خبرنگاران جهانگیری از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بازدید کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، زاهدان- خبرنگاران- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه امروز /پنجشنبه/ از ظرفیت های علمی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در زاهدان بازدید کرد.

خبرنگاران جهانگیری از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بازدید کرد

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید دکتر جهانگیری از پارک علم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: پارک های علم و فناوری با هدف سازماندهی محیط مناسب برای خلق و توسعه شرکت های مبتنی بر فناوری، از طریق گردهم آوردن نهادهای دانش ­بنیان و شرکت های خصوصی ایجاد شده اند.

محمد نبی شهیکی تاش با اشاره به اینکه تعامل میان این نهادها، سبب توسعه نوآوری و فعالیت های فناورانه می گردد زیرا انتقال دانش را تسهیل و هم افزایی میان فرآیندها را تحریک کرده و موجب افزایش کارآیی فعالیت ها می گردد افزود: پارک های علم و فناوری معمولا در مناطقی نزدیک به دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ایجاد می شوند و سرمایه گذاری در زیرساخت را برای جذب متقاضیان با کیفیت ارتقا می دهند.

وی بیان نمود: امکان سازماندهی محیطی که فعالیت های کارآفرینی را ارتقا دهد، مشاغل مناسبی خلق و بهینه سازی حوزه ها را از طریق تامین اقتصادی شرکت های فناورمحور فراهم کند باعث گسترش استفاده از پارک های علم و فناوری به عنوان ابزار توسعه ­ای شده است.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پارک به عنوان یک نهاد مکمل دانشگاه، نقش محوری در توسعه کسب وکارهای دانش ­محور منطقه ­ای ایفا می کند تاکید کرد: از آنجایی که شرکت­ های کوچک و متوسط با سرمایه کم موجود در استان در معرض خطرپذیری زیاد قرار دارند پارک علم و فناوری، کارآفرینان و واحدهای فناور متشکل از فارغ ­التحصیلان دانشگاهی این استان را با تکیه بر عمل و قابلیت تجاری شدن ایده ­های علمی و فنی آن­ ها، تا مرحله استقلال در صحنه فناوری کمک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با توجه و تاکید بر ظرفیت­ های موجود در منطقه و با در کنار هم قراردادن زیرساخت ­ها، فرایندها و سیستم ­های حمایتی تلاش کرده تا نقش موثری در توسعه زیست بوم نوآوری منطقه ایجاد کند.

شهیکی بیان نمود: این مجموعه بر این هدف است تا ظرفیت­ های حمایتی موجود در سیستان و بلوچستان را به واسطه تجمیع دستگاه­ های مرتبط به درستی اعمال و هدایت کند و با محور قرار دادن توسعه همزمان زیرساخت­ های فیزیکی، فناوری و حمایتی نقش مهمی در زیست بوم نوآوری و دانش ­بنیان ایفا کند.

وی گفت: تولید فناوری، انتقال فناوری و بومی­ سازی آن،تجاری ­سازی اختراعات و ایده های بازار محور در سیستان و بلوچستان، توسعه فعالیت های کارآفرینی مبتنی بر فناوری، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی، ایجاد زیرساخت مناسب برای حضور و همکاری­ واحدهای ­فناور­ خارجی در پارک برای توسعه فناوری شرکت های بومی و کمک به ایجاد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناور از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری در این استان است.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 122 شرکت دانش­ بنیان، واحد فناور و استارتاپ و همچنین 2 شتاب دهنده در زاهدان در مجموعه پارک علم و فناوری مستقر است بیان نمود: سهم فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای 24 درصد،معدن پنج درصد، فناوری های زیستی و گیاهان دارویی 11 درصد، الکترونیک و سخت افزارهای یارانه ای 15 درصد، خدمات مرتبط با تجاری سازی 10 درصد، انرژی های تجدیدپذیر سه درصد، هنر و معماری 21 درصد، خدمات شتاب دهی 2 درصد و سایر موارد 9 درصد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1419

به "خبرنگاران جهانگیری از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهانگیری از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید