دولت موقت هائیتی خواهان استقرار نیروهای سازمان ملل شد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، ماتیاس پی یر از مقامات ارشد دولت موقت هائیتی در مصاحبه با نیویورک تایمز خواهان استقرار نیروهای سازمان ملل و آمریکا در این کشور برای حفظ ثبات آن شد.

دولت موقت هائیتی خواهان استقرار نیروهای سازمان ملل شد

اوضاع هائیتی پس از ترور رئیس جمهور این کشور پیچیده شده است.

به گفته ماتیاس پی یر، گروه هایی که بودجه مزدوران فعال در هائیتی را تأمین اقتصادی می نمایند می خواهند در کشور هرج و مرج ایجاد نمایند. حمله به ذخایر گاز و فرودگاه ها ممکن است بخشی از این طرح باشد.

روز چهارشنبه 16 تیرماه ژوونل موئیز رئیس جمهور هائیتی، در محل سکونت خود هدف حمله افراد ناشناس نهاده شد و کشته شد. در این حمله، همسر رئیس جمهور هائیتی زخمی شده و بر اساس این گزارش به بیمارستان منتقل شد.

پس از این حادثه روزنامه میامی جرالد روز چهارشنبه در گزارشی اظهار داشت افراد مظنون به ترور ژوونل موئیز رئیس جمهور هائیتی اذعان می نمایند که مأموران اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده هستند.

پیرو تحولات مربوط به ترور رئیس جمهور هائیتی، لئون چارلز مدیرکل پلیس ملی هائیتی با اشاره به اینکه تیمی مسلح و 28 نفره شامل 26 کلمبیایی و 2 آمریکایی عملیات ترور ژوونل موئیز را اجرا کردند، اعلام نمود که از کل این مهاجمان دو آمریکایی و 15 کلمبیایی دستگیر شده، سه کلمبیایی دیگر کشته شده و هشت کلمبیایی مظنون دیگر تحت تعقیب هستند.

وی در ادامه اضافه کرد که تسلیحات و ادوات بکار رفته در این عملیات ترور به وسیله پلیس جمع آوری شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1717

به "دولت موقت هائیتی خواهان استقرار نیروهای سازمان ملل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت موقت هائیتی خواهان استقرار نیروهای سازمان ملل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید