درخواست ابطال نتیجه انتخابات 4 ایالت آمریکا رد شد

به گزارش ایران 20 دانلود، دیوان عالی آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) درخواست ابطال نتیجه انتخابات 4 ایالت آمریکا را رد کرد.

درخواست ابطال نتیجه انتخابات 4 ایالت آمریکا رد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاه عالی آمریکا درخواست ایالت تگزاس و ستاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات در 4 ایالت این کشور را رد کرد.

هر سه قاضی که از سوی ترامپ در این دادگاه منصوب شده اند نیز همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا این اقدام ایالت تگزاس و ستاد ترمپ را رد کردند.

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در 4 ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این 4 ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

این دادخواست توسط کن پاکستون دادستان کل تگزاس در روز 9 دسامبر (19 آذر) تنظیم شده بود

این حکم در حالی صادر می شود که اخیرا 106 عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان با امضای یک سند دادگاه یار (amicus brief)، ضمن اشاره به ادعا ها در خصوص بروز تخلفات گسترده در انتخابات سوم نوامبر، حمایت خود را از شکایت تنظیم شده توسط دادستان کل تگزاس نزد دیوان عالی آمریکا اعلام و نظرات مشورتی خود را در این خصوص مطرح کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گشت. برآورد های رسانه های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1357

به "درخواست ابطال نتیجه انتخابات 4 ایالت آمریکا رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ابطال نتیجه انتخابات 4 ایالت آمریکا رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید