مخاطب کم سریال ها به علت سیاست گذاری است، فوت هنرمندان در کرونا

به گزارش ایران 20 دانلود، مسعود شاه محمدی با اشاره به مخاطب کم سریال های فعلی نسبت به 10 یا 15 سال پیش بیان نمود که سیاست گذاری باعث می گردد که بعضی آثار مخاطب نداشته باشد.

مخاطب کم سریال ها به علت سیاست گذاری است، فوت هنرمندان در کرونا

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مسعود شاه محمدی کارگردان سریال زن زندگی، مرد زندگی که مهمان برنامه سریالیست با اجرای پدرام کریمی بود درباره رضایت از نتیجه سریال به مجری گفت: همه عوامل کار زحمت کشیدند اما برآیند ایراد سریال های ما این است که می بینیم نسبت به سریال های 10 - 15 سال پیش بیننده کمتری دارد و تصور می کنم این به سیاست گذاری کلی احتیاج دارد. فرقی نمی کند کدام سریال، در همه کارها بچه ها زحمتشان را می کشند اما سیاست گذاری است که باعث می شود کارهایی مخاطب نداشته باشد یا بتواند مثل قبل مخاطب داشته باشد.

وی اضافه نمود: سهم هنرمندان در این میان این است که در شرایط کرونا کشته می دهند. مرحوم عزت الله مهرآوران سر فیلمبرداری یکی از سریال ها دچار کرونا شد و فوت کرد. همانطور که گفتم همه عوامل با جان و دل کار می نمایند و زحمت می کشند. سریال زن زندگی، مرد زندگی دو پارت جدا از هم در 13 قسمت داشت. 13 قسمت در خانه پدر و مادر مرد خانه ضبط شد و 13 قسمت در خانه پدر و مادر زن خانه ضبط شد. اتفاقاتی که افتاده است به نظرم به خود فیلمنامه برمی شود. پایه فیلمنامه اشکالات اساسی داشت. بعداً در ادامه کار و در همراهی که با آقای رمضانی به وجود آمد فیلمنامه توانست بهتر شود و کمی درست تر شد.

شاه محمدی اضافه نمود: اولین سریالی بود که متن برای خودم نبود. چندین سال بود کار نکرده بودم و اولین بار بود که متن برای خودم نبود. در خصوص متن بعداً جلسات زیادی گذاشتم و کوشش کردیم بهتر شود.

وی با اشاره به کارهای قبلی خود گفت: در سریال هایی مثل همسران و خانه سبز کار کردم. سریال های پربیننده ای مثل خداوند عشق را آفرید، دیروز، امروز، فردا و این زمینی ها را داشتم. می دانم وقتی این آمارهای بازدید سریال را نشان می دهید چه اتفاقی افتاده است. گاهی شکل کار گونه ای است که بیننده با آن همراه نمی شود. سریال ساعت 11 شب پخش می شود. باید توجه کرد آیا اتفاقات سریال به روز است و ما آیینه مسائل مردم هستیم یا می گوییم این طوری باشید. در مقایسه با سریال هایی که داشتم، نظر شخصی من این است که از نظر موضوع و مضمونی قصه زن زندگی، مرد زندگی کار قابل دفاعی است.

شاه محمدی ادامه داد: قرار بود در این سریال یک خانواده ایرانی و روابط انسانی خوب را نشان بدهیم و اعتقادم این است که در قسمت هایی که حداقل خودم کار کردم این رخ داده است.

کارگردان سریال زن زندگی، مرد زندگی اعلام کرد: ساختن یک سریال جنایی، پلیسی کار ساده تری است. ساخت کارهای این مدلی سخت تر و جذب مخاطب هم دشوارتر است. اتفاقاً به نظر شخص من خانواده ها این طور سریال ها را بیشتر دوست دارند. شاید بشود مطالب بیشتری را منتقل کرد. کارهای اپیزودی کارهای سخت تری است. فرصتی است برای تلویزیون و بیننده که می توانند با یکدیگر تبادل داشته باشند. نکات بیشتر و مباحث خانوادگی بیشتر مطرح شود. در این سریال درباره 26 موضوع صحبت شده است و در یک کار درام درباره یک موضوع صحبت می شود.

شاه محمدی در سرانجام گفت: هنوز هم در فیلم و سریال های خارجی با انتقال مضامینی در آخر فیلم می شود نتیجه گیری کرد. با مجموع همه انتقادهایی که به کار دارید حداقل مجموع این 13 قسمتی که خودم ساخته ام را قابل قبول می دانم و از آن دفاع می کنم. صحنه های عاطفی کار بسیار ارزشمند است.

سریالیست به تهیه نمایندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه ها ساعت 23:15 از شبکه یک پخش می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1866

به "مخاطب کم سریال ها به علت سیاست گذاری است، فوت هنرمندان در کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخاطب کم سریال ها به علت سیاست گذاری است، فوت هنرمندان در کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید