خبرنگاران عملیات ساخت خوابگاه دانشجویان فنی لارستان پس از 15 سال شتاب گرفت

به گزارش ایران 20 دانلود، لارستان-خبرنگاران-معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: ساخت خوابگاه دانشجویان پسرانه فنی و حرفه ای این شهرستان که از سال 1384 تا به امروز (15 سال) به دلیل کمبود منابع اقتصادی و اعتباری متوقف شده بود، فعالیت پُرشتاب آن از حدود 2 ماه پیش شروع شده و فرایند اجرای این طرح هم اینک مثبت و رضایت بخش است.

خبرنگاران عملیات ساخت خوابگاه دانشجویان فنی لارستان پس از 15 سال شتاب گرفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

جلیل حسنی، پنجشنبه در بازدید از این طرح عمرانی ، آموزشی و خدماتی گفت: میزان اعتبار مورد احتیاج برای فعالیت و شروع مجدد عملیات اجرایی این خوابگاه شبانه روزی افزون بر 15 میلیارد ریال بود که با پیگیری، کوشش و رویکرد ویژه دولت و مسوولان امر به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس، بودجه لازم تامین شد.

وی بیان نمود: با شتاب بخشیدن به فرایند اجرای این طرح، پیش بینی می گردد تا دهه فجر 99 این خوابگاه دانشجویی آماده بهره برداری گردد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین از دستگاه های مختلف خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری و اداره راه و شهرسازی لارستان خواست در اسرع وقت نسبت به تامین زیرساخت های این طرح اقدام نمایند و از هیچ کوششی با مجری و پیمانکار پروژه برای اتمام آن تا دهه فجر سال جاری دریغ ننمایند.

پیشرفت 85درصدی خوابگاه

رییس آموزشکده فنی و حرفه ای لارستان نیز در این بازدید بیان نمود: عملیات ساخت این خوابگاه از سال 1384 توسط یکی از خیران و نیک اندیشان این شهرستان در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع با زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع و اعتبار اولیه پنج میلیارد ریال شروع شد.

قدرت یادگاری فرد اضافه کرد: فعالیت این پروژه از همان سال 84 تا به امروز به دلیل کمبود منابع اقتصادی و اعتباری متوقف شده بود که با کوشش و پیگیری مسوولان، متولیان امر و مدیریت اجرایی شهرستان لارستان و دانشگاه فنی وحرفه ای استان فارس، تامین اعتبار و اکنون با سرعت در حال اجراست.

وی، با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح هم اینک 85 درصد است، گفت: این خوابگاه با ظرفیت پذیرش 72 دانشجو، دارای 16 اتاق ، سالن مطالعه و نماز خانه است.

یادگاری فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا به امروز حدود 2 هزار نفر در شته های مختلف فنی و حرفه ای از این دانشکده دانش آموخته شده اند.

وی، با بیان اینکه مقدمات لازم برای اخذ مجوز 2 رشته کارشناسی ناپیوسته برق با گرایش قدرت و حسابداری نیز در این دانشکده فراهم شده است، گفت: ماموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور تربیت تکنسین ها و کارشناسان فنی است.

یادگاری فرد ادامه داد: آموزشکده فنی و حرفه ای پسران لارستان از سال 1380 به همت مسوولان در قالب 2 رشته الکتروتکنیک (برق صنعتی) و رایانه (نرم افزار) و پذیرش 60 دانشجو فعالیت خود را در لاستان شروع کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1200

به "خبرنگاران عملیات ساخت خوابگاه دانشجویان فنی لارستان پس از 15 سال شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات ساخت خوابگاه دانشجویان فنی لارستان پس از 15 سال شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید