موزه زندگی یکی از جاذبه های دیدنی عمان

به گزارش ایران 20 دانلود، عمان کشوری استثنایی با فرهنگ و میراثی منحصر به فرد بوده و جاذبه های طبیعی، عجایب معماری و قلعه های باستانی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از این مکان های شگفت انگیز که دیدنش برای هر گردشگری خالی از لطف نیست، موزه زندگی بیت السفاه در منطقه الداخیه (Al Dakhliya) می باشد.

موزه زندگی یکی از جاذبه های دیدنی عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب همراه ما باشید تا هر آن چه که باید در خصوص این خانه قدیمی یا بهتر است بگوییم موزه زندگی عمان بدانید برای تان بازگو کنیم.

بیت السفاه (Bait Al Safah)

بیت السفاه یکی از مشهورترین موزه های عمان بوده که در روستای الحمراء (Al Hamra) و در منطقه الداخلیه واقع شده است. اگر به قصد بازدید از جاذبه های گردشگری بی نظیر عمان راهی نزوی (Nizwa) شدید در فاصله 30 دقیقه ای از این شهر می توانید از روستای زیبای الحمراء که در منطقه ای کوهپایه ای قرار گرفته نیز دیدن کنید. این روستای قدیمی یادگاریست که از قرن هفدهم میلادی به جای مانده و با قدم گذاشتن در کوچه پس کوچه های این دهکده باستانی گویی در دل تاریخ و به گذشته هایی دور سفر نموده اید. اگرچه تابش همیشگی آفتاب باعث پدید آمدن آب و هوایی بیابانی در این منطقه شده، با این وجود درختان نخل زیبا چون موهبتی بهشتی سایه های خنک خود را از مردم دریغ نمی نمایند. این روستا با وجود خانه های دو طبقه با ستون هایی چوبی به سبک و سیاق قدیمی هنوز هم اصالت و فرهنگ گذشته عمان را در این منطقه حفظ نموده است.

موزه بیت السفاه معروف به موزه زندگی در حقیقت خانه ای قدیمیست که هنوز هم به شکل و فرم گذشته خود باقی مانده و تجربه ای استثنایی و منحصر به فرد برای شناخت بیشتر از سبک زندگی باستانی عمان به گردشگران ارائه می دهد. بیت السفاه قدمتی 400 ساله دارد و در ساخت بنای این خانه از مصالح رایج در آن موقع یعنی گل و خشت استفاده شده است.

کدام ویژگی بیت السفاه را به خانه ای استثنائی تبدیل نموده است؟

علاوه بر شکل این موزه که با آجرهای گلی ساخته شده و در حقیقت یک خانه قدیمی عمانی را برای گردشگران تداعی می نماید، حضور چند تن از مردم بومی این شهر در قالب خانواده ای که در این موزه نقش پردازی می نمایند سبک و سیاق زندگی روتین عمانی ها در گذشته را هر چه بهتر و زیباتر به تصویر می کشد. کارمندان این موزه محلی بوده و به سنت ها، هنجارها و وظایف مردم عمان به عنوان میراثی گران بها از گذشتگان پایبند و در حفظ آن کوشا هستند. با قدم زدن در میان بیت السفاه شما با نحوه پخت نان، تهیه آرد و دریافت روغن از دانه های مختلف توسط زنان بومی این روستا بیش تر آشنا خواهید شد. هم چنین مردان نیز مهارت خود را در برشته کردن دانه های قهوه و آسیاب کردن شان به نمایش می گذارند. نشستن در اتاق مجلس عربی همراه با شیوخ عمانی و شنیدن درد دل زنان محلی همراه با چشیدن طعم قهوه اصیل عمانی و خرمایی لذیذ، تجربه ای به یادماندنی از سفرتان به الحمراء خواهد بود.

هر گوشه ای از این خانه اصیل با صنایع دستی ارزشمند و سنتی و مبلمان باستانی عمانی تزئین شده است. این اشیاء غالباً از جنس برگ های نخل، سفال های چرمی، چوب و پشم هستند.

راستاهای دسترسی به بیت السفاه

روستای الحمراء حدود دو ساعت با شهر مسقط، پایتخت عمان فاصله دارد. برای رفتن به موزه بیت السفاه می توانید با اتوبوس یا ماشین راهی این روستا شوید. از آن جا که این موزه دیدنی در میان خانه های قدیمی و متروکه روستا قرار گرفته بهتر است برای لذت بردن از این تجربه فراموش نشدنی ماشین خود را در خارج از روستا پارک کنید و با کمی پیاده روی در میان کوچه پس کوچه ها و خانه های قدیمی خود را به این موزه برسانید.

بهترین مکان برای اقامت در اطراف بیت السفاه را بشناسید.

به دلیل وجود جاذبه های دیدنی شگفت انگیز و فرصتی برای تجربه سفرهای فرهنگی استثنائی که با سفر به این روستا برای تان فراهم می گردد بهتر است برای بازدید از اطراف بیت السفاه اقامتی چند روزه را در این دهکده برنامه ریزی کنید. در ادامه بهترین مکان هایی که برای اقامتی کوتاه در اطراف موزه زندگی گزینه ای ایده آل به شمار می فرایند به شما معرفی خواهیم کرد.

مهمان خانه الحمراء (Al Hamra Guest House)

این مهمان خانه سنتی، کوچک و دنج در روستای الحمراء یکی از بهترین انتخاب ها برای اقامتی رویاییست. با اقامتی ارزان در مهمان خانه الحمراء می توانید با بازدید از طبیعت شگفت انگیز و جاذبه های دیدنی اطراف روستا تجربه ای لذت بخش در خاطرات به یادماندنی خود از سفر به منطقه الداخلیه را ثبت کنید.

مهمان خانه السفاه (Al Misfah Hospitality Inn)

مهمان خانه السفاه همان جاییست که می توانید زندگی به سبک مردم اصیل عمانی را از نزدیک تجربه کنید. استفاده از سبک معماری سنتی عمانی در بنای هتل، مبلمان سنتی و طراحی داخلی و دکوراسیون هوشمندانه همه دست به دست هم می دهند تا اقامتی باورنکردنی را در روستای الحمراء برای گردشگران رقم بزنند.

با جاذبه های دیدنی در اطراف بیت السفاه آشنا شویم.

علاوه بر این که موزه بیت السفاه با طبیعتی شگفت انگیز احاطه شده، قرار دریافت این موزه ارزنده در منطقه ای تاریخی و فرهنگی بر جذابیت آن می افزاید. پس خیلی بابت طولانی بودن مسافتی که برای بازدید از این خانه تاریخی طی می کنید نباشید، چرا که جذابیت های حیرت انگیز بسیاری در نزدیکی این موزه اسرارآمیز انتظارتان را می کشند.

غار الهوتا (Al Hoota Cave)

غار الهوتا به عنوان یکی از برجسته ترین و مهم ترین غارهای کشور عمان شناخته می گردد. این غار پر رمز و راز در دهکده الحمراه و در منطقه الداخلیه واقع شده است و با شهر مسقط حدود 250 کیلومتر فاصله دارد. این غار دو میلیون ساله به عنوان دومین غار بزرگ دنیا با طولی برابر با 4.5 کیلومتر شهرتی دنیای کسب نموده است. با بازدید از این غار اعجاب انگیر افتخار تماشای نخستین و تنها غار نمایشی شبه جزیره عربستان نصیب تان خواهد شد. اشکال عجیب و غریبی که جادوی زمان باعث شکل گیری آن ها شده این غار را به مکانی حیرت انگیز برای گردشگران دنیا تبدیل نموده است.

قلعه نزوی (Nizwa Fort)

قلعه نزوی نیز در استان الداخلیه یکی از دیدنی ترین قلعه های کشور عمان به حساب می آید. این بنای ارزشمند که اکنون به عنوان یکی از میراث های ارزشمند تاریخی عمان از اهمیت ویژه ای در صنعت گردشگری این کشور برخوردار می باشد در گذشته نقش مهمی در دفاع از شهر و نبرد با مهاجمان داشته است. در داخل این قلعه باشکوه بازاری محلی وجود دارد که در آن انواع سوغاتی های جذاب عمانی نظیر لباس های محلی، ظروف سفالی زیبا، جواهرات و خوراکی های خوش طعم به فروش می رسند.

رشته کوه های جبل اخضر (Jebel Al Akhdar)

بخشی از رشته کوه های الحجر (Al Hajar) در منطقه الداخلیه به کوه های شگفت انگیز جبل اخضر یا همان کوه سبز اختصاص یافته است. تراس های سرسبز و رنگارنگ بر دامنه این کوه باعث شده تا جبل اخضر چون زمردی سبز رنگ در دل عمان بدرخشد و گویا نام این کوه نیز از طبیعت زیبای آن سرچشمه گرفته است. وجود چندین راستا پیاده روی، دره های پر فراز و نشیب با طبیعتی جادویی و آب و هوای مطبوع سبب شده تا این کوه به مکانی جذاب برای دوستداران طبیعت و کوهنوردی تبدیل گردد. مردم این منطقه به فعالیت هایی چون دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

منبع: ddsafar
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 841

به "موزه زندگی یکی از جاذبه های دیدنی عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه زندگی یکی از جاذبه های دیدنی عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید