رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری بازار سرمایه

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- طرح محیط آزمون تنظیم گری بازار سرمایه به منظور آزمایش و توسعه نوآوری های اقتصادی در این بازار دیروز با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد.

رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره این محیط که سند باکس بازار سرمایه نیز خوانده می گردد گفت: طیف وسیعی از ایده ها و نوآوری ها وجود دارد که شرایط اجرا و نتایج اجرای آن تعیین نیست که با استفاده از این محیط این اجازه داده می گردد تا در یک فضای آزمایشی ایده ها در مورد بازار سرمایه به اجرا گذاشته شوند.

دهقان اضافه نمود: در این محیط با عملکرد شبیه فضای واقعی و با نظارت دستگاه های ناظر و بدون مقررات دست و پاگیر ایده های جدید آزمایش می گردد و اشکالات آن رفع خواهد شد.

وی اضافه نمود: همچنین در بخش تنظیم گری در این محیط فضایی ایجاد می گردد که با مشارکت همه ذینفعان بازار سرمایه مقررات گذاری های جدید آزمایش می گردد؛ بنابراین گزارش در مراسم امروز با حضور وزیر اقتصاد طرح مرکز ارتقای اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف نیز رونمایی شد که هدف از ایجاد آن نقش آفرینی در توسعه اقتصاد هوشمند و نظریه پردازی دار این زمینه است.

در این مرکز علاوه بر فرصت های کسب و کار جدید مبتنی بر تحول دیجیتال افزایش بازده کسب و کار های فعلی نیز دنبال می گردد.

همچنین این مرکز که وابسته به دانشگاه شریف است با دیدبانی اقتصاد هوشمند در جهان آموزش کارشناسان و دانشجویان فرهنگ سازی اقتصاد هوشمند طراحی و مشاوره سیاست گذاری و تدوین نقشه راه اقتصاد هوشمند را نیز بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1652

به "رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید