سم استفاده شده برای مبارزه با ملخ های صحرایی مجوز های لازم را دارد

به گزارش ایران 20 دانلود، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سمی که هم اکنون برای مبارزه با ملخ های صحرایی استفاده می گردد مجوز های لازم را از وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محیط زیست دارد.

سم استفاده شده برای مبارزه با ملخ های صحرایی مجوز های لازم را دارد

فرهاد قلی نژاد در مصاحبه با از ، اعلام کرد: با افزایش هجوم ملخ های صحرایی به استان بوشهر دیگر شیوه های فیزیکی مبارزه با این حشرات جوابگو نیست و در مرحله جدید از سموم حشره کش نیز استفاده می گردد.

وی اعلام کرد: سمی که هم اکنون در مبارزه با ملخ های صحرایی استفاده می گردد سم دسیس Decis نام دارد که دوره ماندگاری آن در خاک حدود 20 تا 22 روز و سم های کم پایدار در طبیعت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: این سم با اثر بروی سیستم عصبی حشره آن را از پا در می آورد و این مصمومیت وارد چرخه خوراکی آن نمی گردد.

قلی نژاد گفت: هم اکنون در حال پایش طبیعت سراسر استان بوشهر هستیم و تا کنون مصمویت دیگر جانداری گزارش نشده است.

وی اعلام کرد: با توسعه شتابان صنایع در استان بوشهر به دلیل بی توجهی به محیط زیست شاهد آلودگی های فروانی در جنوب استان هستیم که شامل آلودگی هوا، ورود فاضلاب به دریا و عدم مدیریت پسماند می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با این آلودگی ها، اضافه کرد: در سفر اسفند پارسال رئیس جمهور به استان بوشهر کارگروه ملی کاهش آلایندگی های شهرستان های جنوب استان مصوب شده است که هدف از تشکیل آن راه چاره های اجرایی کاهش آلایندگی ها در این شهرستان هاست.

قلی نژاد با بیان اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست به تنهایی نمی تواند کاهش آلاینده ها را مدیریت کند گفت: این نهاد یک نهاد حاکمیتی و نظارتی است و دیگر نهاد های اجرایی همچون وزرات نیرو که در کنترل کمی و کیفی آب ها نقش دارد و سازمان صنعت معدن تجارت که می تواند در کنترل آلاینده های تولیدی صنعت نقش داشته باشد.

وی اعلام کرد: یکی از راهکار های تحقق توسعه پایدار در استان توجه همزمان به صنعت و حفاظت از محیط زیست است که تصمیم سازان باید به به کاهش آلایندگی ها نیز توجه نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روند تصمیم گیری مدیران استان در توجه به محیط زیست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در تصمیم گیری های کنونی مدیران استان به حفاظت از محیط زیست نیز توجه می نمایند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 208

به "سم استفاده شده برای مبارزه با ملخ های صحرایی مجوز های لازم را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سم استفاده شده برای مبارزه با ملخ های صحرایی مجوز های لازم را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید