارت کانادا در استانبول امکان پرواز روزانه از تهران به این شهر توریستی است که این امکان برای دیگر شهرهای همچون آنکارا وجود ندارد. البته شاین ذکر است که سفارت خانه کانادا در امارات بسیار خلوت تر از ترکیه است که از این جهت فرایند انجام کار بسیار سریع تر انجام می گردد. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که سفارت کانادا در امارات ده روز زودتر از سایر سفارت خانه ها اقدام به پاسخگویی می نماید.

اخذ حضوری وقت سفارت انگلیس

به علت قطع رابط ایران با انگلیس، اخذ حضوری ویزای انگلیس در تهران با مشکلاتی روبرو شده بود؛ اما خوشبختانه روابط دو کشور از سرگرفته شده است و متقاضیان می توانند برای اخذ حضوری وقت سفارت در تهران اقدام نمایند. علاوه بر تهران در کشورهای اطراف ایران همچون ترکیه و امارات انجام می گردد و تمامی خدمات آن در این شهرها یکسان است. در امارات متقاضیان می بایست حداقل هفت روز در دبی یا ابوظبی اقامت داشته باشند تا مدارک و پاسپورت آن ها آماده گردد. البته ممکن است این مدت به سه هفته یا بیشتر نیز به طول بی انجامد.

شاید در کنار تهران، شهر استانبول اصلی ترین مقصد برای متقاضیان ایرانی باشد. مزیت اخذ وقت سفارت انگلیس در استانبول، بهره گرفتن از سرویس Priority است که روال پاسخ گویی به درخواست ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. با توجه به پرواز روزانه از تهران به استانبول انتظار می رود که تمامی مراحل اعم از انگشت نگاری و صدور ویزا، هزینه کمتری را در پی داشته باشد و ظرف مدت دو هفته انجام گردد. اگر ابهامی درمورد چگونگی وقت سفارت انگلیس، کانادا یا کشورهای دیگر دارید می توانید با مشاوران سالیان سفر تماس بگیرید و از برترین هدایت ها در این زمینه بهره ببرید.

منبع: کجارو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1951

به "اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ وقت سفارت انگلیس و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید