مرگ بافت های استخوانی؛ جدیدترین عارضه پس از کرونا در هند

به گزارش ایران 20 دانلود، نکروز آواسکاولار یا مرگ بافت های استخوانی یک نوع بیماری است که در اثر اختلال در خون رسانی به استخوان ها ایجاد می گردد و به گفته متخصصان در اغلب موارد به علت استفاده طولانی مدت از دارو های استروئیدی (کورتون) پدید می آید.

مرگ بافت های استخوانی؛ جدیدترین عارضه پس از کرونا در هند

متخصصان در هند از بروز بعضی موارد ابتلا به نکروز آواسکاولار یا مرگ بافت های استخوانی بین مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.

این بیماری که ممکن است به مرگ مبتلایان منتهی گردد نگرانی متخصصان هندی را در پی داشته است. پیش از این بعضی انواع قارچ در میان افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند شناسایی شده بود، اما حالا پزشکان احتمال داده اند عارضه ای تازه جایگزین آن گردد.

نکروز آواسکاولار یا مرگ بافت های استخوانی یک نوع بیماری است که در اثر اختلال در خون رسانی به استخوان ها ایجاد می گردد و به گفته متخصصان در اغلب موارد به علت استفاده طولانی مدت از دارو های استروئیدی (کورتون) پدید می آید.

تجویز دارو های استروئیدی برای بعضی مبتلایان به کرونا در هند عوارضی همانند انواع قارچ ها را در پی داشت و حالا متخصصان این کشور از بروز یک بیماری دیگر ناشی از ابتلا به کرونا و استفاده از انواع کورتون خبر داده اند به گزارش رسانه های هند، به نقل از پزشکان این کشور تا به امروز مواردی از ابتلا به نکروز عروقی اثبات شده و محققان احتمال داده اند در ماه های آینده تعداد مبتلایان به عوارض استخوانی پس از بهبودی از کرونا افزایش یابد. این بیماری هم همانند انواع قارچ بین بیمارانی دیده شده که از کرونا بهبود یافته اند.

به گزارش روزنامه تایمز هند سانجی آگاروالا، رئیس بیمارستانی که سه جوان زیر 40 سال را که به عارضه استخوانی مبتلا شده بودند درمان کرد در شرح این بیماری گفت: آن ها دو ماه پس از بهبودی از کرونا به این بیماری مبتلا شدند.

به گفته سانجی آگاروالا این سه نفر در ناحیه استخوان ران دچار درد و خونریزی شدند. سایر متخصصان ارتوپدی هم به رسانه های هند اعلام نموده اند که موارد مشابهی را در بیمارستان های دیگر مشاهده نموده اند. اغلب بهبودیافتگان کرونا که به عارضه استخوانی دچار می شوند از ناحیه ران و استخوان پا درد و خونریزی را تجربه می نمایند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1705

به "مرگ بافت های استخوانی؛ جدیدترین عارضه پس از کرونا در هند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرگ بافت های استخوانی؛ جدیدترین عارضه پس از کرونا در هند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بافت های استخوانی؛ جدیدترین عارضه پس از کرونا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید