ساخت 13 هزار ویلا فقط در یک منطقه دماوند ، این ویلاها متعلق به مردم بومی نیست (طراحی و ساخت باغ ویلا)

به گزارش ایران 20 دانلود، شهردار آبسرد با بیان اینکه بیش از 13 هزار ویلا در حریم شهر آبسرد ساخته شده است، گفت: برای بیش از سه هزار ویلا در کمیسیون ماده 100 رای صادر شده است.

ساخت 13 هزار ویلا فقط در یک منطقه دماوند ، این ویلاها متعلق به مردم بومی نیست (طراحی و ساخت باغ ویلا)

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، محمداسماعیل جانعلی زاده درباره مسائل کشاورزان و دامداران شهرستان دماوند گفت: برای شهرستان دماوند و شهر آبسرد باید نسخه دیگری پیچیده گردد چرا که با شرایط موجود نمی توان فراتر از قانون عمل کرد، این شهر 250 هکتار محدوده قانونی دارد و 9831 هکتار حریم شهر است.

او اضافه کرد: در گذشته، استان تهران فقط شامل چند شهرستان همانند دماوند و تهران و فیروزکوه بود و پردیس و آبسرد … وجود نداشت، در دشت آبسرد از اردیبهشت ماه بیش از 200 نفر فقط برای ترمیم استخر به شهرداری مراجعه داشتند اما شهرداری به دلایلی نمی تواند اجازه تخریب و بازسازی دهد.

تهدید فرونشست زمین در آبسرد

شهردار آبسرد گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز، گشت مشترک تشکیل داده ایم اما پاسخگو نیست. شهر در حال رشد است و شکستگی استخرها نشانه کم آبی و فرونشست زمین است.

جانعلی زاده ادامه داد: باید به دامداران و کشاورزان این حق داده گردد که برای حفظ اراضی کشاورزی خود حداقل یک محصول داشته باشند.

آبسرد در انحصار تهرانی ها

او توضیح داد: شاید نیمی از جمعیت آبسرد تهرانی باشند، آمار نفوس و مسکن سال 95 آبسرد 10 هزار و 341 نفر است اما طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی 14 هزار و 100 نفر واکسن زده اند که از اتباع بوده و 8340 نفر ایرانی هستند یعنی باغات متعلق به مردم بومی آبسرد نیست و اغلب تهرانی هستند.

شهردار آبسرد بیان داشت: باید برای شهر آبسرد با توجه به وسعت و ساخت و سازهای اجرا شده تمهیداتی اندیشیده گردد، بیش از 13 هزار ویلا در حریم شهر ساخته شده در حالی که جمعیت نفوس مسکن 10 هزار نفر است، باید دید این جمعیت از کجا آمده است.

جانعلی زاده گفت: از این 13 هزار ویلا برای بیش از 3هزار ویلا در کمیسیون ماده 100 رای صادر شده و به حساب شهرداری پول آمده است.

او بیان داشت: باید با نگاه ویژه ای حداقل حقوق قانونی جهاد کشاورزی و شهرداری اخذ گردد، خدماتی که از دولت می گیریم و به مردم می دهیم تنها برای 10 هزار نفر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2126

به "ساخت 13 هزار ویلا فقط در یک منطقه دماوند ، این ویلاها متعلق به مردم بومی نیست (طراحی و ساخت باغ ویلا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 13 هزار ویلا فقط در یک منطقه دماوند ، این ویلاها متعلق به مردم بومی نیست (طراحی و ساخت باغ ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید