تکلیف 4 تیم پایانی لیگ اروپا معین شد

به گزارش ایران 20 دانلود، با صعود منچستریونایتد، آرسنال، ویارئال و رم، جمع تیم های مرحله نیمه نهایی فصل جاری لیگ اروپا تکمیل شد و جالب اینکه برخلاف نام عظیم تیم ها، 3 تیم از جمع باشگاه های حاضر در مرحله بعد حتی یک بار هم رنگ این جام را به چشم ندیده اند!

تکلیف 4 تیم پایانی لیگ اروپا معین شد

به یاد روز های خوش

آرسنال پس از تبدیل تساوی خانگی بازی رفت به فزونی قاطعانه در زمین اسلاویاپراگ و صعود به نیمه نهایی باید به مصاف ویارئال برود. جالب اینکه آخرین رویارویی اروپایی مهم قبلی 2 تیم در همین مرحله، اما در لیگ قهرمانان انجام شد؛ جایی که آرسنال مهارناپذیر ونگر به لطف از دست رفتن پنالتی ریکلمه، فزونی در مجموع 2 بازی رفت و برگشت نیمه نهایی فصل 2006-2005 را جشن گرفت و برای اولین و آخرین بار راهی بازی نهایی این جام شد.

آرسنال اولین تیم لندنی حاضر در فینال لیگ قهرمانان شد، اما مقابل بارسلونا دستش از جام کوتاه ماند و دیگر هرگز رنگ بازی نهایی معتفزونین جام باشگاهی اروپا را به چشم ندید. در عوض چلسی بود که نخستین لندنی قهرمان اروپا نام گرفت!

حالا یک و نیم دهه از آن روز ها گذشته و 2 تیم به اندازه آن روزها، خوب نیستند. ویارئال که استادیوم ال مادریگال را به سرامیکا تغییر داده در این مدت حتی دسته دومی هم شده و آرسنال برخلاف روز های عمدتا خوب ونگر، چند سالی است حتی نمی تواند به لیگ قهرمانان برسد! اگر تیم آرتتا نتواند به وسیله قهرمانی در لیگ اروپا سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد، باید یک سال دیگر در حسرت رقابت در این جام بماند، چون به وسیله لیگ امکان کسب سهمیه را ندارد!

تیم لندنی که تا به امروز تنها یک افتخار اروپایی یعنی قهرمانی در جام در جام اروپا در سال 1994 را در کارنامه دارد، برای اولین قهرمانی در لیگ اروپا می جنگد. آن ها سال 2000 به فینال این جام رسیدند، اما در ضربات پنالتی به گالاتاسرای فاتح تریم باختندو 9 سال بعد هم بازی نهایی را به چلسی باختند. در سوی مقابل ویارئال تنها 2 جام منحل شده اینترتوتو را درکارنامه دارد و مانند آرسنال به دنبال اولین قهرمانی در این جام است. آرسنال در یکی دیگر از پیشروی هایش برای بردن جام اروپایی در فینال جام در جام اروپا در سال 1980 به همشهری ویارئال یعنی والنسیا باخت.

منچستریونایتد به دنبال جام دوم

در دیگر بازی نیمه نهایی منچستریونایتد به مصاف رم می رود. این جدال یادآور فزونی 7 - یک شیاطین سرخ در بازی برگشت یک چهارم نهایی فصل 2007 -2006 لیگ قهرمانان و تنها گل دیدنی دروسی برای رم است.

درست مانند ویارئال، رم هم تنها یک جام منحل شده به نام فیرزکاپ را در کارنامه دارد و می خواهد خاتمه اول جام اروپایی مهم خودش را بالای سر ببرد. منچستریونایتد، اما برخلاف 3 تیم دیگر مرحله نیمه نهایی نه تنها قهرمانی های اروپایی متعددی دارد بلکه سابقه قهرمانی در لیگ اروپا را هم دارد. پرافتخارترین تیم انگلیس سال 2017 با مورینیو این جام را به دست آورد و پس از یوونتوس، بایرن مونیخ، آژاکس و چلسی به پنجمین تیم برنده هر 3 جام اروپایی تبدیل شد.

پس لیگ اروپا این فصل نبرد تیم هایی است که روی هم یک بار (منچستریونایتد در فصل 2017-2016) این جام را برده اند و بدون در نظر دریافت منچستریونایتد، 3 تیم دیگر روی هم تنها یک جام معتبر اروپایی (آرسنال در جام در جام فصل 1994-1993) را بالای سر برده اند!

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1591

به "تکلیف 4 تیم پایانی لیگ اروپا معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف 4 تیم پایانی لیگ اروپا معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید