احتیاج به 17 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مسجد جامع ساری

به گزارش ایران 20 دانلود، براساس برآوردهای اجرا شده برای بازسازی و بازسازی کامل مسجد جامع ساری، اعتباری معادل 17 میلیارد تومان احتیاج است.

احتیاج به 17 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مسجد جامع ساری

عبدالمطلب شریفی معاون میراث فرهنگی استان مازندران گفت که برنامه ریزی ها برای بازسازی ها، نظارت و تامین اعتبار این پروژه با تشکیل ستاد بحران با موضوع مسجد جامع ساری و به ریاست استاندار مازندران، شروع شد و اکنون نیز کارگاه بازسازی این بنای تاریخی در دستور کار نهاده شده است.

شریفی با بیان این که کارگاه بازسازی مسجد جامع ساری فعال شده و در حال حاضر بخش های تاریخی این مسجد قدیمی در دستور کار نهاده شده اند، ادامه داد :

ناظر بازسازی ها در این پروژه میراث فرهنگی است و مجری طرح بازسازی شهرداری ساری و تامین اعتبار اقتصادی را بعضی دستگاه ها بر عهده دارند، که بخشی از آن به وسیله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تامین می گردد و سازمان میراث فرهنگی تامین اعتبار بخش تاریخی مسجد را نیز بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی در این مسجد، بیان نمود:

گنبد ایوان اصلی در بخش جنوبی مسجد در نخستین قدم در دستور کار نهاده شد و تاق گنبد نصب شد.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان مازندران با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی برای این عملیات معماران اصفهانی در مسجد جامع ساری حاضر شده اند که تاق ایوان جنوبی را معماران اصفهانی نصب کردند و اکنون بیشتر تمرکز روی بخش تاریخی مسجد است.

شریفی اضافه نمود که در حال حاضر برای ایان بازسازی ها در این بنای تاریخی نمی توان مدت زمان مشخصی را خاطرنشان کرد، چون برای اطمینان و آنالیز اندازه درصد آسیب ها در اتش سوزی احتیاج به آنالیز کامل هر بخش وجود دارد.

با جرقه یکی از کولرهای آبی نصب شده در مسجد جامع ساری، در عصر روز پنج شنبه 21 تیر سال جاری، تا پاسی از شب این مسجد تاریخی در آتش سوخت و خاکستر شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1977

به "احتیاج به 17 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مسجد جامع ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به 17 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مسجد جامع ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید