تکیه بر توانمندی داخلی، رمز موفقیت سپاه

به گزارش ایران 20 دانلود، شرایط منطقه با توجه به پیچیدگی هایی که وجود دارد و طمع قدرت های خارجی برای کسب منافع در منطقه ایجاب می کند جمهوری اسلامی از توانمندی دفاعی قابل قبولی در جهت دفاع از منافع کشور برخوردار باشد.

تکیه بر توانمندی داخلی، رمز موفقیت سپاه

بر همین اساس داشتن توان موشکی یکی از مهم ترین محورهای راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات به شمار می رود.

از همین جهت طبیعی است سپاه به عنوان یکی از بازوان قدرتمند نظام باید در تقویت سیستم دفاعی کشور حضور فعالی داشته باشد.

در سال های پس از انقلاب حضور نیروهای خارجی بر حساسیت شرایط منطقه افزوده و به این ترتیب نیروهای نظامی کشورمان با توجه به فناوری های روز دنیا تدابیر جدیدتری را برای مقابله با تهدیدات به کار گرفته اند.

جمهوری اسلامی طی چهاردهه گذشته توانسته است پیشرفت های چشمگیری درزمینه موشکی و دفاعی داشته باشد و امروزه قدرت موشکی کشورمان به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری های نظامی و قدرت دفاعی کشور محسوب می شود.

سپاه در دهه های گذشته با تکیه بر ظرفیت و توانمندی داخلی در فواصل مختلف، موشک های جدید و مدرنی را رونمایی کرد که نشان دهنده پیشرفت روزافزون ایران در عرصه دفاعی است.

سپاه در کنار سایر نیروهای نظامی و در جهت منافع ملی باوجود تحریم هایی که توان دفاعی کشور را هدف گرفته بود با بهره گیری از توان متخصصان داخلی توانست به پیشرفت قابل توجهی در حوزه دفاعی کشور دست یابد.

بنابراین سایر نهادهای کشور نیز باید با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی کشور و استفاده از نبوغ جوانان ایرانی در حوزه های مختلف چنین ابداعات و توانمندی هایی داشته باشند.

ساخت شهرهای موشکی از سوی سپاه تجربه پیروز و خوبی در سیستم دفاعی کشور بعد از انقلاب اسلامی است و نشان می دهد به رغم تمام فشارهایی که بر کشور وجود دارد، قادریم در حوزه دفاعی پیشرفت کرده و به واسطه این پیشرفت به این درجه از امنیت برسیم بنابراین در سایر حوزه ها نیز باید با تکیه بر توانمندی داخلی و شعار ما می توانیم که یکی از دستاوردهای انقلاب و اهداف گام دوم انقلاب است، حرکت کنیم.

ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر طی سال های گذشته در سایر حوزه ها ازجمله اقتصادی و... نیز بر این موضوع یعنی توانمندی داخلی تکیه داشتیم، قطعا مسائل اقتصادی کشور کاهش یافته و مجبور به تحمل این حجم از فشارهای اقتصادی نبودیم.

فدا حسین مالکی - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1521

به "تکیه بر توانمندی داخلی، رمز موفقیت سپاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکیه بر توانمندی داخلی، رمز موفقیت سپاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید