خبرنگاران فارن پالسی: نظرسنجی ها را سرزنش نکنید

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران- خبرنگاران- نشریه فارن پالسی در آستانه به پایان رسیدن شمارش آرا و معین شدن نامزد پیروز در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تاکید بر اینکه نباید نظرسنجی ها را زیر سوال برد، آن را به بازی دو طرفه ای تشبیه کرد که صحت آن در گرو مسوولیت پذیری پرسشگران و صداقت شرکت کنندگان است.

خبرنگاران فارن پالسی: نظرسنجی ها را سرزنش نکنید

به گزارش ایران به نقل از فارن پالسی (Foreign Policy)، نظرسنجی ها هرگز نمی توانند انسان ها را روان شناسی کنند تا بفهمند نظر واقعی آنها چیست.

این گزارش می افزاید که درست همانند انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که نظرسنجی ها حاکی از پیروزی دونالد ترامپ نبود و مورد حمله منتقدان قرار گرفت، این بار نیز نوک پیکان انتقاد به سمت پرسشگران نظرسنجی ها معطوف شده است.

فارن پالسی نظرسنجی ها را به بازی های دو طرفه تشبیه کرده است؛ در یک انتهای نظرسنجی ها، پرسشگران قرار دارند که سوالاتی را می پرسند که باید برای طراحی نظرسنجی های خود به روشی کاملا منطقی مسوولیت پذیر باشند.

این گزارش طرف دیگر این بازی را مصاحبه شوندگان معرفی می کند که از آنان انتظار می رود صادقانه نظر خود را بیان کنند.

در ادامه این مطلب آمده است که بدیهی است که پاسخ های مغرضانه در نظرسنجی ها داده ها را منحرف می کند و به پیش بینی های نادرست منجر می شود.

از سال 2016، پرسشگران به طور خستگی ناپذیری برای بهبود کیفیت روش اساسی نظرسنجی های خود در تکاپو بوده اند.

آنان تلاش کردند تا تعصب نمونه گیری را که چهار سال پیش منجر به دست کم دریافت میزان مشارکت در میان گروه های خاص جمعیتی (به ویژه رای دهندگان سفیدپوست) که برای پیروزی ترامپ تعیین کننده بودند را برطرف کنند.

این نشریه تصریح می کند که حتی دقیق ترین نظرسنجی از نظر آماری نیز همیشه نمای جزئی از واقعیت را ارائه می دهد.

فارن پالسی تاکید می کند که حتی وقتی فناوری و داده های کلان کیفیت نظرسنجی را بهبود می بخشند اما در واقع پاسخ دهندگان به نظرسنجی انسان هایی با تعصبات و احساسات خاص هستند؛ اگر این نکته مهم را فراموش کنیم، هر بار باید خود را برای شگفتی های انتخاباتی جدید آماده کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1285

به "خبرنگاران فارن پالسی: نظرسنجی ها را سرزنش نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فارن پالسی: نظرسنجی ها را سرزنش نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید