نقشه برداری در اصفهان

به گزارش ایران 20 دانلود، به طور کلی نقشه ها با توجه به هدف طراحی و خصوصیات کاربردی به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. نقشه برداری در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، شهرسازی، ساخت جاده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. نقشه برداری ساختمان نمونه ای از انواع نقشه هایی می باشد که در فرایند اجرای پروژه ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و انجام آن می تواند حداکر بهره برداری از فضا و سازه را به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب از ما به بیان نکات تکمیلی در این زمینه می پردازیم. با ما همراه باشید.

نقشه برداری در اصفهان

نقشه برداری و اجرای آن

نقشه برداری به علمی گفته می گردد که به واسطه آن می توان نسبت به اندازه گیری دقیق و مشخص نسبی هر عارضه بر روی زمین اقدام کرد. اندازه گیری هایی که در نقشه برداری به کار گرفته می شوند، در مقیاس طول و عرض جغرافیایی می باشند.

برای مشاوره و سفارش، با ما تماس بگیرید

03132300022

09902408400

اجرای عملیات نقشه برداری در طی دو مرحله انجام می گردد. در مرحله اول مهندس نقشه بردار داده های لازم برای اجرای مرحله دو را گردآوری می نماید. نقشه بردار انجام این کار را با استفاده از وسایلی مانند جی پی اس و تجهیزات مرتبط با نقشه برداری انجام می گردد. در مرحله دوم با استفاده از داده هایی که در مرحله اول جمع آوری شده است می توان به صورت کیفی و به شکل مقطع طولی و عرضی و به صورت کمی به شکل جدول و مدل های عددی نقشه ساختمانی را طراحی کرد. برای نقشه برداری ساختمان مشخصات مساحت کمی زمین مورد نظر برداشت می گردد که در اصطلاح نقشه برداری به آن نقشه برداری مستوی می گویند.

نقشه برداری ساختمان

در مرحله اول نقشه برداری ساختمان که همان مرحله برداشت می باشد، مهندس نقشه بردار با استفاده از تجهیزات مخصوص نقشه برداری مانند دوربین نقشه برداری، شاخص، تئودولیت و غیره نسبت به نقشه برداری مرحله اول در محل مورد نظر اقدام می نماید. در این مرحله مشخصاتی مانند ارتفاع از سطح دریا، زاویه و طول و عرض جغرافیایی اندازه گیری می شوند.

برای نقشه برداری ابتدا باید دوربین نقشه برداری را در مکان مناسب برای اندازه گیری قرار داد. سپس با استفاده از وسیله اندازه گیری ارتفاع دوربین از سطح زمین را اندازه گیری کرد. یاری نقشه بردار با استفاده از ژالن و شاخص به نقاط مورد نظر رفته و شاخص را تراز نموده و نقشه بردار می تواند نسبت به برداشت ارتفاع، زاویه و مختصات جغرافیایی اقدام کند.

در مرحله دوم با استفاده از مشخصات به دست آمده، ترسیم نقشه شکل گرفته و نقشه بردار داده های به دست آمده را به شکل جدول و داده های عددی به کارفرما ارائه می دهد.

به طور کلی می توان گفت نقشه برداری ساختمان قبل از احداث سازه و در حین انجام کار و پس از آن انجام می گردد. نقشه برداری در حین انجام کار انجام می گردد، به درخواست کارفرما و به منظور اطمینان از تراز بودن دیوارها و نکات مرتبط با سازه انجام می گردد. نقشه برداری در حین انجام احداث ساختمان، بخش های مختلفی را در بر می گیرد. برای مثال انجام این کار در حین کار می تواند به پیاده سازی پلان و جانمایی محل فونداسیون یاری کند. کنترل اجرایی حین عملیات خاکبرداری و گودبرداری و انجام محاسبات حجم خاک بر اساس نقشه برداری های مکرر از دیگر مزایای استفاده از نقشه برداری در حین انجام کار می باشد. کنترل مداوم میزان تراز در بستر سازی، کنترل موقعیت مسطحاتی ستون ها، کنترل خط تراز بتن ریزی، پیاده سازی خطوط تراز برای پیمانکارهای ساختمانی مانند برقکار، پیاده سازی اجزای ساختمانی با توجه به نوع پروژه و درخواست کارفرما، اجرای رمپ ها و کلیه اجزای فنی و پیاده سازی نماهای پیچیده از جمله مزایا و قسمت های مختلفی است که نقش برداری در حین انجام کار را در بر می گیرد.

برای مشاوره و سفارش، با ما تماس بگیرید

03132300022

09902408400

اجرای نقشه برداری در اصفهان

نقشه برداری یکی از مراحل مهم و اساسی در ساختمان سازی بوده و اجرای صحیح آن بسیار حائز اهمیت می باشد و می توان آن را زیر بنای کارهای عمرانی معرفی کرد. انجام این کار در اصفهان توسط تیم های پیمانکاری مختلف انجام می گردد. آن چه که مهم است انتخاب یک تیم خوب و حرفه ای در این زمینه می باشد. تیم پیمانکار باید از تجربه و مهارت بالایی در این زمینه برخوردار بوده و برای انجام این کار تجهیزات مناسبی داشته باشد. در کنار این موارد، تعهد کاری از دیگر مواردی است که یک شرکت پیمانکاری حرفه ای باید از آن برخوردار باشد. در استان اصفهان به عنوان یک کلانشهر شرکت های پیمانکاری زیادی در این زمینه فعالیت می نمایند که می توان با آنالیز سابقه کاری آن ها، نسبت به انتخاب یک شرکت پیمانکاری متبحر در این زمینه اقدام کرد. با توجه به آن چه که گفته شد، برای انتخاب پیمانکار برای نقشه برداری ساختمان باید از وجود کادر مجرب متخصص، کیفیت خدمات، قیمت مناسب و استفاده از تجهیزات پیشرفته در فرایند اجرای کار توسط تیم نقشه برداری اطمینان حاصل کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 804

به "نقشه برداری در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه برداری در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید