حزب کمونیست فرانسه: فرمول واکسن کرونا را به همه دنیا بدهید

به گزارش ایران 20 دانلود، طبق قوانین رقابتی سازمان تجارت جهانی شرکت های دارویی حق دارند دست کم تا 20 سال فرمول محصولات خود را مخفی نگاه دارند.

حزب کمونیست فرانسه: فرمول واکسن کرونا را به همه دنیا بدهید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

برای نجات بشریت از شر ویروس مرگبار کرونا فرمول واکسن کووید19 را در اختیار تمام شرکت های داروسازی دنیا بگذارید. این بخشی از سخنان فابین روسل، دبیرکل حزب کمونیست و سناتور فرانسوی است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، وی به همراه تنی از چند تن از مقامات بلندپایه حزب کمونیست فرانسه، چهارشنبه در مقابل مقر شرکت فایزر در پاریس تجمع کردند و از مدیران این شرکت خواستند تا فورا فرمول واکسن را در اختیار دنیایان قرار دهد.

فابین روسل به رسانه های حاضر در این تجمع گفت: ما از فرانسه و اتحادیه اروپا می خواهیم هر چه سریعتر سازمان بهداشت دنیای را متقاعد نمایند، تا براساس ماده 31 اصول اولیه تشکیل این نهاد بین المللی دستور آزادسازی فرمول واکسن کرونا را بدهند.

به گفته این رهبر چپگرای فرانسوی باید هرچه سریعتر فرمول واکسن کرونا بصورت عمومی در اختیار دولت ها و شرکت های داروسازی دنیا قرار بگیرد.

به گفته این سناتور فرانسوی قرار نیست در زمانی که دنیا با بحران یک همه گیری بی سابقه دست به گریبان است و نزدیک به دو میلیون و پانصد نفر جانشان را از دست داده اند، شرکت های داروئی تنها به منافع و سودآوری خود بیندیشند.

همزمان در شهر لیون فرانسه، بعضی از اعضای حزب کمونیست و فعالان چپ فرانسوی در مقابل یکی از ساختمان های سازمان بهداشت دنیای تجمع کردند.

معترضان پلاکاردهای در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: اوضاع به حدی بحرانی است که بخش خصوصی باید سودآوری و منافع اقتصادی اش را فراموش کند.

رافائل دبو، یکی از مقامات بلندپایه حزب کمونیست فرانسه در این تجمع حاضر بود. وی در جمع معترضان گفت: اگر اتحادیه اروپا در این زمینه پادرمیانی نکند، حزب کمونیست از دولت خواهد خواست تا روندی را شروع کند که طی آن بصورت قانونی شرکت های دارویی حاضر در فرانسه ناگزیر شوند فرمول واکسن ها یا در اختیار دولت قرار دهند و یا اینکه فروش تمام محصولات دارویی آنها در کشور قدغن گردد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: شرکت های داروئی در سال های گذشته میلیاردها یورو درآمد کسب نموده اند. این حق شهروندان فرانسوی است که در میانه یک همه گیری مرگبار از این شرکت ها بخواهند تا فرمول واکسن ها را در اختیار همه قرار دهند.

طبق قوانین رقابتی سازمان تجارت دنیای شرکت های دارویی حق دارند دست کم تا 20 سال فرمول محصولات خود را مخفی نگاه دارند.

ده ها تن از پزشکان فرانسوی با انتشار سرمقاله ای در روزنامه لوموند چاپ پاریس، حق 20 ساله شرکت های دارویی برای حفظ فرمول محصولاتشان را بی فایده ترین روش رقابتی در دوران یک اپیدمی مرگبار خواندند. این پزشکان در سرانجام سرمقاله خود از دولت فرانسه و اتحادیه اروپا خواستند هر چه سریعتر با صدور دستورهای جدید به تفکرات سود محور شرکت های داروئی سرانجام دهند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1471

به "حزب کمونیست فرانسه: فرمول واکسن کرونا را به همه دنیا بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب کمونیست فرانسه: فرمول واکسن کرونا را به همه دنیا بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید