دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران

به گزارش ایران 20 دانلود، دهقانی نیا از اجرایی شدن بیش از 90 درصد از سامانه های الکترونیکی اطلاع داد و اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی، انبار و حمل و نقل از سامانه های هوشمند جهت رصد کالا استفاده می کنیم.

دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگو و مدیرکل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طی سال های گذشته گفت: این اقدامات ضربات سختی را به بعضی از کالا های قاچاق وارد کرد و فضا برای تولیدات داخلی باز شد که لوازم خانگی، پوشاک، تلفن همراه و دخانیات نمونه ای از این تولیدات محسوب می شوند.

وی از وجود 26 دستگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت و بیان نمود: رویکرد جامع نگر و پیشگیرانه، محور فعالیت اصلی ستاد است و پس از آن اقدام و مقابله واقع شده است. در رویکرد پیشگیری و کشف، بر خلاف سال های قبل که به صورت تصادفی صورت می پذیرفت، با اضافه کردن سامانه های هوشمند، کشف غیرتصادفی و سیستماتیک را در دستور کار قرار داده ایم.

سخنگو و مدیر کل نظارت بر سامانه الکترونیکی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن بیش از 90 درصد از سامانه هایی که در قانون ذکر شده است اطلاع داد و اظهار کرد: در حوزه تجارت داخلی و خارجی، انبار و حمل و نقل از سامانه های هوشمند جهت رصد کالا استفاده می کنیم.

وی اضافه کرد: اشتراک گذاری اطلاعات سامانه ها بین دستگاه های مختلف نیز در حال اجرا است، اما این اشتراک گذاری تا رسیدن به نقطه مطلوب و کامل خود احتیاج به زمان داشته باشد. البته هم اکنون نیز اشتراک گذاری اطلاعات انجام می گردد و با توجه به اقداماتی که اجرا شده است، اصلاح فرآیند به دستگاه های اجرایی اعلام شده است.

دهقانی نیا همچنین از پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس و دولت برای اصلاح قوانین و آئین نامه ها گفت و مطرح کرد: بر اساس این اصلاحات، فرآیند های اجرایی و مبارزه با قاچاق الکترونیکی شدند. پس از تجمیع اطلاعات نیز فرآیند تحلیل داده ها اجرا شده است که نتیجه آن کشف های سیستماتیک قاچاق است و سپس وارد فاز تشکیل پرونده و اقدام مقابله ای شده ایم.

وی به نتایج اقدامات ستاد برای مبارزه با قاچاق اشاره نمود و اضافه کرد: تولیدات تلفن همراه پس از قطع کامل ورود تلفن همراه قاچاق و همچنین رشد تولیدات پوشاک داخلی که منجر به تبلیغ برند های پوشاک در رسانه ها شد، نمونه ای از رونق محصولات داخلی است.

منبع: رادیو مصاحبه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1564

به "دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقانی نیا: 90 درصد از سامانه های الکترونیکی مبارزه با قاچاق اجرایی شده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید