این افراد به قارچ سیاه مبتلا می شوند!

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران : چندین هزار تن از مبتلایان به کووید19 در هند به یک عفونت قارچی تهاجمی و کشنده مبتلا شده اند و نرخ متوسط مرگ و میر با این عفونت 54 درصد شده است.

این افراد به قارچ سیاه مبتلا می شوند!

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، چندین هزار تن از مبتلایان به کووید19 در هند به یک عفونت قارچی تهاجمی و کشنده مبتلا شده اند که باعث شده بحران سلامت در این کشور پیچیده تر از گذشته شود.

این عفونت قارچی که موکورمیکوز نام دارد و به قارچ سیاه نیز معروف است به دلیل وجود از نوعی کپک در خاک و در نتیجه پوسیدگی مواد آلی مانند برگ ها پدیدار می شود.

افراد با تنفس هاگ این قارچ ها به این بیماری مبتلا می شوند. این قارچ ها ممکن است از راستا دستگاه های رطوبت ساز یا مخازن اکسیژنی که حاوی آب کثیف هستند نیز در بیمارستان ها یا خانه ها پخش شوند.

این بیماری چقدر خطرناک است؟

از آنجایی که این عفونت تهاجمی است، باید هرچه سریع تر از بین برود و بافت های مرده نیز برداشته شود. به همین دلیل گاه جراحان مجبور می شوند بینی، چشم یا حتی فک بیماران را بردارند تا جلوی رسیدن عفونت به مغز را بگیرند.

بنا بر یافته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، نرخ متوسط مرگ و میر توسط این عفونت 54 درصد است. به همین دلیل افرادی که آلوده می شوند ممکن است ظرف چند روز جان خود را از دست بدهند.

با این وجود این بیماری مسری نیست و هند نیز بطور معمول سالانه با ده ها مورد از این بیماری روبروست.

به طور کلی بدن قادر به دفع این آلودگی قارچی هست و تنها کسانی که دارای یک سیستم ایمنی به شدت ضعیف هستند، مثلا بیمارانی که پیوند عضو داشته اند یا بیماران سرطانی، احتمالا نمی توانند در برابر آن مقاومت نمایند.

چرا مبتلایان کرونا در معرض خطر ابتلا به این عفونت قرار دارند؟

ابتلا به کرونا و دیگر شرایط محیطی باعث می شود تا در بدن یک پدیده مرموز فعال شود که به طوفان سیتوکین معروف است. در این شرایط، سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می شود و در کنار حمله به سلول های عفونی، به سلول های سالم نیز حمله می نماید.

پزشکان برای کاهش حملات سیستم ایمنی، استروئید تجویز می نمایند اما این کار باعث تضعیف قدرت دفاعی بدن و در مقابل افزایش سطح قند می شود و به این ترتیب محیط مناسبی برای رشد قارچ ها فراهم می آید.

نکته دیگر اینکه، بیماران دیابتی که قند زیادی در خون دارند، بیشتر در معرض خطر هستند و نرخ ابتلا به دیابت در هند نیز بالاست.

یکی از دلایل شیوع بالای این عفونت در هند این بوده که بعضی بیمارستان ها و پزشکان بیش از حد لازم استروئید تجویز نموده اند و بعضی بیماران نیز بدون مشاوره با پزشک، دارو های حاوی استروئید را در خانه مصرف نموده اند.

آمار ابتلا به قارچ سیاه در هند

بنا بر گزارش هندوستان تایمز و به استناد مدارک دولتی، در حال حاضر دست کم 7250 بیمار مبتلا به این عفونت در هند وجود دارد.

تنها در ایالت ماهاراشترا بیش از 2000 مورد گزارش شده و مقامات می گویند در ایالت گجرات که محل زندگی نخست وزیر نارندرا مودی است، حدود 1200 مورد به ثبت رسیده است.

هم اکنون حداقل 9 ایالت هند، این عفونت را یک اپیدمی اعلام نموده اند و چند شهر نیز بخش های ویژه ای را در بیمارستان ها به این بیماری اختصاص داده اند.

آمار رسمی مرگ و میر ناشی از ابتلا به قارچ سیاه اعلام نشده است، اما احتمال داده می شود که تا به امروز دست کم 219 نفر جان خود را از دست داده باشند.

قارچ سیاه چگونه درمان می شود؟

در حال حاضر هند با کمبود شدید آمفوتریسین بی نیز روبروست که اصلی ترین داروی ضد قارچ برای درمان مبتلایان محسوب می شود.

دولت و شرکت های دارویی این کشور که زمانی داروخانه دنیا توصیف می شد، در تلاشند تا فراوری این دارو را افزایش دهند. این در حالی است که آمولیا نیدهی، یک فعال بخش بهداشت در انتقاد از عملکرد مقامات می گوید: دولت باید همان زمانی که اولین مورد ابتلا به این بیماری قارچی شناسایی شد برای تامین دارو اقدام می کرد؛ قرار نیست مردم برای دارو های نجات دهنده زندگی التماس نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1668

به "این افراد به قارچ سیاه مبتلا می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد به قارچ سیاه مبتلا می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید