دیدنی های آیوتایا و جاذبه های توریستی این شهر سوخته

به گزارش ایران 20 دانلود، آیوتایا یکی از شهرهای مهم تایلند می باشد که دارای ارزش بالایی در زمینه توریسم است، این شهر در گذشته پیش از مرکز شدن بانکوک، به مدت تقریبا 417 سال مرکز کشور تایلند بود. این شهر سوخته در فاصله 90 کیلومتری شهر بانکوک واقع شده است که در دوران خود جزو زیباترین و بزرگترین شهرهای جهان و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی محسوب می شد. این شهر که سازه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است در سال 1991 در لیست آثار جهانی یونسکو جای گرفت. با توجه به گفته های ارائه شده این شهر دارای جاذبه های زیادی است که در ادامه به معرفی دیدنی های آیوتایا خواهیم پرداخت.

دیدنی های آیوتایا و جاذبه های توریستی این شهر سوخته

-تایلند و بانکوک

تایلند کشوری است که در گذشته دارای نام سیام بوده و محل قرارگیری آن در شبه جزیره هند و چین می باشد، نام آن در بین اهالی بومی متشکل از دو واژه THI و LAND است که به معنی منطقه تایی و یا همان حوری بوده که جهانگرد ها نیز اغلب با همین نام آن را می شناسند.

بانکوک مرکز و یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت کشور تایلند محسوب می گردد که برای سالهای متوالی میزبان جهانگرد های بسیاری از نقاط مختلف جهان بود، در این شهر انواع مکان ها و تجهیزات تفریحی شیک و زیبنده وجود دارد که علاوه بر استفاده از این امکانات می توانید از مکان های دیدنی اطراف شهر نیز بهره ببرید.

برای آشنایی با دیدنی های بانکوک بر روی آن کلیک کنید.

-آیوتایا(شهر سوخته)

این شهر که به نام سابق سیام و یا شهر سوخته نیز می شناسند، که این نام یعنی سیامتا پیش از اتمام سلسله آیوتایا بر روی این شهر اطلاق داشت، این شهر پس از هجوم مردم برمه به کشور تایلند ویران شده و شکوه خود را در آن زمان به عنوان مرکز تایلند از دست داد(گفته می گردد این شهر حدودا 417 سال مرکز تایلند وبده است). آیوتایا در گذشته دارای 400 عبادتگاه بود که در حال حاضر بعد از آن اتفاق تنها خرابه هایی از آنها برجای مانده است که البته هر یک از آنها جهانیی از تاریخ، فرهنگ را در خود جای داده اند که به همین دلیل از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می گردند.

دقیقا پیش از همین زمان یعنی هجوم برمه ای ها، برابر با قرن 16 میلادی آیوتایا (شهر فرشته ها) از فرهنگ، اقتصاد، تمدن و قدرت سیاسی و نظامی بالایی برخوردار بود. در ادامه به معرفی دیدنی های آیوتایا خواهیم پرداخت:

  • کاخ پادشاهی آیوتایا

در این شهر کاخهای پادشاهی زیادی وجود داشت که این قصر در عبادتگاه wat phra sanphet به عنوان اصلی و مهم ترین کاخ به وسیله حاکم آن دوران ایجاد گشت، این کاخ نیز سرنوشتی مشابه با شهر خود داشت که پس از آتش سوزی و یرانی آیوتایا نابود و از بین رفت.

این مجسمه به این صورت است که گویی در بین ریشه درخت ها فرو رفته و جای گرفته است، این پیکره در یکی از عبادتگاههای بودایی به نام وات ماهات واقع شده است، شگفت انگیزی این اثر تاریخی این است که با وجود از بین رفتن کل بنای عبادتگاه، هنوز این پیکره سالم به جای مانده است. از نظر بوداییان این پیکره دارای تقدس زیادی است که به وسیله ریشه درخت ها مراقبت می گردد.

  • بزرگترین عبادتگاه آیوتایا wat phra sanphet

این شهر نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر دارای مکان های مذهبی قابل توجه و پربازدید بسیاری می باشد که علاوه بر محبوب بودن برای خود اهالی آن منطقه، اغلب به نسبت بزرگ و کوچک بودن برای بازدیدکنندگان و گردشگران بسیار مورد توجه قرار می گیرند. وات فرا سی سانپت از جمله بزرگترین و مهمترین عبادتگاههای آیوتایا به شمار می رود که در زمان ساخت این بنای مقدس، برای بیشتر کردن تقدس آن یک مجسمه از بودا دا با جنس طلا در آن قرار دادند و همین موضوع موجب شد تا در زمان هجوم برمه ای به این شهر در مرحله اول آسیب ببیند.

از دیگر کاربردها و قابلیت های آن می توان به اجرای مرنام و نیایش های متعلق به خانواده سلطنتی در آن زمان اشاره کرد، خاکسترهای جسدهای خانواده سلطنتی در این مکان حفظ و مراقبت می شد.

  • مجسمه عبادتگاه یای چای مانگان

در همه عبادتگاههای شهر وجود مجسمه بودا یکی از غیرممکن ها است، البته بیشتر آنها فاقد سر می باشند زیرا سرهای آنها در زمان هجوم و ناامنی به تاراج رفت. و اما یکی از مجسمه هایی که سر آن سالم باقی ماند همین مجسمه بزرگ بودا بود. در قرن هجدهم پس از یورش برمه ای ها این پیکره نابود شد ولی دوباره در سال 1950 بازسازی گشت.

  • نودل قایقی و دیگر غذاهای آیوتایایی

فرهنگ غذایی آیوتایا نسبت به دیگر شهرهای کشور تایلند از گوناگونی بیشتری برخودار است، از جمله معروف ترین و محبوب ترین غذای آن نودل قایقی می باشد که از غذاهای رسمی و شاخص این منطقه به شمار می رود. جالب تر اینکه بدانید این نودل بر روی قایق های حصیری صورت می گیرد.

  • بازارهای قایقی آیوتایا

این شهر دارای بازارهای قایقی متفاوت و هیجان انگیز زیادی می باشد که بازدید از آن هنگام سفر به تایلند می تواند لحظات بینظیری را ایجاد کند.

ر این مطلب به معرفی دیدنی های آیوتایا سیام سابق یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور تایلند پرداختیم، آیوتایا شهری است که با نام های مختلف سرزمین فرشته ها نیز شناخته می گردد. از همراهی شما عزیزان علاقه مند تا این لحظه نهایت قدردانی را دار بوده و امیدواریم مورد توجه ورضایت شما واقع شده باشد.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2098

به "دیدنی های آیوتایا و جاذبه های توریستی این شهر سوخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های آیوتایا و جاذبه های توریستی این شهر سوخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید