مدل مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای در طرح های سلطنتی و مدرن

به گزارش ایران 20 دانلود، مبل راحتیچرم و پارچه در مدل های لمسه ای خاصیتی دارد که هیچکس نمی تواند آنرا کتمان کند. چنین مبل هایی هیچ وقت از استایل و شیکی نمی افتند و حتی برعکس محبوبیت شان روز به روز هم افزایش می یابد. امروزه شاهد بازگشت قدرتمند مبل های چرمی و مخملی هستیم که همه مردم جهان را علاقمند به خود کرده است. در بین محبوب ترین ها، مبل های چستر فیلد در رتبه اول قرار می گیرند. البته هویت و تاریخچه مبل های چستر اندکی مبهم است. این مبل ها اصالتا سنتی و کلاسیک هستند، پشتی کوتاهی دارند و دسته های مبل خمیده و انحنا دار و هم ارتفاع با پشتی مبل است.

مدل مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای در طرح های سلطنتی و مدرن

استفاده از مبل راحتی چرم و پارچه البته مربوط به این دوران نیست و دهها سال قبل هم مدتهایی طولانی استفاده از چنین مبل هایی به شدت متداول بود. شاید همین الان هم در منازل برخی از ما، مبل هایی از جنس مخمل و… وجود داشته باشند که حتی با اینکه مربوط به 20 یا 30 سال قبلند اما هنوز هم زیبایی و استواری خود را حتی بیشتر از مبل های جدید حفظ کرده اند، این مبل ها هنوز هم در عصر جدید، زیبا و جذاب هستند.

اما خاصیت اصلی مدل های مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای را می گردد بافت منحصر بفرد پشتی های آن دانست که طرحی دکمه دکمه داشته و بسیار زیبا و با کلاس هستند. شکل مبل های لمسه ای طی سالیان سال مورد تغییر واقع شده اما طرح پشتی های دکمه کاری شده همچنان به شکل اولیه خود باقی است. البته جالب است بدانید که مبل های لمسه ای بعداز مبل های چستر معروف شدند، اولین مدل مبل چستر نیز مخملی بوده و بعدا مدل های چرم به آن اضافه شده است. اگر سریال ها و فیلم های خارجی را پیگیری کرده باشید، حتما سری مبل های چستر را در چیدمان داخلی منازل آنها دیده اید.

افراد بسکمک مبل های چستر و لمسه ای را بعنوان نقطه کانونی دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن شان انتخاب می کنند. از آنجایی که این مبل ها ظاهری لوکس و باشکوه دارند نیازی به رنگ های قوی یا پارچه های طرح دار برای خودنمایی ندارند، خود مبل به تنهایی به قدری زیبا و غنی است که می تواند همانند یک مجسمه هنری شیک در دکوراسیون قرار بگیرد. البته منظورم این نیست که مبل چستر یا لمسه ای را حتما باید در مرکز توجه قرار داد، اتفاقا روش های جالب و غیر مرسومی وجود دارد که چنین مبل هایی را خیلی زیباتر به چیدمان خانه اضافه می کند.

اگر با دقت و وسواس بیشتر به تصاویر مبل های زیر توجه کنید خواهید دید که مبل راحتی چرم و پارچه در این طرح ها نه تنها قابل استفاده در منازل و خانه های ما هستند بلکه به سبب جذابیت بالا و شیک بودن آنها، می توان از اینگونه مبل ها در محیط های کاری و رسمی نیز به خوبی استفاده کرد. این مبل ها بهترین ابزار برای قرار دادن در محیطی کاملاً رسمی برای پذیرایی از افراد خاصند. حتی به کمک آنها می توان کل فضای درونی را به شکلی کامل دگرگون نمود؛ زیبایی، ابهت، کیفیت و باکلاس بودن از بارزترین خصوصیات اینگونه مبل هاست.

ظاهر دکمه دکمه مبلمان لمسه ای بوسیله بافتن لایه های پارچه ای یا چرمی ایجاد می گردد که برخی مواقع الگویی خاص نیز بخود می گیرند. انتهای گره های دوخته شده، دکمه یا نقطه ای قرار می گیرد تا گره را پنهان کند، در حقیقت این دکمه ها برای پنهان کردن گره ها نصب شده اند که خاصیت اصلی مبل های لمسه ای نیز بشمار می فرایند. البته همانطور که می دانید مبل های لمسه ایی انواع متفاوتی دارند، این طرح ها بقدری زیبا هستند که در تاج تخت خواب، میز پذیرایی و مبل سلطنتی نیز راه پیدا کرده اند. هر مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای را می توان با کمی دقت و همچنین در نظر دریافت معماری داخلی مورد استفاده قرار داد. این مبل ها آنچنان زیبا هستند که بلافاصله پس از قرار دریافت در محیط، مطمئناً به نقطه کانونی آن بدل خواهند شد. همچنین زیبایی و چشمگیری آنها در حدی ست که می تواند چنانچه ایرادی در معماری و طراحی داخلی باشد به راحتی آن را پوشش داده و محو نماید.

همچنین استفاده از اینگونه مبل های راحتی لمسه ای دست صاحبخانه را برای انتخاب و خرید بهترین و شیک ترین وسایل دکوراسیون منزل بازتر خواهد گذاشت تا با قرار دادن آباژوری زیبا، میزی لوکس و وسایلی دیگر در کنار آن از بهترین دکوراسیون داخلی بهره مند گردد

مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای هم در طرح های مدرن تولید می شوند و هم در نمونه های کلاسیک. در بین نمونه های کلاسیک و سنتی، شاید بهترین مدل مدل های لمسه ای با بافت های الماسی باشد که برای دکوراسیون های کلاسیک بهترین انتخاب هستند. اگر منزلی سنتی و کلاسیک دارید یا خواستار طرحی کلاسیک اما ساده بدور از زرق و برق می گشت چنین مدل هایی جوابگوی نیاز شما خواهد بود. همچنین مبل هایی با بافت الماسی، حسی رمانتیک در فضا پخش می کنند که اصلا نمی گردد به آن توجهی نکرد. حس رمانتیک بخشی از وجود مبل های چستر و لمسه ای است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

بعداز طرح الماسی، دوخت بسیکویتی نیز وجود دارد که بسیار محبوب و البته زیبا و شیک است. دوخت بیسکویتی مبل های لمسه ای شباهت بسیار زیادی با مدل های الماسی دارد و تنها تفاوتشان در این است که مبل های الماسی کلاسیک و رمانتیک هستند، در حالی که مدل های بیسکویتی هم در دکوراسیون های مدرن و معاصر استفاده می شوند و هم در دکورهای کلاسیک و سنتی. طرح های بیسکویتی ظاهری چهارگوش داشته و سریعا قابل شناسایی هستند. مدل های مدرن دوخت بیسکویتی دکمه ندارند اما مدل های کلاسیک و سنتی شامل دکمه نیز می شوند.

خوب تا اینجای مطلب با مدل های مهم و محبوب مبل راحتی چرم و پارچه ای آشنا شدید. اما شاید در انتها دوست دارید بدایند که طریقه تمیز کردن مبل های چرمی و پارچه چگونه است، خیلی کوتاه و خلاصه بگویم که بهترین راه برای تمیز کردن مبل های پارچه ای و مخملی استفاده از بخارشور است اما از شامپو فرش هم می گردد استفاده کرد. برای تمیز کردن مبل چرم باید با احتیاط بیشتری عمل کنید. مبل چرم را می گردد با یک دستمال کتان و مایعاتی مانند الکل یا آب لیمو تمیز کرد. هیچوقت از آب زیاد و حلال های پاک کننده و صابون برای تمیز کردن مبل چرم استفاده نکنید که به چرم آسیب می زنند.

منبع: اتاق
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1250

به "مدل مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای در طرح های سلطنتی و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل مبل راحتی چرم و پارچه لمسه ای در طرح های سلطنتی و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید