راه اندازی ناوگان خودران در چین و آمریکا

به گزارش ایران 20 دانلود، اتوبوس های خودران مذکور مجهز به دوربین های متعدد، سیستم های راداری پیشرفته، جی پی اس و رادار هستند و با استفاده از همین ابزار مدلی سه بعدی از محیط اطراف و موانع مختلف خلق می نمایند.

راه اندازی ناوگان خودران در چین و آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دو شرکت فناوری در آمریکا برای اولین بار از استفاده از اتوبوس های خودران برای جابه جایی و انتقال مسافر بین شهری خبر داده اند. دو شرکت نیوفلایر و روباتیک ریسرچ می گویند اتوبوس های خودران Xcelsior می توانند بدون ایجاد هیچ مسئله ای برای سفر های کوتاه بین شهری مورد استفاده قرار بگیرند.

همکاری این دو شرکت برای فراوری اتوبوس های خودران از مه سال 2019 شروع شد و سال گذشته از اتوبوس های یادشده به طور آزمایشی برای انتقال مسافر استفاده شد. این اتوبوس های تمام برقی هم از امنیت مناسبی برخوردارند و هم می توانند فرایند جابه جایی مسافر بین شهری را متحول نموده و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مسافران و شرکت های ارائه دهنده این خدمات شوند.

برای ارائه این خدمات در راستا های طولانی لازم است زیرساخت های شبکه حمل و نقل و جاده ها نیز به روز گردد و به نظر می رسد تا رسیدن به این مرحله هنوز راه نسبتا طولانی در پیش است. اتوبوس های خودران مذکور مجهز به دوربین های متعدد، سیستم های راداری پیشرفته، جی پی اس و رادار هستند و با استفاده از همین ابزار مدلی سه بعدی از محیط اطراف و موانع مختلف خلق می نمایند.

از جمله دیگر فناوری های مورد استفاده در این اتوبوس ها می توان به سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور، سیستم تسهیل پارک اتوبوس، سیستم برخورد از تصادم و سیستم های پیشرفته ارتباطی اشاره نمود. این اتوبوس 5/ 12 متری، 40 جایگاه برای مسافران دارد و برای افراد ویلچر سوار نیز دو محل خاص در نظر گرفته شده است. با یک بار شارژ باتری، اتوبوس یادشده می تواند مسافتی 360 کیلومتری را طی کند.

تاکسی خودران در چین

شرکت اتوایکس سرویس ناوگان تاکسی های خودران را برای عموم مردم در شهر شنژن چین ارائه نموده است. یک شرکت چینی به نام اتو ایکس سال گذشته با همکاری علی بابا تاکسی های روباتیک را آزمایش کرد. ماه گذشته نیز این شرکت نخستین پروژه پایلوت خودروی بدون راننده را در شهر شنژن اجرا کرد.

اکنون اتو ایکس این طرح را برای عموم مردم ارائه نموده است. ساکنان شنژنی که خواستار استفاده از روبوتاکسی هستند، می توانند در این طرح پایلوت ثبت نام و در این شهر شلوغ تردد نمایند. در این طرح پایلوت هیچ راننده ای پشت فرمان حضور ندارد. اتو ایکس برای پشتیبانی از سرویس جدید یک مرکز پشتیبانی راه اندازی نموده که مجهزتر از مراکز شانگهای و شهرهای دیگر است و به چند تأمین نماینده اینترنت متصل است.

روبوتاکسی کاملا خودران مذکور در حقیقت یک مینی ون کرایسلر پاسیفیکا است که ترکیبی از دوربین های وضوح بالا، لیدار و رادارهای دوربرد را در خود دارد و مجهز به سطح 4و5 قابلیت های خودران است. مسافران این تاکسی های روباتیک می توانند در هر نقطه از سفر با پرسنل پشتیبانی صحبت نمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1555

به "راه اندازی ناوگان خودران در چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی ناوگان خودران در چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید