سامسونگ برای نابود کردن رقبا باید به کاری که می نماید ادامه دهد

به گزارش ایران 20 دانلود، سامسونگ در حال حاضر برترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که رقبای زیادی هم در تعقیب آن هستند. شرکت کره ای چندین سال است که با اختلاف در صدر واقع شده است اما یک اشتباه کوچک می تواند باعث صدرنشینی اپل گردد. حال سامسونگ در شرایطی واقع شده است که نمی تواند حتی مرتکب کوچک ترین اشتباهی گردد.

سامسونگ برای نابود کردن رقبا باید به کاری که می نماید ادامه دهد

سامسونگ حدودا یک دهه است که توانسته در صدر جدول برترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان باقی بماند. شرکت کره ای عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارد و اینکه توانسته تا این جای کار همچنان با اختلاف خوبی در صدر بماند، حکایت از عملکرد خوب آن در زمینه فراوری لوازم الکترونیکی دارد.

چندین سال است که سامسونگ در فراوری گوشی هوشمند فعالیت دارد. اما فرقی که این شرکت با رقبایش دارد این است که بسیاری از کاربران اکنون اندروید را با سامسونگ می شناسند در حالی که طراح این سیستم عامل همانطور که می دانید گوگل است. ولی سامسونگ تا جایی توانسته در میان کاربران نفوذ کند که بدون آن، اندروید هم معنایی ندارد. از همان گوشی های قدیمی سری S و نوت گرفته تا گوشی های تاشوی کنونی که با استقبال خوبی هم از سوی کاربران روبرو شده اند.

سامسونگ در حال حاضر در وضعیتی واقع شده است که می تواند جهت گوشی های هوشمند و خواسته های کاربران را هم تغییر دهد. همانطور که این کار را با سری نوت و گوشی های تاشو انجام داد و به نخستین شرکتی تبدیل شد که یک گوشی با نمایشگر بزرگ و یک گوشی با نمایشگر تاشو را روانه بازار کرد.

در این مطلب با گوشی های تاشو سر کار داریم. نخستین گوشی از این سری در سال 2019، تحت عنوان گلکسی فولد راهی بازار شد و اصلا نتوانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند که هیچ، اتفاقا شک و تردید و ترس مردم را نسبت به گوشی های تاشو افزایش داد. اما اصرار شرکت کره ای به ساخت آن باعث شد هر سال شاهد محصولی بهتر و مجذوب نماینده تر باشیم که از هر لحاظ در مقایسه با قبل بهتر بودند. یعنی درست زمانی که بزرگ ترین رقیب سامسونگ تصمیم گرفت اندکی در طراحی گوشی هایش تغییر ایجاد کند و از حفره به جای ناچ استفاده کند، سامسونگ تصمیم گرفت به طور کلی متفاوت ظاهر گردد.

سامسونگ چشم کاربران را به جهانی جدیدی گگردد؛ جهانیی که پیش از این فقط در فیلم های علمی-تخیلی وجود داشت اما شرکت کره ای نشان داد اگر بخواهد می تواند مثل چندین سال قبل معجزه کند. یک سال بعد از گلکسی فولد 2، گلکسی زد فولد و زد فلیپ راهی بازار شدند، کمی بعد، زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را شاهد بودیم و سال جاری هم قرار است نسل چهارم راهی بازار گردد. همه این گوشی ها بهتر از نسل قبل خود ظاهر شدند و توانستند فروش خوبی هم داشته باشند. خصوصا گلکسی زد فلیپ 3 که در بازار کره جنوبی، فروش فوق العاده ای داشت.

این یعنی سامسونگ توانست بالاخره در یک جهت متفاوت و خوب قدم بگذارد؛ جهتی که باعث می گردد شرکت کره ای هم محصولات خاصی را فراوری کند که هر کسی آن ها را انتخاب نمی کند. در واقع یعنی فقط کاربران خاص به سراغ آن ها می آیند. اکنون بسیاری از افراد همین را می خواهند. همین چیزی که باعث شد اکنون اپل به این جایگاه برسد. سامسونگ گوشی هوشمندی می سازد که نمایشگرش تا می گردد، ضد آب است، مقاومت بالایی دارد، عملکرد سخت افزاری آن عالی است و بسیاری موارد خوب دیگر؛ محصولی که با علم کنونی، برای خاص بودن هیچ چیزی کم ندارد.

همین موضوع سبب شده به توانایی سامسونگ در زمینه فراوری گوشی هوشمند بیشتر ایمان بیاوریم و مطمئن باشیم شرکت کره ای می تواند با همین سیاستی که در پیش گرفته، جایگاه خود را به عنوان برترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان تثبیت کند.

اما موضوع فقط گوشی های تاشو نیستند. سامسونگ دیسپلی ظاهرا به فناوری های مجذوب نمایندهی دست پیدا نموده که به شرکت اجازه می دهد گوشی هایی با انواع و اقسام نمایشگرهای منعطف نظیر رول شونده، تاشونده و… طراحی کند و این یعنی دست سامسونگ برای فراوری محصولاتی عجیب و نوآورانه کاملا باز است.

این پیشرفت دقیقا همان چیزی است که کاربران منتظرش بودند؛ یک محصول که دیگر فقط دوربینش بهتر از قبل نیست، بزرگ ترین تغییر در طراحی آن در مقایسه با نسل قبل، جابه جایی دوربین ها روی پنل پشتی یا حذف ماژول نیست، محصولی که حواشی نمایشگرش به باریکی موی انسان کمتر می گردد نیست، بلکه گوشی هوشمندی است که از زمین تا آسمان با گوشی های معمولی فرق دارد.

این همان چیزی است که کاربران منتظرش بودند تا بتوانند جهان را به گونه جدیدی تجربه نمایند. با توجه به استقبالی که از این گوشی ها شده، به نظر می رسد سامسونگ باید به همین فرایند رو به رشد ادامه دهد چون ظاهرا شرکت ها قرار است چند سال دیگر در این بخش با یکدیگر به رقابت بپردازند. در این بین هم سامسونگ شرکتی است با بالاترین تجربه و محصولاتی با بیشترین کیفیت و مقبولیت و این همان کاری است که می تواند باعث گردد شرکت کره ای رقبایش را نابود کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2089

به "سامسونگ برای نابود کردن رقبا باید به کاری که می نماید ادامه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ برای نابود کردن رقبا باید به کاری که می نماید ادامه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید